Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 12:55   #1
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Jeg vurderer å kjøpe ett lite brukt digitalt speilreflekskamera av en venn, men aner jo overhode ikke noe om hva som er en grei pris...anner forsåvidt ikke noe om kameraet heller så er jo veldig grønn kan man si

såå derfor lurer jeg om det er noen med peiling som kan si ifra om det er et greit tilbud eller om jeg burde vurdere noe annent.

For 4300 får jeg :Canon EOS 350D+ Veske , uv-filter, Polariseringsfilter og fjernkontroll


Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:00   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Nei det synes jeg var alt for dyrt. Her fikk jeg pepper av ei for jeg skulle selge min for 3500 kr slik som alle andre gjør på Finn faktisk.
Jeg solgte min 350D for 4700 kr, sammen med en svært så god objektiv som koster faktisk forsatt flere plasser 5900. (Objektiven var kun 5 måneder gammel da)

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).

Sist redigert av Azi : 09-10-07 kl 13:08.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:03   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Sånn ved første øyekast synes jeg det hørtes litt dyrt ut. Nå vet jeg ikke prisen på disse filterene (det varierer etter kvalitet), og fjerkontroll - men det blir jo en vurdering om hvorvidt du har bruk for de tingene også. Type objektiv har også litt å si på prisen, man får jo standardobjektiv til en slikk og ingenting - og objektiver som koster flere ganger kamerahuset.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:05   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Fjernkontroll koster rundt 200 kr.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:06   #5
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Nei det synes jeg var alt for dyrt. Her fikk jeg pepper av ei for jeg skulle selge min for 3500 kr slik som alle andre gjør på Finn faktisk.
Jeg solgte min 350D for 4700 kr, sammen med en svært så god objektiv som koster faktisk forsatt flere plasser 5900.

Pepper og pepper, jeg synes fortsatt det er ganske dyrt med 3500 for et kamera som er brukt i to år når du kan kjøpe et helt nytt av akkurat samme type for 4750 kr.
Digitale kameraer varer ikke evig, ifølge en av mine fotografvenner kan man ikke regne med at slike digitale kameraer lever lenger enn ca 50.000 eksponeringer. Derfor ville jeg heller brukt noen hundrelapper ekstra og kjøpt et helt nytt kamera.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:11   #6
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Jeg vurderer å kjøpe ett lite brukt digitalt speilreflekskamera av en venn, men aner jo overhode ikke noe om hva som er en grei pris...anner forsåvidt ikke noe om kameraet heller så er jo veldig grønn kan man si

såå derfor lurer jeg om det er noen med peiling som kan si ifra om det er et greit tilbud eller om jeg burde vurdere noe annent.

For 4300 får jeg :Canon EOS 350D+ Veske , uv-filter, Polariseringsfilter og fjernkontroll


Da hadde jeg heller lagt på et par ekstra tusenlapper og kjøpt ny Canon 400D. Eller aller helst hadde jeg kjøpt et slikt jeg har, Nikon D40X.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:12   #7
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Jeg anbefaler deg nye EOS 40D!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:12   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Ingen andre linser en "standar" linsa?


ok nå så jeg på bilde på linken.
Når vi kjøpte vårt på japanfoto så fikk vi med en ekstra linse og den er mye bedre for samme pris

Tror aldri jeg har brukt kameraet uten ekstra linse

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:53   #9
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Jeg har bare standardlinse enda. Ønsker meg veldig en til. Men bruker kameraet masse.
Bra bilder får man likevel.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:06   #10
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Her er prisguide på nye Canon EOS 350d
http://prisguide.hardware.no/product...oduct_id=26911

og her en liste over brukte av 350-varianten:
http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/search.cgi


Jeg har selv dette kamerahuset, to år gammelt, og jeg hadde nok aldri solgt det for så mye som du har fått tilbud om her...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 15:43   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Jeg har bare standardlinse enda. Ønsker meg veldig en til. Men bruker kameraet masse.
Bra bilder får man likevel.

Joda men du har kamera som et et lite hakk bedre
Om jeg skjønnte deg rett.


Og på det kamera er linsa standaren helt topp.

Men på vårt som vi bruker hverdags synnes jeg standar linsa var litt daff. Derfor gla at det var en ekstra linse med når vi kjøpte det.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 16:00   #12
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Takk for alle svar !
Har fortalt min venn at jeg synes det var litt for dyrt iforhold til hva men kan få ett helt nytt kamera for.. så da får jeg se hva han sier

men altså.. nå ble jeg jo gira på ett annnet kamera. Nikon D40X så jo helt supert ut, og var jo ikke sååå mye dyrere heller.

Noen som har erfaring med å handle på pixmania?

Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 01:13   #13
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Pixmania bør du ligge langt unna, de har veldig dårlig score på prisguiden på Hardware.no. Hvis du går til denne siden får du en oversikt over hvem som er billigst for tiden. Billigst akkurat nå er Amentio, som kan kan anbefale på det varmeste. Jeg har handlet masse hos dem, og det har gått helt smertefritt.

Du vil forøvrig også få et knakende godt kamera

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 01:16   #14
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Ser nå at det er litt forskjellige tilbud ute og går. Ser ut som Mamoz.no er billigst med linse. Jeg kan forøvrig anbefale dem også, har handlet en del der.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 09:43   #15
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette en grei pris for et speilreflekskamera?

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Jeg vurderer å kjøpe ett lite brukt digitalt speilreflekskamera av en venn, men aner jo overhode ikke noe om hva som er en grei pris...anner forsåvidt ikke noe om kameraet heller så er jo veldig grønn kan man si

såå derfor lurer jeg om det er noen med peiling som kan si ifra om det er et greit tilbud eller om jeg burde vurdere noe annent.

For 4300 får jeg :Canon EOS 350D+ Veske , uv-filter, Polariseringsfilter og fjernkontroll


Tja. Det spørs jo hva tilleggsutstyret kostet nytt. Slike ting som vesker og polariseringsfilter kan være veldig dyrt. Selv har jeg et polariseringsfilter som kostet over tusen kroner, veska jeg har er også temmelig dyr. Så om disse produktene var dyre nye, så synes jeg ikke prisen var ille i det hele tatt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no