Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sigridsbu

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-18, 09:59   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sigridsbu

Jeg jakter videre på min indre frilufts-Zulu, og har hatt noen fine turopplevelser i sommer. I helga blir imidlertid mitt første forsøk på overnatting på DNT-hytte. Vi er en gjeng som skal gå til Sigridsbu og bli over. Jeg er over snittet glad i å være forberedt, så jeg tar gjerne i mot gode tips eller erfaringer om noen har.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 10:19   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sigridsbu

Du har lest pakkelistene til DNT og vet at du må ha med deg lakenpose?

Er den selvbetjent (da er det et matlager der), eller ubetjent ( da må dere ha med all mat)?

Jeg pleier å ha med all mat uansett. men det er jo en smaksak. Det kan være mange som skal bruke de samme kjøkken fasilitetene så jeg foretrekker å ha med mat som er delvis tilberedt hjemmefra eller veldig enkel å tilberede slik at jeg ikke bruker for mye tid på det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 10:29   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sigridsbu

Takk for tips om DNT-pakkeliste! Jeg tror jeg har det meste der, med unntak av vindjakke. Har skalljakke og tynn dunjakke, tror det får holde. Lakenpose er også med.

Det er ubetjent hytte, så vi må ha med all mat. Litt usikker på hvordan jeg skal løse det, men jeg pakker med innbakte horn og browniecookies til turen (2-3 timer) også har jeg med REAL turmat som vi kan lage til middag der oppe. Så må jeg kanskje ha med brød og noe enkelt pålegg til ev. kvelds og frokost før vi går ned igjen. Kan jeg gå ut fra at vi får tak i drikkevann der oppe?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 10:33   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sigridsbu

Hyttene bygges alltid (så vidt jeg vet) slik at det er drikkevann i nærheten. Dere må ut og hente selvsagt. jeg vil tro at det står på beskrivelsen dersom dere må ha med vann. Det har jeg aldri opplevd å måtte.

Tubeost og sånt syltetøy på spruteflaske er en klassiker til pålegg.

Jeg pleier ofte å steke ferdig kjøttdeig å ha med sammen med noe som kan gjøre det til en gryterett. Etter tur har jeg stort sett lyst på kjøtt. :innrømmer:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 10:39   #5
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sigridsbu

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Kan jeg gå ut fra at vi får tak i drikkevann der oppe?


Ja. Det er et lite vann/en liten dam rett ved hytta som er merket som drikkevann.
Jeg har ikke vært inne på Sigridsbu, bare utenfor. Veldig fint der, flott tur opp dit. Litt strevsom da, men det regner jeg med at du vet.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 10:53   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sigridsbu

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Litt strevsom da, men det regner jeg med at du vet.

Ikke si sånt, da. Jeg skal ha med meg eldstejenta på tolv, og jeg er ikke akkurat noen fjellvandrar sjøl ... Vi skal ta Langdal-ruten fra Nordstul, og den sto merket som en lett tur i variert terreng, ca to-tre timer. Bør vel være overkommelig for de fleste, det vel?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-18, 11:24   #7
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sigridsbu

Ta med i betraktningen at sist jeg gikk dit hadde jeg kjempetung sekk med sovepose og utstyr for to-tre overnattinger, vi startet seint fordi jeg kom kjørende fra Grimstad-traktene og det var yr/lett regn hele veien til vi satte opp telt. Som vi ikke gjorde før ni-halv ti på kvelden...

Det ER en fin tur. Har man det ikke travelt men tar pauser og koser seg så er det ikke ille tur opp dit.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-18, 12:58   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sigridsbu

Jeg kan jo rapportere at vi hadde en strålende tur til Sigridsbu i helgen! Det var veldig passende for ferskinger i passe form som har lyst til å kjenne på fjellfølelsen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no