Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

For stor skrift på nettaviser osv.

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-07, 22:48   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

For stor skrift på nettaviser osv.

Det er noe som har skjedd underveis her som jeg ikke helt har vært herre over, for nå er det praktisk talt umulig for meg å lese nettaviser og flere andre sider på nettet lenger grunnet at skriften er for stor.... slik at den kryper ut av bildet faktisk og deler seg opp i ørti setninger og det hele tatt.

Hvor i huleste kan jeg få dette forandret slik at jeg kan lese Se og Hør på nettet () og andre aviser i normal skriftstørrelse, og ikke slik:

Gud bedre så store bokstaver da gitt!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 22:53   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Eple - bindestrek (Ctrl - bindestrek)

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 22:54   #3
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Gå på 'Vis - Tekstørrelse' opp på menyen i nettlseren din og sjekk hva det står på. Normal bruker å være greit.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 04:59   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Eple - bindestrek (Ctrl - bindestrek)

Eple???

Hei, hallo liksom. Snakker vi fruktkurv eller pc-trøbbel her?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 05:02   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Gå på 'Vis - Tekstørrelse' opp på menyen i nettlseren din og sjekk hva det står på. Normal bruker å være greit.

Og nettleseren finner jeg hvor?


(ja, altså, vi snakker ikke akkurat pc-nerd her nei....)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 08:05   #6
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Eple???

Hei, hallo liksom. Snakker vi fruktkurv eller pc-trøbbel her?

Hvis du har en Mac, så har du en eple-tast. Har du pc, bruker du ctrl-knappen i stedet.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Og nettleseren finner jeg hvor? (ja, altså, vi snakker ikke akkurat pc-nerd her nei....)

Hvis du tar et skrujern og bender løs den høyre museknappen din, så finner du sannsynligvis nettleseren under der. Det er i hvert fall der jeg har min. Men det er mulig de ulike produsentene legger de på forskjellige steder. Hvilket merke er pc-en din?

Nei da, nettleseren er det programmet du bruker når du surfer på nettet, sannsynligvis er det Internet Explorer, Firefox eller Opera.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:56   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hvis du har en Mac, så har du en eple-tast. Har du pc, bruker du ctrl-knappen i stedet.

Hvis du tar et skrujern og bender løs den høyre museknappen din, så finner du sannsynligvis nettleseren under der. Det er i hvert fall der jeg har min. Men det er mulig de ulike produsentene legger de på forskjellige steder. Hvilket merke er pc-en din?

Nei da, nettleseren er det programmet du bruker når du surfer på nettet, sannsynligvis er det Internet Explorer, Firefox eller Opera.

Takk, Ryli!

Jeg har ingen epletast i hverf fall Men ettersom pc'n vår er programmert med nederlandsk pc-språk gjør jo ikke akkurat det saken noe lettere for en anti-pc-nerd som meg.

Under høyre museknapp fant jeg bl.a. dette:

Codering: Der kan jeg velge mellom:
- automatisk valg
- vest-europeisk (windows)
- vest-europeisk (iso)
- Mer (og der ligger alle varianter mellom himmel og jord bl.a. kinesisk, baltisk, koreansk m.m.

og dersom jeg velger automatisk eller vest-europeisk er fortsatt VG-skriften i dag i MEGA-typer.
-
-

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 15:01   #8
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Du velger innstillingene i nettleseren, ikke på maskinen. Det er på en av valgene på menylinja øverst. Bruker du Internet Explorer er det på View i den engelske utgaven (tredje fra venstre). Velg Text size - normal.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 15:04   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Prøv den menyen som ligger rett over den du prøvde i sted. På engelsk heter den text size, men det hjelper deg vel lite.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 16:56   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Prøv den menyen som ligger rett over den du prøvde i sted. På engelsk heter den text size, men det hjelper deg vel lite.

Gratulerer Adrienne! Med din forklaring lyktes jeg!!
1000 hjertelig takk!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 18:28   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For stor skrift på nettaviser osv.

Så bra. Jeg har slitt med det samme selv før, så dette kan jeg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no