Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Blodmat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-12, 12:44   #61
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blodmat

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Hm. Ja, jeg bøyer meg naturligvis for andres erfaring som tilsier at jeg kan ta feil, meeeen mener likevel ganske bestemt at de aller fleste unger (og voksne!) tåler fint å røre i ei bøtte blod, og at så lenge flinke voksne står rundt vil dette være uproblematisk.

Tror og de fleste hadde taklet dette helt fint. Jeg måtte grave sauehjerner ut av smalahovud som liten, jeg ble ikke traumatisert av det.

Likevel tror jeg vi mennesker er forskjellig, noen tåler mer gørr en andre.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 19:10   #62
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Blodmat

Da min morfar og søstrene hans vokste opp var det ikke uvanlig man holdt et par griser, sauer eller høns om man hadde plass til det. Jeg husker min grandtante fortalte med vemmelse når de måtte stå og røre blod under slaktning. Det var nok litt som i dag den gang også, det må ha vært i årene like før 1929. Ellers fortalte de at kjøttkvaliteten var bedre enn den de fikk i butikken.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:04   #63
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blodmat

Nei. Har ikke vokst opp med blodmat og er dermed ikke vant til det, derfor blir det heller ikke naturlig å begynne nå. Såpass sært må det være lov å si at det er.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:43   #64
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blodmat

Mamma spiser det ikke. Derved slapp vi ungene også. Pappa spiste blodpølse, vi fikk noe annet.

Og jeg har ingen umiddelbare planer om å innføre det i vårt kosthold nei...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 22:34   #65
smbr
Fullverdig medlem
 
smbr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 97
smbr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Blodmat

Nix.

Jobber med blod hele dagen, og så gå hjem og spise blod etterpå?

Nei takk.

Mannen liker blodpølser og spiser det innimellom når han er aleine hjemme.

smbr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 22:58   #66
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Blodmat

[/quote]Likevel tror jeg vi mennesker er forskjellig, noen tåler mer gørr en andre.[/quote]

Helt enig, men tror ikke du også det har med sosialisering å gjøre, i de aller fleste tilfeller?

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 23:03   #67
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blodmat

Likevel tror jeg vi mennesker er forskjellig, noen tåler mer gørr en andre.[/quote]

Helt enig, men tror ikke du også det har med sosialisering å gjøre, i de aller fleste tilfeller?[/quote]

I de fleste tilfeller vil jeg tro at sosialisering spiller en stor rolle. Foreksempel har måten vi voksne reagerer på blod beroliget hysterikeren her i huset en liten smule.

Har man hysteriske foreldre får man fort hysteriske barn. Og motsatt. Jeg tror likevel en del av dette ikke kun er miljø, jeg tror (med trykk på tror) at noen mennesker er mer mottakelig for å bli redde for slikt en andre. Mulig det faktisk det er disse barna som burde rørt rundt i blodbøtta slik at de ble herdet?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 23:28   #68
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Blodmat

Se det var et veldig godt forslag, Miley!

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no