Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-14, 18:40   #41
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Sichuanpepper
:grøss:

Jeg sliter så med den knasingen av den pepperen. Det kommer fra da jeg var kvalm i første svangerskap og fikk servert kalkunkjøtt med Sichuanpepper på. Det er ennå traumatisk.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 18:48   #42
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Det at noen syns koriander smaker såpe er visst genetisk, så jeg er overrasket over at noen har klart å øve seg opp til å like det. I min bekjentskapskrets er det en urt man enten elsker eller hater (jeg elsker det).

Jeg er ikke glad i anis, ellers bruker og liker jeg det meste av rene kryddersorter.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 18:53   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Jeg greide overhodet ikke koriander for kanskje sånn ti år siden. Men så begynte jeg å prøve meg med å ha det på indisk mat og litt forskjellig, og nå har jeg nesten alltid en krukke stående i vinduskarmen. Bruker det på toppen av brødskiver og knekkebrød og i salat og mye forskjellig, og blir lei meg hvis vi ikke har. Så der må jeg ha overvunnet genene eller noe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 18:56   #44
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Taco krydder. Sånne krydderposer som selges med taco. Det er noe der jeg blir skikkelig kvalm av, kjenner samme lukt av noen røde supper i kantinen. Jeg har hatt det slik siden første graviditet.

Ellers ja takk til alt jeg kan komme på, men på rett mat så klart.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:00   #45
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Timian og karve.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:06   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Jeg kom på at jeg ikke er storfan av safran. Ikke norsk karri heller, men det er jo et blandingsprodukt, ikke et rent krydder. Rosépepper er heller ikke superdigg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:09   #47
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

oregano er også ganske ekkelt. Minner meg om granbar.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:12   #48
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Jeg kan ikke fordra timian. Eneste jeg kan komme på. Jeg hadde det sånn med koriander før, men plutselig snudde det og nå kan jeg ikke få nok.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:15   #49
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Jeg kan ikke fordra timian. Eneste jeg kan komme på. Jeg hadde det sånn med koriander før, men plutselig snudde det og nå kan jeg ikke få nok.


Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:19   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Dere tar feil, alle sammen!



Men ikke alt passer i alle sammenhenger. Jeg elsker nøkkelost, men vil ikke ha karve i gulasj for eksempel.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:21   #51
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Eg er glad i alt, men har littegranne problem om det blir for mykje salvie.
Koriander er himmelsk.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:23   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.



Men ikke alt passer i alle sammenhenger. Jeg elsker nøkkelost, men vil ikke ha karve i gulasj for eksempel.

Mens jeg elsker karve i brød, men hater nøkkelost.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:28   #53
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Jeg elsker kanel i epledesserter/kaker og på grøt men utover det så takler jeg det dårlig i varm mat, synes det rett og slett ødelegger selv om det egentlig aldri så mye hører hjemme fordi retten er indisk eller hva det nå er.

Har heller aldri vært begeistra for sitronpepper og etter en middag hos en venninne som hadde det på ALT så klarer jeg det bare ikke lengre; Hun lagde altså wok med masse grønnsaker, ostepølser(ja, pølser ja) osv og for hver eneste omgang med noe på steikepanna så hadde hun på drøssevis med sitronpepper - til og med på ostepølsene. Jeg sleit.

Karri, blandingen, tåler jeg ikke noe særlig og bruker derfor ikke. Lurer egentlig på hva jeg reagerer på; når noen lager mat med krydderet i så føles det ensten som at dampen i rommet er nok til at jeg får kraftig hodeverk og føler meg dårlig. Men da bruker jeg jo bare ikke karri og har følgelig heller ikke opplevd det som problem på veldig lenge.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:29   #54
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

*stryker nøkkelost av handlelista til evt. Tallulah-besøk*

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:30   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

*stryker nøkkelost av handlelista til evt. Tallulah-besøk*

:takk:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:31   #56
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Liker det meste, men den norske karrien er kvalmende. Hva er det mest av i den?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:32   #57
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Lurer egentlig på hva jeg reagerer på; når noen lager mat med krydderet i så føles det ensten som at dampen i rommet er nok til at jeg får kraftig hodeverk og føler meg dårlig.

Er det glutamat i det? Jeg reagerer litt sånn på glutamat.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:32   #58
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Fersk timian og rosmarin er pføy. Fersk dill er nydelig til sitt behov (feks blandet i potetstappe ) Tørr karve er ekkelt, mens tørr kardemomme er nydelig.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:35   #59
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Er kapers et krydder? For det er noe jeg virkelig brekker meg av, det skal aldri, aldri inn i mitt hus igjen!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 19:45   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Liker det meste, men den norske karrien er kvalmende. Hva er det mest av i den?

Spisskummen, koriander, gurkemeie, chilipulver og bukkehornkløver (fenugreek). Det er det siste som smaker mest "karri".

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Er kapers et krydder? For det er noe jeg virkelig brekker meg av, det skal aldri, aldri inn i mitt hus igjen!

Nei, kapers er en syltet blomsterknopp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no