Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-20, 16:07   #81
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Teller til 100 og enda mer.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 01-08-20, 16:09   #82
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg oppdaget akkurat at vi bor 32 meter for nær den videregående skolen som storesøster skal gå på til at hun får buss. Eller egentlig 7 meter, for de har et 25 meters slingringsmonn.

Det der er så tåpelig, regner med de har en grense pp f.eks 4,0 km? Alminnelig matematikk bør jo gjelde, evt må grensen være 4000 meter.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 01-08-20, 16:18   #83
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det der er så tåpelig, regner med de har en grense pp f.eks 4,0 km? Alminnelig matematikk bør jo gjelde, evt må grensen være 4000 meter.

Det er 6 km korteste vei. I vårt tilfelle involverer det vei uten gangfelt og belysning med høy fartsgrense, så blir lenger dersom hun skulle gå eller sykle. Men sånn er jo reglene. Var bare så surt når det var så lite i fra. Vi får finne ut hva som lønner seg i forhold til buss, enten et vanlig månedskort eller et sånt ungdomskort.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 01-08-20, 16:19   #84
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det er 6 km korteste vei. I vårt tilfelle involverer det vei uten gangfelt og belysning med høy fartsgrense, så blir lenger dersom hun skulle gå eller sykle. Men sånn er jo reglene. Var bare så surt når det var så lite i fra. Vi får finne ut hva som lønner seg i forhold til buss, enten et vanlig månedskort eller et sånt ungdomskort.

Da kan dere sikkert klage, eller?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 01-08-20, 16:48   #85
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Da kan dere sikkert klage, eller?

Nei, så vidt jeg har forstått er det kun grunnskole man kan klage på trafikksikkerheten. På videregående tar de ikke hensyn til om veien er trygg. Et alternativ er å prøve å søke skyss basert på diagnosene hun har, vi får sjekke med skolen om det er mulig, for det er de som må sende inn søknad på det. Jeg skjønner jo at grensen må gå et sted, bare surt når det er snakk om noen få meter. Vi bor rett ovenfor busstoppet, så tror faktisk dette kun gjelder vårt og kanskje nabohuset i byggefeltet vi bor. Jeg har liksom bare regnet med at hun fikk, siden alle andre ungdommene her har fått.

Uansett om det hadde vært trygg skolevei hadde vi nok betalt for buss, nesten 6 km til og fra er langt når det er senhøst og vinter.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 01-08-20, 17:33   #86
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Da kan dere sikkert klage, eller?

Ingen vits, er min erfaring. Jeg har mange elever hvert år som havner i denne skvisen og det vises ingen nåde.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 01-08-20, 22:22   #87
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Og nøyaktig når ble det lov å legge ut latterkikk i gruffeteåden? Hva, hæ, hæ???

Jeg tar det tilbake. De ungene fortsetter å gå frem og tilbake her, og jeg klikker snart av måkeskrik døgnet rundt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 01-08-20, 23:22   #88
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan du be andre foreldre om hjelp?

Har ikke mange som skal samme vei eller på samme aktiviteter. Finner vel en løsning, men det er kronglete og kjipt.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 01-08-20, 23:33   #89
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Så kjipt, Kaija! Husk at du har venner med bil og lapp.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 04:57   #90
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så kjipt, Kaija! Husk at du har venner med bil og lapp.

Takk. Og godt er det.
Noen må bli litt flinkere å be om- og ta imot hjelp innimellom, tror jeg. 3-årstrassig klare selv-modus er ikke alltid formålstjenelig eller sunt.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 11:01   #91
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Våknet med press i hodet og mat, kaffe, frukt, vann og lignende triks virker ikke. Logger av tror jeg. Får prøve en liten sykkeltur.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 18:16   #92
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

*Forsøke å logge inn på en side.*

Feil passord - skriv inn epostadresse for å få tilsendt passord på nytt.

Skrive inn adresse.

Epostadressen er ikke registrert i vårt system.

Ok - lage ny bruker.

Epostadressen er allerede registrert i vårt system.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 20:19   #93
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

*Forsøke å logge inn på en side.*

Feil passord - skriv inn epostadresse for å få tilsendt passord på nytt.

Skrive inn adresse.

Epostadressen er ikke registrert i vårt system.

Ok - lage ny bruker.

Epostadressen er allerede registrert i vårt system.

Sånn er festlige..

Hadde tilsvarende med telia når trengte PUK kode. Og den ville sende meg PUK på SMS. Jammen mobilen virker ikke

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 23:54   #94
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

16-åringers forståelse av tid.

La oss legge ut på en 10mil lang tur med mopedbilen alt for nært innetid. Man må bare elske ungdommelig overmot.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 03-08-20, 09:44   #95
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Etter mye drittvær i forrige uke er finværet endelig kommet, akkurat i tide til jobbstart.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 03-08-20, 09:48   #96
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Elendig epilepsi håndtering av anfall. Hvor de bare går fra kamp!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 04-08-20, 11:13   #97
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Det er så kaldt på kontoret. Har ullsokker på beina, men de er iskalde likevel.

Og så gruffer jeg over enda et bytte blant behandlerne.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 04-08-20, 14:10   #98
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg gruffer over Hurtigruten. Vi reiste med dem, etter å ha vurdert hva de sa om smittevern, og følte oss også veldig trygge om bord. Og så går vi i land og får høre om hvordan de har totalt sviktet alle rutiner. Føler meg rett og slett lurt. Nå sitter jeg på hjemmekontor igjen, til jeg føler meg trygg på hvordan dette utvikler seg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-08-20, 14:22   #99
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg gruffer over Hurtigruten. Vi reiste med dem, etter å ha vurdert hva de sa om smittevern, og følte oss også veldig trygge om bord. Og så går vi i land og får høre om hvordan de har totalt sviktet alle rutiner. Føler meg rett og slett lurt. Nå sitter jeg på hjemmekontor igjen, til jeg føler meg trygg på hvordan dette utvikler seg.

Har det vært svikt i rutinene på de vanlige hurtigrutene også? Jeg trodde det bare var på dette Svalbard cruiset.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 04-08-20, 14:45   #100
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Nei, det vet man jo ikke. Men hele tilliten jeg hadde forsvant, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no