Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-16, 21:45   #1
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 355
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Noen som har en ekstremt god og virkningsfull hårkur å anbefale til mitt tørre og frissy hår.

Om jeg tar hårkur hos frisøren blir det bra en ukes tid, men de jeg kjøper selv er ikke så effektfulle.

Testet SP Professonals, Redken og en fra KMS, men synes ikke de er gode nok.


Anyone?

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 22:08   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Aner ikke om det funker for ditt hår men jeg fikk tips av frisøren å veksle mellom proteinkur og kur som gir fukt. Synes det funker fint for meg. Pluss at jeg innimellom bruker den etterbehandlingen som følger med i hårfargepakken.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 22:22   #3
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 355
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Aner ikke om det funker for ditt hår men jeg fikk tips av frisøren å veksle mellom proteinkur og kur som gir fukt. Synes det funker fint for meg. Pluss at jeg innimellom bruker den etterbehandlingen som følger med i hårfargepakken.

Proteinkur har jeg ikke testet, kanskje det er tingen!
Da skal jeg se om jeg finner det!

Farger alltid hos frisøren, så har ikke sånn etterbehandling her.....

takk takk, tester ut!

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 22:25   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Spør heller frisøren din hva h*n anbefaler? Det er bedre å ta imot anbefalinger fra en som faktisk kjenner tilstanden til håret ditt. Et hår som er tørt, kan bli som strå av proteinkurer, som først og fremst skal reparere skadet hår.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 23:07   #5
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 355
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Spør heller frisøren din hva h*n anbefaler? Det er bedre å ta imot anbefalinger fra en som faktisk kjenner tilstanden til håret ditt. Et hår som er tørt, kan bli som strå av proteinkurer, som først og fremst skal reparere skadet hår.

Spørs om jeg må innom en dag da, er 6 uker til neste time og tenkte jeg skulle gi det litt pleie.
De har KMS og Joico produkter, samt noe morrocan oil der.......

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 23:11   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Jeg synes Moroccan Oil sin hårkur er best. Jeg skal gi håret mitt "førstehjelp" med den, for to uker med sol og bading får håret mitt til å kjennes ut som en gammel parykk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 23:39   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Klippe seg fungerer best for meg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 12:27   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Olaplex i fargingen/blekingen.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 21:31   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Hvis de har Joico har de alt du trenger! :elsk:

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 22:36   #10
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Jeg bruker Aussie 3 minute miracle... noe. Den serien redder håret mitt hver sommer. Koster rundt 100 hos Vita eller Cubus. Jeg bruker både shampoo, kur og balsam.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 12:05   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Det er tilbud på Joico K-pak på Blivakker nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 12:48   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Kokosolje funker som tusan. Bare ikke sov med det i håret over natten. Da er håret glansfullt (les fett) i evigheter etterpå. Så kokosolje og noen hårvask er bra.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 14:42   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Hvor lenge sitter du med kokosoljen?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 15:15   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes Moroccan Oil sin hårkur er best. Jeg skal gi håret mitt "førstehjelp" med den, for to uker med sol og bading får håret mitt til å kjennes ut som en gammel parykk.

God erfaring med den jeg og Bruker også litt for å få ut floker etter vasking og før kamming/børsting.
Moroccan har mye bra produkter.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 15:47   #15
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvor lenge sitter du med kokosoljen?

Vanskelig å si, forskjellig fra hår til hår synes jeg. Prøv deg frem med en halvtime først. Kan hende du føler det veldig fett altså, at det må vaskes noen ganger. Du trenger ikke ha nyvasket hår for å ha i kuren.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 17:34   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Kokosolje funker som tusan. Bare ikke sov med det i håret over natten. Da er håret glansfullt (les fett) i evigheter etterpå. Så kokosolje og noen hårvask er bra.

Mitt hår er tykt og tørr. Jeg har sovet med kokosboller over natten. Hjelper ikke så veldig. Ikke fett, og ikke noen vidunderkur. Da hjelper det mer med define arganoilbalsam og ligge med over natten.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 17:36   #17
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

PS. .. Jeg hater autocorrect. I dette forumet må jeg fremstå som en som ikke kan rettskriving. Jeg har seff ikke hatt kokosboller i håret heller.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 20:20   #18
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Jeg foretrekker rullekake med bringebær.


Jeg fniser lettere hysterisk og har bilder av kokosboller i håret.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 20:36   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?



Når håret mitt blir skikkelig såtete så tar jeg i etpar dæsjer med Morroccan oil. Så vasker jeg håret som vanlig om morgenen.
Ellers har jeg også en olje fra Biosilk, heter cure soyeuse.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 22:32   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vidunderkur til tørt og frissy hår?

Sebastian Laminates er den beste hårkuren jeg har prøvd noen gang. Har prøvd også KMS, Joico, Morrocan oil +++++. Ingenting slår Sebastian sin. Hadde helt forjævlig hår som faktisk så bra ut igjen etter noen uker med bruk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hår, hårkur, tørt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no