Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tilbehør til pinnekjøtt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-06, 00:28   #21
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Surkål er godt. Kålrabistappe er vel det flest har. Gulløyepotet. Sjy. Tyttebærsyltetøy er et must. Ifølge mannen.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 00:39   #22
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Rabbestappe (altså kålrabistappe), surkål, rødkål og mandelpoteter.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 01:27   #23
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Vi har kålrabistappe med litt poteter i , kanskje noen gulrøtter i , salt, pepper , smør og fløte. Så har vi poteter, sjy fra pinnekjøttet , øl og akevitt til .

  Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 01:43   #24
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Vi har mandelpoteter, kålrabistappe (m litt gulrot og potet), kjøttkraften, rødkål, tyttebærsyltetøy (jepp, begge deler er nyydelig til). Er vi riktig heldige får vi tak i Vigramør fra Ålesund, en helt fantastisk kjøttpølse

Mmm, nå ble jeg sulten...

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 09:48   #25
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Mandelpoteter, hjemmelaget kålrabistappe (med mye poteter og melk i) og sjysaus.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 10:43   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Til Pinnekjøttet har vi:
-Poteter
-Kålrabistappe (laget med hvitsaus)
-rødkål
-surkål
-ribbefettet (sjy eller kraft alt ettersom hva man kaller det)
-dampamør (fås stortsett bare kjøpt på Sunnmøre)

Og noen ganger dette også:
-Julepølse (lys)
-Medisterkake


Tyttebærsylte og sennep er sånn jeg forbinder med svineribbe,
og kommer ikke på mitt julebord

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 11:06   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Potet/mandelpotet og hjemmelaget kålerabistappe og sjy. Pinnekjøtt skal være enkelt med minst mulig tilbehør mener jeg. har faktisk aldri fått servert noe annet til.

kålerabistappen er litt forskjellig.. mamma lager med melk/fløte i. mens svigermor gjør ikke det.. selv liker jeg best mamma sin.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 11:13   #28
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Poteter, sjy og kålrotstappe(og den må være hjemmelaget...)

Det er det eneste. Alt annet blir feil for meg.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 11:18   #29
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Poteter, kålrabistappe og sjy.

Samme her!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 11:49   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Poteter, kålrotstappe og sjysaus. Og så er jeg vant til en hvit, jevntet saus laget på kraften, så det lager jeg til meg selv.

Dessert er karamellpudding.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 13:16   #31
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Svigerfamilien min ber oss alltid på pinnekjøtt 2.juledag.
De har kålrabistappe, poteter, sjy fra pinnekjøttet, øl og akevitt til .

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 20:51   #32
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt

Vi har følgende tilbehør:

-kokte poteter
-kålrabistappe
-røkt mårpølse
-Vestlandlefse

Jeg bruker Vestlandslefsa og lager kling, med most potet, pinnekjøtt, pølse og litt fett i. Spiser den med hendene som en annen burrito

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:14   #33
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Vi hadde pinnekjøtt i dag. NAM
Pinnekjøtt Potet og kålrabistapp [bare kålrabi som er most ]
Samme har vi til som tilbehør når vi spiser det på nyttårsaften
Denne er sånn jeg og mamma lager den.


Svigermor har sånn hvitsaus i kålrabistappen så den kan jeg ikke spiste for hun bruker aldri laktoseredusert melk...

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 21:27   #34
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Poteter, smør/sjy og kålrotstappe.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 00:06   #35
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Vi hadde pinnekjøtt i dag. NAM
Pinnekjøtt Potet og kålrabistapp [bare kålrabi som er most ]
Samme har vi til som tilbehør når vi spiser det på nyttårsaften
Denne er sånn jeg og mamma lager den.


Svigermor har sånn hvitsaus i kålrabistappen så den kan jeg ikke spiste for hun bruker aldri laktoseredusert melk...

Det syns jeg er dårlig gjort. Hun kunne vel laget en liten porsjon med laktoseredusert melk til deg da vel, hvis hun ikke vil lage det til alle

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 00:09   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Tilbehør til pinnekjøtt er poteter, kålrabistapp, rødkål og tyttebærsyltetøy.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 00:19   #37
kadabra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 100
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

-ribbefettet fra pinnesteika, poteter, kålrabistappe, tyttebærsyltetøy og rognebærgele.Tomtebrygg.Nam!

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 09:54   #38
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.



Svigermor har sånn hvitsaus i kålrabistappen så den kan jeg ikke spiste for hun bruker aldri laktoseredusert melk...


Be henne holde av litt kålrot neste gang, så kan du lage din egen. KAnskje hun tar hintet da ?? Fysj for en svigermor!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 11:43   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Vi hadde pinnekjøtt i dag. NAM
Pinnekjøtt Potet og kålrabistapp [bare kålrabi som er most ]
Samme har vi til som tilbehør når vi spiser det på nyttårsaften
Denne er sånn jeg og mamma lager den.


Svigermor har sånn hvitsaus i kålrabistappen så den kan jeg ikke spiste for hun bruker aldri laktoseredusert melk...

Men kjære vene. Hun kan da vel hive litt stappe over i en skål før hun tilsetter den sausen? Så utrolig lite omtenksomt!

(Ble plutselig litt ekstra glad i min snille svigermor...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 15:25   #40
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tilbehør til pinnekjøtt

Jeg er nylig blitt omvendt, så jeg har ingen lange tradisjoner med pinnekjøtt i huset mitt. Tenk at jeg har levd i over tretti år uten å vite om nytelsen saueribben kan gi! Men altså, når det serveres nå gjøres det med pil (mandelpoteter), kålrotstappe med masse pepper og smør, pluss sjy. Enkelt og greit og dødelig godt.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no