Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-12, 08:33   #21
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Det eneste jeg tenker om dette, er at jeg kjenner på en viss irritasjon over at begrepet "super" blir brukt om mat som i stor grad baserer seg på pulver av planter, alger og hvetegress. Og en smule forundring over at begrepet "mat" i det hele tatt blir brukt om pulver av planter, alger og hvetegress.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 08:41   #22
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Det Kaprifol sa

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 08:50   #23
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Jeg er skeptisk til slik markedsføring. Jeg tviler ikke på at bærene og råproduktene i seg selv er sunne matvarer, men at pulver og piller med det skal være ensbetydende med bedre helse og gud veit hva av andre lovord som kommer med dem.. Nei. Skeptisk. Jeg har mer tro på et sunt og variert kosthold, samt fysisk aktivitet.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:13   #24
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Jeg tar spirulina, og får finere hud av den. Dvs kvisene forsvinner. Ellers merker jeg ingen forskjell. Mens kona får energi av spirulinaen.

Vi spiser helt vanlig kost ellers, spirulina erstatter på ingen måte noe som helst, men vi tar den som et tillegg.

Pegasus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:19   #25
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heh. Jeg er svært skeptisk til alt som frontes av kjendiser uten integritet, ikke forskningsresultater.

Jah. Særlig når det forventes omvendt bevisførsel. Vibeke Klemetsen, ifølge VG:"Hadde han lagt frem bevis på at dette ikke funker, så skulle jeg hørt på ham. "

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:25   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Diss gojibærene reklameres jo for å være mer sunn enn blåbær for eksempel. Vel, jeg tar meg heller en dobbel mengde av blåbær fra den norske skauen enn halve mengden av små bær som er bearbeidet i en eller annen prosess og plukket og pakket på den andre siden av kloden under gud vet hvilke forhold.

Det er jeg enig i ja, jeg er jo ganske så opptatt av sånt, både overfor dyr og mennesker, som de fleste sikkert har fått med seg.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Hva med den "fantastiske" xocai? Er ikke det også supermat?

Jo, og makan til frekt og useriøst selskap skal man lete lenge etter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:44   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Jeg spiser en del av de tingene som er listet som supermat, men ikke mye pulver, heller ting som er mer eller mindre i naturlig form, som gojibær, hampfrø, kokosolje, råkakao og spirer av ymse slag. Om noen spiser pulver bryr meg ikke så mye, men jeg foretrekker mat som er mat, om jeg kan få det. Men jeg tror på at det fins mat som er mer næringsmessig "super" enn annen.

Supermatindustien, derimot, er jeg veldig skeptisk til. Det er mye synsing og udokumenterte påstander basert på halvsannheter der, og mange som lar seg lure.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:45   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

"Hadde han lagt frem bevis på at dette ikke funker, så skulle jeg hørt på ham."

Brillefint argument. Noterer meg dette bak begge ørene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:46   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jah. Særlig når det forventes omvendt bevisførsel. Vibeke Klemetsen, ifølge VG:"Hadde han lagt frem bevis på at dette ikke funker, så skulle jeg hørt på ham. "

Ja, jeg så den. Klassiker!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:49   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Jeg er veldig skeptisk når noe markedsføres som det eneste saliggjørende. Og har store problemer med å se at å hive i seg en masse prossesserte greier, skal være så himla sunt. Og så lo jeg litt av Vibeke Klemetsen som mente at E. Hellstrøm måtte bevise at supermaten ikke virket. Men det var mest fordi jeg syntes hun var kunnskapsløs.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:50   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

For enkelte kan det være nødvendig med tilskudd av en type vitaminer eller Omega 3. Men alle behøver ikke alt dette, de fleste ville ha best av et balansert kosthold.

Når dette bekker over og man erstatter vanlig sunn mat med pulver og piller, da er det i mine øyne virkelig fare på ferde.

Jeg mener dette er en kynisk industri, med lettvinte salgstriks. Og spesielt når det gjelder piller som lover medisinske mirakler. Veldig skeptisk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:02   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er jeg skrekkelig dum når jeg ikke vet hvem Vibeke Klemetsen er?

Hun er jo helseguru og yogainstruktør og eksen til en eller annen snowboard-dude, tror jeg. :GodtInformertOmDeViktigsteTingeneILivet:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:04   #33
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hun er jo helseguru og yogainstruktør og eksen til en eller annen snowboard-dude, tror jeg. :GodtInformertOmDeViktigsteTingeneILivet:

Du glemte værdame!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:06   #34
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er jeg skrekkelig dum når jeg ikke vet hvem Vibeke Klemetsen er?

Eksen til Daniel Franck
værdame på tvnorge før
Yogainstruktør
Reklamemodell ens
Programledwr for ekstra

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:10   #35
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvor?

Jeg mener bestemt at jeg har sett henne som værdame på kulturkanalen TvNorge.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:11   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg mener bestemt at jeg har sett henne som værdame på kulturkanalen TvNorge.

Og sent ute med svaret, men en viktig ting kan jo ikke sies for ofte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:19   #37
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå vet jeg kanskje litt av grunnen til det.

Dersom han tar opp værmeldingen, må du nok regne med at det ikke er usannsynlig at du har funnet noe av grunnen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:28   #38
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ah!
Den kanalen er det bare mannfolket som ser på.

Nå vet jeg kanskje litt av grunnen til det.

De har vel sluttet med værmelding nå, men den siste tiden de hadde nyheter og vær, hadde de faktisk mannlige værmeldere. Det er lenge siden Vibeke Klemetsen var der, tror jeg.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:40   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Dette høres ut som humbug og dillball fra ende til annen. :scheptisk:

Hør, hør, hør!

Og så likte jeg uttalelsen i artikkelen: "Det supermat virkelig gjør, er å gi deg reell energi, en slags livskraft, og den livskraften er knyttet til mine kreative prosesser også, uten den klarer jeg ikke å yte, sier Zetlitz i boken."

Lurer på hvilken mat som ikke gir reell engergi? (Jeg får da stemmen til Bear Grylls - fra "Man vs Wild" inne i holdet mitt "Good protein!" mens han knasker i vei på innsekter av alle slag. Zetiliz og Grylls skulle dratt på tur sammen, det hadde vært stor underholdning )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 10:40   #40
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Supermat: Nødvendig for god helse eller juks og fanteri?

Jeg trodde Vibeke Klemetsen var håndballspiller.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heh. Jeg er svært skeptisk til alt som frontes av kjendiser uten integritet, ikke forskningsresultater.

Jupp. Men de har funnet et genialt navn. "Supermat" liksom. Hvem kan påstå at det er feil? Med et slikt navn trenger man ikke dokumentasjon!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no