Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skal vi ta bompengedebatten?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-19, 14:42   #61
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg er for de fleste tiltak som kan hjelpe klimaet, men allikevel. Bor rett utenfor bomringen, tar stort sett kollektivt, og kjører kun når jeg ikke har tid til annet, eller frakter med meg mye, og det er virkelig helt ekstremt dyrt, og er en stor belastning på en allerede småsliten aleneforelderøkonomi. Og det føles sjukt urettferdig at de som kjøper el-bil som bil nummer TO!!! kan kjøre bompengefritt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 14:43   #62
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Her jeg bor er det en fordel med de nye ekstra bommene som har kommet opp rundt Oslo, nå gikk jo prisene ned.

Det jeg har problem med er at vi som bor i dette området har finansiert mange fine tiltak på veier og kollektivt i Oslo kommune gjennom Oslo pakken, når det nå var kommet til at tiltak for vårt område skulle prioriteres så har Oslos lokal politikere blokkert disse tiltakene. Da går betalingsvilligheten kraftig ned. Og jeg bor i leaf og tesla land, så de som må kjøre har forlengst skaffet seg bil nr 3 (det er jo veldig miljøvennlig) slik at pendling til jobb blir billigere og raskere.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 14:47   #63
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Traff en mann nylig som fortalte at han og konen (de hadde voksne, utflyttede barn) nå "måtte" ha FIRE biler: Hver sin SUV for å komme opp til hytta, hver sin elbil til å kjøre gratis og køfritt til jobb.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 14:49   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Traff en mann nylig som fortalte at han og konen (de hadde voksne, utflyttede barn) nå "måtte" ha FIRE biler: Hver sin SUV for å komme opp til hytta, hver sin elbil til å kjøre gratis og køfritt til jobb.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 14:50   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Og jeg som har sånt pokertryne...

(Dette var hos kunde, det er begrenset hva jeg kan vrenge ut av meg om hva jeg syns)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 14:51   #66
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er for de fleste tiltak som kan hjelpe klimaet, men allikevel. Bor rett utenfor bomringen, tar stort sett kollektivt, og kjører kun når jeg ikke har tid til annet, eller frakter med meg mye, og det er virkelig helt ekstremt dyrt, og er en stor belastning på en allerede småsliten aleneforelderøkonomi. Og det føles sjukt urettferdig at de som kjøper el-bil som bil nummer TO!!! kan kjøre bompengefritt.


I Bergen må nå også El-biler betale, men her har det vært differnsiert mellom diesel og bensin et par år. El-biler betaler, men betraktelig mindre enn de andre 10 i ytre ring og utenom rush, og 20 i rush inn mot sentrum.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 14:52   #67
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Traff en mann nylig som fortalte at han og konen (de hadde voksne, utflyttede barn) nå "måtte" ha FIRE biler: Hver sin SUV for å komme opp til hytta, hver sin elbil til å kjøre gratis og køfritt til jobb.

Så søtt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 14:59   #68
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Traff en mann nylig som fortalte at han og konen (de hadde voksne, utflyttede barn) nå "måtte" ha FIRE biler: Hver sin SUV for å komme opp til hytta, hver sin elbil til å kjøre gratis og køfritt til jobb.

Utrolig hva en må ha

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:00   #69
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Her i Oslo skal elbiler også betale bompenger og miste endel av fordelene sine nettopp fordi det er så mange som har elbil.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:05   #70
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg kjenner at jeg er ganske delt.

For oss så har ikke bompenger noe annet å si enn at mannen min kanskje blir litt flinkere til å bruke sykkel og kollektivtransport til jobben. Jeg bruker uansett aldri bil til jobb (med ytterst få unntak, men da er det fordi jeg må ha bil i jobben, og får dekket ekstrakostnaden). Ellers koster ikke kjøring til aktiviteter oss noe mer enn nå, og vi bruker uansett beina mye i fritiden, og forsøker å få barna til å frakte seg selv.

Samtidig så bor vi i et område hvor bommen rammer ganske urimelig. Og det syns jeg er ugreit. At barn skal måtte velge bort fritidsaktiviteter fordi bommen fører til at dyre fritidsaktiviteter blir enda dyrere er ganske kjipt. At butikker skal miste masse kunder og kanskje gå konkurs fordi de havner ekstremt uheldig ut ift bommen er enda kjipere.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:08   #71
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Vi har bare 1 bil og kjører ikke enormt mye, jeg er likevel veldig usikker på om jeg synes det er riktig at vi skal gjennom noe sånt som 4 bommer for å få hentet svigermor og fått henne med i familieselskap. Nå skal vi selvsagt ikke slutte med det av den grunn, men dette rammer ikke bare småkjøring i sentrale strøk altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:19   #72
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg er også veldig delt.

Jeg lever så godt som uten bil (bruker bildelebil 2-5 g i måneden) og har gjort et bevisst valg på å bo slik at vi ikke skal måtte bruke bil. Det betyr også at vi har forholdsvis lite plass sammenliknet med mange andre med to tenåringer. Jeg synes at regnestykket der å legge alt som nå kommer inn via bompenger på skatten, som gjør at en familie med bil betaler 13 000 mindre i året, mens vi må betale 9 000 mer heller ikke er helt rettferdig.

Fra neste år, når lillesøster begynner på vgs får vi månedlige utgifter til kollektiv på ca 2 500 i måneden, så det er jo ikke sånn at bussen er gratis heller.

Jeg er i utgangspunktet positiv til bompenger og mener at det er rettferdig at de som bruker veien mest også betaler mest. Samtidig så ser jeg at det blir store utgifter som slår skjevt ut når de nå øker. Og jeg kan absolutt være med på diskusjoner om hvor bommene skal være og hvor høye utgiftene blir

Det som er så rart her er at man plutselig blir så opptatt av småbarnsfamiliene på denne ene tingen. Det meste er like dyrt uansett hvor mye penger man har. Det er bare barnehageutgifter der de som tjener lite får noe ekstra hjelp. Fattige barnefamilier betaler like mye for buss som andre, de betaler like mye for mat som andre, foreldrene betaler like mye for lege og tannlege ogsåvidere. Jeg siterer Kjetil Alstadheim i en valgkamp for lenge siden: "De fattigste barnefamiliene betaler ikke bompenger, for de har ikke råd til bil. De fattigste barnefamilien sitter på den bussen som ikke kommer frem fordi andre kjører bil og lager kø". Og akkurat når det gjelder bompenger så er ikke poenget bare å få inn inntekten, men å faktisk få ned trafikken i de områdene der hele bydeler ellers blir tettet til av kø.

Jeg synes at vi skal hjelpe barnefamiliene. Men jeg synes ikke at vi skal gjøre det ved å la sure gamle menn som ikke gidder ta bussen slippe å betale for at de forurenser og lager kø.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:24   #73
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg har tydeligvis ikke fulgt med i timen for bompengeprisen her i Oslo. Men jeg testet i bompengekalkulatoren nå, og prisen er halvert for min del, med de nye takstene. Jeg kjører til jobb, Ullern til Aker Brygge, og det koster nå bare 20 kr. Med mitt lille stinkdyr av en dieselbil. Hva er logikken i at det har blitt lavere pris? Tidligere var det 50 kr.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Traff en mann nylig som fortalte at han og konen (de hadde voksne, utflyttede barn) nå "måtte" ha FIRE biler: Hver sin SUV for å komme opp til hytta, hver sin elbil til å kjøre gratis og køfritt til jobb.

Det e så gale!!!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:25   #74
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har bare 1 bil og kjører ikke enormt mye, jeg er likevel veldig usikker på om jeg synes det er riktig at vi skal gjennom noe sånt som 4 bommer for å få hentet svigermor og fått henne med i familieselskap. Nå skal vi selvsagt ikke slutte med det av den grunn, men dette rammer ikke bare småkjøring i sentrale strøk altså.

Samme som her det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:25   #75
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Vi har elbil, og jeg er enig i at elbilene også burde betale. Det innføres sakte men sikkert utover også, gjør det ikke det da?

Men er det ingen som tar denne ballen?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg lurer på en ting: hvorfor snakkes det ikke mer om samkjøring? 2 i bilen deler bompengekostnaden i to, flere enn 2 reduserer den ytterligere. Det finnes faktisk alternativer til offentlig transport som ikke innebærer sykling eller gåing. Men det nevnes knapt. Hvorfor det?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:31   #76
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg stusser over at ikke samkjøring brukes mer for aktiviteter. Det MÅ da være et stort besparelsespotensiale i å samkjørenår barna skal hit og dit?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:31   #77
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har tydeligvis ikke fulgt med i timen for bompengeprisen her i Oslo. Men jeg testet i bompengekalkulatoren nå, og prisen er halvert for min del, med de nye takstene. Jeg kjører til jobb, Ullern til Aker Brygge, og det koster nå bare 20 kr. Med mitt lille stinkdyr av en dieselbil. Hva er logikken i at det har blitt lavere pris? Tidligere var det 50 kr.

Det er innført flere nivåer i ringen, så om du bare passerer ett nivå så går prisen ned. I tillegg betaler man begge veier - så du betaler nok 40.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:33   #78
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Det er innført flere nivåer i ringen, så om du bare passerer ett nivå så går prisen ned. I tillegg betaler man begge veier - så du betaler nok 40.

Ja, jeg må betale begge veier, men det måtte jeg før også, i følge den «historiske» bompengekalkulatoren.

Nå betaler jeg altså 20 kr hver vei - det er jo billigere enn å ta t-banen!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:34   #79
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg stusser over at ikke samkjøring brukes mer for aktiviteter. Det MÅ da være et stort besparelsespotensiale i å samkjørenår barna skal hit og dit?

Hos oss opplever jeg at dette er veldig vanlig - vi har tre unger i bilen til alle treninger. Sist vi hadde bursdagsselskap på andre siden av Oslo kjørte alle med fulle biler.

Til jobb syns jeg dette er litt mer vanskelig å organisere, ikke umulig, men vanskeligere iom at det bør være noen i nærheten og jobben nogenlunde til samme tidspunkt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:34   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av My, her.


Tror folk er mer opprørt over at det stadig tilrettelegges bedre for fotgjengere og syklister i sentrum, på bekostning av bilkjøring og parkering, mens det tillates bygging av stadig flere store kjøpesentra med masse parkering i utkanten. Det snakkes om sviktende kundegrunnlag og stadige konkurser og nedleggelse av butikker i sentrum, som en konsekvens av dette (kombinert med økt netthandel selvsagt).

Det har vært kjøpesenterstopp i Norge siden 2008, så at det stadig etableres store kjøpesentre med parkeringsplasser medfører ikke riktighet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no