Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva spiser du
Kjøttdeig 132 75,86%
Karbonadedeig 151 86,78%
Kjøttfarse 40 22,99%
Medisterdeig 56 32,18%
MUK produkter 46 26,44%
Jeg spiser kun rent kjøtt 3 1,72%
Jeg spiser ikke kjøtt 4 2,30%
Jeg spiser kun fisk 0 0%
Jeg spiser mest hvitt kjøtt 57 32,76%
Jeg spiser mest rødt kjøtt 31 17,82%
Jeg spiser ikke produkter som ser ut som om de har vært et dyr 2 1,15%
Kjøtt lages på butikken 1 0,57%
Jeg spiser ikke kjøtt med synlig fett 19 10,92%
Jeg spiser ikke kjøtt med synlige fett, bein eller sener 17 9,77%
Jeg spiser gjerne kjøtt med synlig fett, bein og sener 59 33,91%
Jeg spiser bare frukt og grønnsaker 0 0%
Jeg spiser ikke dyrebarn 2 1,15%
Jeg foretrekker kjøtt fra unge dyr 21 12,07%
Jeg tror oksekjøtt har bedre spisekvalitet en kukjøtt 15 8,62%
Sylteagurk 37 21,26%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-12, 00:29   #61
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Jeg spiser kjøtt, både hvitt og rødt. Mest rent kjøtt, samt karbonadedeig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 00:34   #62
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Jeg er altetende.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 00:58   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Spiser ikke kjøtt. Eller annet animalsk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 09:32   #64
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg fant ikke det, hva sto det der da? Vi bruker stort sett kun karbonadedeig her i huset, kun kjøttdeig hvis de ikke har karbonadedeig på butikken. Er det dumt?

http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=Kj%F8ttdeig

Det var en annen tråd.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 10:57   #65
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Takk, da skjønner jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 14:24   #66
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Jeg mistet litt oversikten da jeg skulle krysse av.

Jeg spiser alt jeg får servert. :enkel:
Likevel prøver vi å bruke mest mulig rent kjøtt hjemme. Hender vi ryker på både pølser og ferdigpizza da. Vi spiser for det meste elg kjøtt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 17:13   #67
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Jeg spiser det meste av kjøtt, men er ikke veldig glad i fårekjøtt, da jeg ofte syns det smaker litt for mye våt ull. Jeg er heller ikke glad i farseprodukter, har aldri klart smaken av det.

Mekanisk utbeinet gjør meg ikke noe.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 09:56   #68
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Nei, vi spiser bare rent fin kjøtt og Salma laks.

Jeg må bare kommentere, det blir jammen ikke mye bærekraftig bruk av animalske ressurser hvis alle skal spise kun rent kjøtt og salmalaks, altså. Hva skal gjøres med alt det som blir igjen etter at salmaloinen er skåret ut på laksen, og biffer og steker er skåret ut på dyret.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 10:58   #69
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg må bare kommentere, det blir jammen ikke mye bærekraftig bruk av animalske ressurser hvis alle skal spise kun rent kjøtt og salmalaks, altså. Hva skal gjøres med alt det som blir igjen etter at salmaloinen er skåret ut på laksen, og biffer og steker er skåret ut på dyret.

Det var litt overdrevet, men nesten sant. Som sagt, jeg synes ikke blandingsproduktene frister. Ofte mye dårlig fett, salt og fyllstoff. Hjelper ikkke stort at det er billig. Vi spiser gjerne middag uten kjøtt og fisk istedenfor.

Salma lanserte cubes, men jeg synes ikke avskår skal koste 250,- pr kg. Loin koster litt over 200,- pr kg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 11:16   #70
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Det var litt overdrevet, men nesten sant. Som sagt, jeg synes ikke blandingsproduktene frister. Ofte mye dårlig fett, salt og fyllstoff. Hjelper ikkke stort at det er billig. Vi spiser gjerne middag uten kjøtt og fisk istedenfor.

Salma lanserte cubes, men jeg synes ikke avskår skal koste 250,- pr kg. Loin koster litt over 200,- pr kg.

Vi kjøper hel laks og ørret. 39 kr kiloen pleier det å koste.
Jeg syns heller ikke blandingsfarser med fyllstoff er noemen vil ikke at kjøttdeig skal være oppkvernet biffkjøtt heller. Det kan spises som biffkjøtt. Kjøttdeig lages av kjøtt som er for seigt til å spises helt, og småbiter og avskjær. Det er jo hele poenget med kjøttdeig. Det inneholder mer fett, og så får man spise litt mindre av det.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 11:26   #71
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser du kjøttdeig, farse og MUK-produkter?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Det er klart jeg gjør. Jeg har sansen for at hele dyret utnyttes.

Her er jeg også, helt klart.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
jeg spiser

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no