Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet din partner ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 15:47   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet din partner ...

Sånn ca på alt, men navnet mitt vet han helt sikkert. Ikke det at han bruker det så ofte. Jeg går for det meste som kona mi eller jenta mi.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:51   #22
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.005
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vet din partner . . .

Nei, nei, nei, nei og ja

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:53   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet din partner ...

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær?
Ja.

- hvilken størrelse de bruker i sko?
Det vet egentlig ingen av oss.

- hvilke klær som tilhører hvilket barn?
Det vet ikke alltid jeg heller. Bortsett fra kjolene.

- hva de har av klær og hva de trenger?
Det vet heller ingen av oss. Men vi er litt uenige om bruk av ull, og til hvilke temperaturer.

- (hva du heter)
Ja, jeg har bare ett fornavn og ett etternavn. Enkelt-penkelt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:57   #24
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet din partner ...

Kan bare svare ja på spørsmålet i parantes

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:57   #25
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vet din partner ...

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Nei
- hvilken størrelse de bruker i sko? Nei
- hvilke klær som tilhører hvilket barn? Av og til
- hva de har av klær og hva de trenger? Nei
- (hva du heter) Det tror jeg

Men til mannens forsvar har jeg tatt det hele ansvaret for dette (mens han har kjøkkenansvar). Det er dog gode grunner til det - for eksempel at han ikke klarer å se om et plagg er rent eller ikke, at han ikke ser at en bukse ikke passer når den rekker bare halvveis ned på leggen, at han kan finne på å sende gutta av gårde i kuldegrader uten stilongs under buksene osv.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:03   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet din partner . . .

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

eldstemann bruker str. 158 år,

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:04   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet din partner ...

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Nei
- hvilken størrelse de bruker i sko? Nei
- hvilke klær som tilhører hvilket barn? Ja, det er ganske mange cm i mellom de da
- hva de har av klær og hva de trenger? Nei
- (hva du heter) Ja.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:10   #28
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet din partner ...

Ja, ja, ja, nei og ja

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:18   #29
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet din partner ...

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær?
- hvilken størrelse de bruker i sko?
- hvilke klær som tilhører hvilket barn?
- hva de har av klær og hva de trenger?
- (hva du heter)


(en liten undersøkelse basert på en morgen i småfrustrasjon)

Her har apekatten imponert veldig. Han vet ikke bare hvilke klær som skal til hvem, men han kommer ofte med forslag til de når de kler seg.
"Burde du ikke ta den svarte jakka til det der? Du vet, den med perleknappene?"
Han er ytterst sjarmerende når han gjør sånn.
Han husker veldig godt hva jeg heter, men jeg skvetter hver gang han kaller meg ved fornavn. Jeg lystrer bare på mamma.
Han er kanskje ikke så stø i hva de trenger, men han klager ikke når jeg kommer hjem med noe. For han vet at jeg ikke handler for mye. Han kommer også med innspill og tanker om hva vi burde kjøpe. Utedress vs to delt, votter vs hansker osv.

Fine mannen

( burde føye til at eksen var og blir aldri sånn )

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:19   #30
Tuste
Aktiv
 
Tuste sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 185
Tuste er litt kulTuste er litt kul
Standard

Sv: Vet din partner ...

Ja på alt

Tuste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:23   #31
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.891
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet din partner ...

Nja, tror jeg vel må bli svaret på alt her (bortsett fra hva jeg heter)..

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:31   #32
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet din partner ...

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Nja. Han hadde sikkert greid å gjette riktig i butikken, for han vet hvor lang guttungen er.
- hvilken størrelse de bruker i sko? Nei. Det vet knapt jeg, for de føttene vokser stadig.
- hvilke klær som tilhører hvilket barn? Nei, ikke alltid. Han legger ikke merke til hva han selv har på seg. Heldigvis for ham, står det navn inni alle plagg.
- hva de har av klær og hva de trenger? Ja, men bare fordi jeg/barnehagepersonale har fortalt ham det.
- (hva du heter) Ja, jeg heter "kjære".


Kleskjøp har vi fordelt til meg, fordi jeg aldri ville blitt fornøyd om han skulle tatt seg av saken. Ikke kjøper han klær til seg selv eller noen andre heller. Da hadde vi sett ut som fillefranser, hele gjengen.

Men han er god på andre ting, det er han. Og om han hadde hatt eneansvar for guttungen, hadde han helt sikkert greid dette fint, om enn med litt mer svinn enn vi har i dag.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:31   #33
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet din partner ...

Ja.

Men jeg prøver å skjule

- hvilken størrelse jeg har i klær
- hvilken størrelse jeg har i sko
- hva jeg har av klær, og om jeg egentlig trenger den buksa.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:37   #34
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet din partner ...

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Ja.
- hvilken størrelse de bruker i sko? Neppe.
- hvilke klær som tilhører hvilket barn? Naturlig nok.
- hva de har av klær og hva de trenger? Svaret ville være "For mye!/Ingenting!" Det stemmer selvfølgelig ikke.
- (hva du heter) Du-u-u?

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:41   #35
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet din partner ...

Nei.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:48   #36
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vet din partner ...

Nei på alle utenom det siste.

Men til hans forsvar så er han hjemme kun 2-3 helger i mnd. Det er andre ting som er langt viktigere enn klær og sånt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:54   #37
lillamamma
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vet din partner ...

Tja, han har ikke full oversikt, men stort sett har jentene på egne klær og sko når de går ut av døra. Han har ikke slik oversikt at han kan handle inn klær og sko uten instruksjoner.

__________________
2005 2007 2011
lillamamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:04   #38
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet din partner ...

Nei, han har nok ikkje heilt kontroll, men visste godt kor høge dei er og kva storleik dei brukar i sko:
Lillebror har iflg. mannen 23/24 i sko (han har 25/26) og er 111 cm lang (96cm)
Storesøster har iflg. mannen 26/27 i sko (ho har 30) og er 122 cm høg (det stemmer sånn ca).

Han har i det minste fått med seg at klesstørrelsar ofte følger høgden til barna. Det er da noko.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:04   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.825
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet din partner ...

Størrelser og hvem som eier hva har han styring på, men det er stort sett jeg som kjøper klær, så han vet nok ikke akkurat hva de har og hva som evt. mangler.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:06   #40
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vet din partner ...

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær?
- hvilken størrelse de bruker i sko?
- hvilke klær som tilhører hvilket barn?
- hva de har av klær og hva de trenger?
- (hva du heter)


(en liten undersøkelse basert på en morgen i småfrustrasjon)

- Nei
- For det meste
- Stort sett
- Ja

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no