Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Lease bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-19, 22:51   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Lease bil?

Vi er ikke helt i bilmarkedet enda, det er nok et par år til og mye kan skje, men dette har jeg tenkt kitt på, og antar det er folk her som vet og kan opplyse meg

Jeg har et par kollegaer som leaser bil. Som bytter den ut etter tre år, og derved alltid har en relativt ny bil. Den "nye" bilen vår er jo kjøpt i 2014

De mener dette er den fornuftge måten å ha bilhold på.

Den ene av dem i en relativt god økonomisk situasjon, den andre noe mer normalt, og begge mener dette er altså den rette måten.

Vi pleier kjøpe bil vi, og ikke sånn helt fabrikkny heller, begge bilene vi har nå hr vi har kjøpt som bruktimportert fjordårsmodell. Det er jo derved ikke helt sammenlignbart. Men burde jeg lese meg opp på og snuse på leasing til neste gang, eller er dette uansett dyrere slik mitt hode ser på et. Ettersom å bytte bil hvert 3. år i mitt hode er sløseri?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 08:28   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lease bil?

Leasing koster fra ca 150 000,- delt på tre år. Ulike innskudd og mnd leie. Pluss slutt oppgir for skader. I tillegg service. Begrensning på 45 000 km pr år. Jeg synes det er dyrt. Men for de som kun skal ha nybil er det vel knapt dyrere enn å eie. De vet også at bilen blir innløst etter tre år.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 09:53   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lease bil?

Jeg synes også det høres dyrt ut.

Men vi bytter altså ikke bil så ofte, og de to vui har har vi altså hatt i hhv 11 og 5 år, den eldste skulle vært byttet siden det er ufornuftig at bil nr 2 er en stasjonsvogn (de var vår eneste bil inntil vi trengte to biler og større bil, så den andre er en s max) to relativt store dieselbiler der den eldste uansett bare har plass til to barneseter av de vi har i kombinasjon, og det holder siden den aldri rommer hele familien, og det kunne vært løst med en snerten liten elbil, men det er jo ikke økonomisk fornuftig å bytte en nedbetalt bil vi HAR med en ny liten kostbar sak. Salgsverdien i den gamle bilen er ikke så stor.

Men ny bil hvert 3. år fremstår for meg som sløseri

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 11:10   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lease bil?

Syns leasing høres dyrt ut, men så er jeg heller ikke i markedet for ny bil.
Billån med pant i boligen i stedet for i bilen = lavere rente, og man kan kjøpe eldre bil.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no