Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rosiner, sukater og sånn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Rosiner og/eller sukater, det er spørsmålet.
Ja takk, begge deler 23 15,86%
Ja takk, begge deler, men bare i julekake 11 7,59%
Urk! Nei takk, begge deler er djevelens verk 34 23,45%
Rosiner er gull, sukater er tull 63 43,45%
Rosiner er æsj, sukater knæsj 1 0,69%
Rosiner i alt, og spesielt på risgrøten 7 4,83%
Risgrøt? Hmmm... Er det lørdag alt? 7 4,83%
Rosiner kan bare brukes i boller 6 4,14%
Sukat??? 20 13,79%
Nei, gi meg heller litt sylteagurk og rødbeter 10 6,90%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 20:01   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Rosiner, sukater og sånn

Ja, siden vi er dypt inne i mange viktige eksistensspørsmål i dag, så er det jo definitivt på plass med en poll om rosiner og sukater også.

Så hva synes du om disse søte små "skrumpfruktene"? Godt, bare til bruk i høytiden, uunværlig eller rett og slett djevelens verk?

Poll kommer (i alle fall hvis jeg får det til).

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:05   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Rosiner og de fleste andre typer tørket frukt er godt, men sukat er skrekkelig. Da jeg var liten kunne en rett som det var komme ut for boller med sukat, men det er det heldigvis lenge siden jeg har opplevd nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:06   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Enig med Filifjonks. Sukater er grelle greier. Rosiner er godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:09   #4
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Ingenting i verden (ja, ok, mulig jeg overdriver pittelitt nå...) er vel så skuffende som å komme hjem på juleferie å få den første skiva med fersk julekake med smør og brunost, og så er det SUKAT i den. Grelle greier.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:13   #5
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Ja takk, begge deler, men bare i julekaker.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:13   #6
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Er verken glad i rosiner eller sukat. Rosiner i bakverk er spesielt ille.
Tørket frukt forøvrig kan være veldig godt. Ja, ikke svisker da.

Frk_Fryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:16   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg liker rosiner, sukat, apsikat, korinter og svisker og de fleste typer kandisert frukt/bær/skall.

Men ikke i vanlige boller - bare i julekake, fruktkake osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:17   #8
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg liker rosiner, men ikke i boller og annet bakverk. Liker dem rett fra boksen, på grøt, i müsli o.l. Sukat liker jeg ikke.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:18   #9
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg liker rosiner, sukat, apsikat, korinter og svisker og de fleste typer kandisert frukt/bær/skall.

Men ikke i vanlige boller - bare i julekake, fruktkake osv.


Glemte jo helt at det fantes sånt som apsikat og korinter. Dårlig forarbeid før denne pollen her altså.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:21   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Sukat er djevelens verk og aldri spisende i noe format, og rosiner er godt i boller. Og egentlig bare der.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:23   #11
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg stemte på ja, takk begge deler.. Men jeg har kun smakt sukat i julebrød. (det blir bare vanlig søtbrød uten sukat og ikke jul!)
Jeg er ellers veldig glad i tørket frukt så jeg liker det helt sikkert.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:24   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg syns rosiner er kjempegodt. Kan godt bruke det som godteri jeg.
Rosiner i boller er også knallgodt.
Sukat har jeg et litt mer anstrengt forhold til. Jeg dør absolutt ikke om det finnes der i julekaken, men foretrekker definitivt uten.

Sukat ser egentlig ut som størknet snørr...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:25   #13
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Sukat ser egentlig ut som størknet snørr...

Har jeg egentlig aldri tenkt på, men når du nå sier det... Kjenner jeg savner veldig en Urk-smiley nå altså.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:26   #14
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Rosiner er knallgodt, spesielt saman med nøtter, sukat derimot er berre ekkelt. Det er noko med smaken som eg rett og slett ikkje takler.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:27   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.396
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Rosiner er godt når man spiser dem fra esken. Ikke godt når de har vært i ovnen.

Sukater er noe jeg ikke spiser ettersom de som regel er sammen med rosiner som har vært i ovnen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:35   #16
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Nope, liker ingen av delene, og plukker rosiner ut av rosinbollene.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:37   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Jeg spår en sakte død over salget på sukater.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 20:59   #18
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Rosiner er godt når man spiser dem fra esken. Ikke godt når de har vært i ovnen.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:03   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Sukat er helt nødvendig i krydderkake og en del andre bakverk. Rosiner er godt som de er, men forferdelig i bakverk. Jeg nekter å spise boller eller julebrød med rosiner i.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:04   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rosiner, sukater og sånn

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Sukat ser egentlig ut som størknet snørr...

Du vet hva barnehagesukat er, ja?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no