Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-14, 10:39   #141
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Min mor hadde en genial løsning da vi var små (jeg var et notorisk pinnedyr og husker fortsatt følelsen av å finne en spesielt fin pinne): De stod i et paraplystativ i yttergangen. Kanskje steinsamlere trenger en skattekiste til steinene? (Dette forslaget tror jeg jeg må implementere selv også, jeg har både pinnedyr og steinsamlere. Foreløbig legges skattene ut i sykkelskuret...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:25   #142
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er den lappen til høyre også fra ungene? For da ser jeg at jeg har et seriøst gap på oppdragelsesfronten!

Dessverre går nok den motsatt vei og hører sammen med kortet den ligger sannen med.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 15:01   #143
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er en irriterende to-do-liste in your face, liksom.

Akkurat det er det. Og jeg blir gal. Men ikke så gal at jeg flytter. Foreløpig.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 15:02   #144
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Og hva gjør man når to glade barn (og en glad mann) kommer trekkende langveisfra med et elgskjelett? "Se hva vi har funnet!" Jippi, liksom. :elgben i hagen, i gangen og et utall andre steder:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 16:08   #145
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min mor hadde en genial løsning da vi var små (jeg var et notorisk pinnedyr og husker fortsatt følelsen av å finne en spesielt fin pinne): De stod i et paraplystativ i yttergangen. Kanskje steinsamlere trenger en skattekiste til steinene? (Dette forslaget tror jeg jeg må implementere selv også, jeg har både pinnedyr og steinsamlere. Foreløbig legges skattene ut i sykkelskuret...)

Vi har en sånn skattekiste. I garasjen. Pinner har også et eget sted. Utendørs.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 16:13   #146
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Og hva gjør man når to glade barn (og en glad mann) kommer trekkende langveisfra med et elgskjelett? "Se hva vi har funnet!"

Danderer alle elgbeina på skoskapet?

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 20:03   #147
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?



Jeg har allerede lurt på om jeg skal lage knagger av de. Eventuelt en hageskulptur.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 20:15   #148
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hos oss hoper det seg opp med tommestokker, uvisst av hvilken grunn?

Kanskje tommestokker bare er den voksne mannens versjon av pinner?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 20:20   #149
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Ingen med vettet i behold har annet en skap til taket i gangen. #gammelogerfarenogdelerhusmedfemrotekopper

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 20:35   #150
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Kanskje tommestokker bare er den voksne mannens versjon av pinner?

Dette forklarer i grunnen ganske mye.

Jeg lurer på om den kan utvides med sager, faktisk, nå tror jeg vi snart har alle som finnes. Kapp-/gjærsag, stikksag, sirkelsag, nå forrige uke kom han med bajonettsag, og til helga skal han visst kjøpe dykksag. Heldigvis har vi ikke plass til alle oppå skoskapet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:21   #151
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Jeg skal vise denne til mannen min. Han tror at alle i hele verden (med unntak av oss) har det ryddig og pent over alt - bestandig. Hos oss er det jeg som er den som er verst på å rote da - så det er ikke nødvendigvis en "manneting" å drive med oengterer:

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:33   #152
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Vi sliter også med trang gang men det fungerer ganske greit siden mannen snekret på en kurvhylle, knaggrekke og skohylle da begge gutta begynte i barnehagen. Så det har stått sånn siden 2006. Gutta har denne siden av gangen og vi voksne har skyvedørsgarderobe langs den andre langsiden.

Gutta har 2 kurver hver, en til sportsting og en til luer/vanter/hansker/buff

fjernet bildet.

Nå har vi planer om å fjerne det og sette inn et høyt skoskap der og noen litt mer fancy knagger.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 28-03-14 kl 15:13.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:46   #153
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Det jeg ser er kjempeviktig er NOK plass til det som skal ha plass. Vi har tre kurver til hvert av barna, en til votter/hansker/skihansker/sykkelhansker/keeperhansker, en til buffer/skjerf og en til luer/pannebånd. Merket med laminerte lapper. Knagger til hjelmer, knagger til alt av jakker samt sekker. Og så MÅ vi være disiplinerte og flytte ting kjapt i kjelleren når de går ut av sesong. I år har regntøyet og vintertøyet gått opp og ned noen ganger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:48   #154
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg skal vise denne til mannen min. Han tror at alle i hele verden (med unntak av oss) har det ryddig og pent over alt - bestandig. Hos oss er det jeg som er den som er verst på å rote da - så det er ikke nødvendigvis en "manneting" å drive med oengterer:

Ditto, har alt vist det til min mann, hehe.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:52   #155
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det jeg ser er kjempeviktig er NOK plass til det som skal ha plass. Vi har tre kurver til hvert av barna, en til votter/hansker/skihansker/sykkelhansker/keeperhansker, en til buffer/skjerf og en til luer/pannebånd. Merket med laminerte lapper. Knagger til hjelmer, knagger til alt av jakker samt sekker. Og så MÅ vi være disiplinerte og flytte ting kjapt i kjelleren når de går ut av sesong. I år har regntøyet og vintertøyet gått opp og ned noen ganger.

Det er et godt poeng. Jeg har innsett at det tredje barnet medfører fullstendig omorganisering av både gang og vaskerom. I det minste får jeg endelig rydda i garderobeskapet etter hvert.

(TRE pinnegutter? Hva tenkte jeg på?! )

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:56   #156
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det er et godt poeng. Jeg har innsett at det tredje barnet medfører fullstendig omorganisering av både gang og vaskerom. I det minste får jeg endelig rydda i garderobeskapet etter hvert.

(TRE pinnegutter? Hva tenkte jeg på?! )

Jeg må være verdens verste mor, for jeg godtar ikke pinner inne i huset eller i bilen. Men system trenger man, og man må ta årstidssjauer.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 11:01   #157
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg må være verdens verste mor, for jeg godtar ikke pinner inne i huset eller i bilen. Men system trenger man, og man må ta årstidssjauer.

Å, de får ikke LOV til å ha pinner inne. Det dukker liksom opp noen før eller seinere likevel. Gutta har "kjøkkenhage" ute, der de planter pinnene sine før de går inn. Og vanner dem. Og napper opp de lengste og fekter med ved behov (nei, ikke lov det heller).

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 14:13   #158
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Bare vent til det kommer noen med en skive med prim.

Eller en pakke skinke.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 15:19   #159
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Eller en pakke skinke.

Fortell.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 23:25   #160
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan vi ha oppå skoskapet i gangen?

Herremin, så glad jeg er for at pinne- og steinalderen er over her i huset.

Nå ligger det forresten en boks snus og to nattbind (jepp, I kid you not) på skoskapet i gangen. Så kanskje pinne- og steinalderenvar var bedre likevel?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no