Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hyacinths hundetråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 16:38   #221
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja, men det må du bare slutte med. Hun er så lite alene, dere har masse tid å øve på og det kommer til å gå helt fint.

Hehe, ja, det er sant. Kanskje det kommer en dag da jeg synes det er helt greit at hun er alene både fire og seks timer...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:36   #222
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Hunden vår har seperasjonsangst ja. Vi kan ikke gå ifra henne hjemme. Vi har prøvd det som er å prøve og nå har vi innsett at hun bare er sånn. Kanskje vokser hun det av seg, kanskje ikke.
Jeg jobber ikke så det er jo greit. Men vi har hatt endel logistikkproblemer når vi skal hente/bringe i barnehage. Mamma har vært en engel som har passet henne når vi har hatt problemer. Heldigvis så kan hun være alene i bilen, det går ironisk nok helt smertefritt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:40   #223
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Det gjør som regel det, går bedre i bil. Merkelig nok. I fjor omplasserte vi en hund med sterk seperasjonsangst. Det var helt grusomt! Etter en arbeidsdag brukte han flere timer å roe seg etterpå. Han skadet seg selv, bøyde buret eller spiste opp huset om han var løs, hyperventilerte, bjeffet, bæsjet på seg (diare som sprutet rundt i buret og oppetter veggene daglig) osv osv. Vi prøvde ALT og klarte til slutt ikke mer. Jeg var svært, svært skeptisk til ny hund, men det ser ut til å gå veldig bra. Han er nå 1 år og klarer seg veldig bra!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:44   #224
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Ja, jeg er heldig som slipper å la henne være alene når hun har det sånn som hun har det. Det hadde jeg virkelig ikke hatt hjerte til.

Men hvordan gikk det med den hunden din, Avatar? Lurte ikke du på om hun som hadde fått den hadde gitt den bort til noen andre? Eller roter jeg nå?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:52   #225
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Å herregud, så grusomt! Stakkars vofsen. Hvordan reagerer din, Morella? Er det litt av det samme?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:52   #226
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Jo, stemmer det. Men det har løst seg. Hunden ble hentet av en meget dyrekjær dame som har jobbet/jobber for dyrebeskyttelsen. Og han blir der! Han er nok en utfordring fortsatt, førte uka han kom dit sov de ikke på en uke, men hun gjør en fantastisk jobb med han. Får ikke hun han til får ingen det og da har han nok ikke livets rett lenger. Håper det går bra!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 22:05   #227
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å herregud, så grusomt! Stakkars vofsen. Hvordan reagerer din, Morella? Er det litt av det samme?

Hun bjeffer konstant når vi øver på å være alene. En gang spydde hun. Vi har ikke øvd på lenge, det tok enormt med tid og tålmodighet. Når det aldri gikk et lite skritt framover ble det ikke motiverende å fortsette. Hun ble veldig nervøs etter vi hadde øvd og brukte lang tid på å falle til ro selv om vi var der.
Ellers er hun en super hund.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 22:07   #228
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jo, stemmer det. Men det har løst seg. Hunden ble hentet av en meget dyrekjær dame som har jobbet/jobber for dyrebeskyttelsen. Og han blir der! Han er nok en utfordring fortsatt, førte uka han kom dit sov de ikke på en uke, men hun gjør en fantastisk jobb med han. Får ikke hun han til får ingen det og da har han nok ikke livets rett lenger. Håper det går bra!

Godt å høre. Jeg tenkte nemlig på han sist uke.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 22:10   #229
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Uff, så dumt. Men godt hun fungerer fint ellers!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 22:17   #230
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Det er veldig vondt å ha en hund med slik angst. Morella, har dere vurdert å prøve antidepressiva? Min erfaring er at det blir ikke bedre, heller det motsatte, og slik vårt liv var (med to i full jobb og null hjelp) så gik det bare ikke. Hadde ei venninne som var innom her i perioder og jeg reiste hjem i lunsjen hver dag, men det ble bare verre og verre. Han kunne være med meg en hel dag på jobb i bilen, men på sommeren og vinteren gikk jo ikke det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 22:25   #231
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det er veldig vondt å ha en hund med slik angst. Morella, har dere vurdert å prøve antidepressiva? Min erfaring er at det blir ikke bedre, heller det motsatte, og slik vårt liv var (med to i full jobb og null hjelp) så gik det bare ikke. Hadde ei venninne som var innom her i perioder og jeg reiste hjem i lunsjen hver dag, men det ble bare verre og verre. Han kunne være med meg en hel dag på jobb i bilen, men på sommeren og vinteren gikk jo ikke det.

Ja, hun har gått på Clomicalm, uten at det hjalp. Veterinæren mente at neste steg var Valium, men det har jeg ikke tenkt til å gi henne. Det vil bare sløve henne, ikke ta bort frykten.
Jeg tenker at så lenge hun slipper å være alene hjemme så blir hun ikke mer nervøs. Hun er jo en veldig rolig hund ellers. Egentlig så skylder jeg deg en stor takk der, Avatar. "Ingen herjing innendørs".
Jeg skal kjøpe burvifte nå, sånn at hun kan stå i bilen også når det er varmere ute. Det er sjelden det er snakk om mer enn en time og jeg tar selvfølgelig forhåndsregler.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no