Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Selge deler av tomt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-18, 09:38   #1
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Selge deler av tomt

En nabo har vært innom og lurt på å få kjøpe en liten del av tomten min for å kunne få sin tomt litt mer kvadratisk og få litt bedre plass. Jeg har stor tomt, og den delen blir ikke brukt av meg i det hele tatt, så det er helt i orden for meg.

Det vi lurer litt på nå er hvordan gangen i dette er videre. Hvordan fastsettes pris (jeg har ikke peiling på hva det kan være verdt), hvem ordner ny oppmåling, hvem kontakter vi osv. Dette må jo tinglyses, så alt er i ordnede former.

Tenkte jeg skulle sende en mail til teknisk etat i kommunen, men regner ikke med at de kan hjelpe meg i forhold til fastsettelse av prisen..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-18, 10:48   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selge deler av tomt

Er det ikke slik man bruker takstmenn til? Og megler/advokat?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-18, 10:49   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selge deler av tomt

Hvor stor blir tomta til naboen? Så stor at han kan skille ut en tomt senere?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-18, 11:04   #4
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Selge deler av tomt

Nei, det er ikke mange kvadratene, bare ett lite hjørne av min tomt som gjør det litt enklere for han å utnytte sin tomt.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-18, 11:26   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selge deler av tomt

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hvor stor blir tomta til naboen? Så stor at han kan skille ut en tomt senere?


Det var det første jeg tenkte på. Og hvilke konsekvenser vil det ha for muligheten til å skille ut tomt av egen eiendom senere?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-18, 13:29   #6
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Selge deler av tomt

Min tomt er på ca 1,6 mål, jeg har ingen interesse av å skille av en ny tomt, det er også praktisk vanskelig tror jeg p.g.a. innkjøring og plassering av huset som står der i dag. Naboens tomt er på 800-900kvm og det området han evt. skal kjøpe av meg er på max 50 kvm og på en del av min tomt som jeg uansett ikke får utnyttet.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-18, 22:19   #7
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Selge deler av tomt

Bli enige om en sum (bruk megler), og la så naboen betale for din advokat som sørger for papirarbeidet (fradeling/kommune og tinglysing)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-18, 22:52   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selge deler av tomt

Jeg ville sjekket med plan og bygg i din kommune om det får konsekvenser for dine muligheter til å skille ut en tomt senere. Selv om ikke du ønsker det, så kan det være aktuelt for en fremtidig eier, så om salget forvansker dette, så bør den tapte alternativgevinsten med i beregningen av pris.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no