Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 18:42   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Jeg ser at tråden min "Hvorfor dreper menn" kom til en uhyggelig stopp pga den tabloide overskriften. Greit nok.

Nå ønsker jeg å diskutere dette på generelt grunnlag, og ikke den tråden spesifikt, for det kommer stadig vekk slike tråder. Nå var det jeg, en erfaren bruker som hadde nerver nok til å starte en slik tråd, andre ganger er det ferskinger. Forumet er summen av brukerne sine og derfor ønsker jeg å klarlegge helt hvordan den enkelte ønsker å ha det her inne. Jeg skal ikke lage en undersøkelse, og godtar selvsagt det man evt. måtte komme frem til.

Skal det være slik at alle overskifter må "godkjennes" av Esme, torsk, aC og alle disse man er så redde for å si imot, for å i det hele tatt kunne ha en ordentlig diskusjon? Er det greit at potensielt gode diskusjoner ikke skal komme gjennom nåløyet fordi overskriften ikke er tilfredstillende? Og jada, man skal og bør tenke seg kraftig om før man sier noe, mene det man sier, men det kan faktisk hende at både tabloide overskrifter og overskrifter du aldri i verden kunne funnet på å starte er gjennomtenkte. Jeg synes det har gått for langt når man må finlese alle ordene, ta alt som kan oppstå av misnøye med i betrakningen, nærmest sensurere seg selv og alltid tillate at flisespikkingen skal komme foran diskuteringen.

Det er vel ingen tvil om hva jeg mener, og jeg har alltid vært for et korrekt språk og gjennomtenkte holdninger, men come on, dette blir for dumt, at man ikke skal tåle mangfoldet og en variasjon i overskrifter og innhold.

Hvis det ble for mye på en gang kan dere ta utgangspunkt i setningen jeg har uthevet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:44   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Helt greit med tabloide overskrifter så lenge man mener å ha en tabloid overskrift. Jeg oppfattet deg dithen at du laget den med vilje, i motsetning til Sannereg som gjorde det ubetenksomt.

Helt kurant, altså, å være PUK, så lenge man er det bevisst.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:45   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Jeg synes det er fjernt når man henger seg så mye opp i en overskrift at hele tråden blir ødelagt. Så fremt ikke overskriften er helt jævlig da. Din overskrift (bare for å nevne det) var jo helt grei, synes jeg. Jeg synes også det spikkes til dels pinlig mye her inne, det dreper interessante tråder.
For meg er altså innholdet viktigst.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:46   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Enig med begge de over.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:48   #5
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Det er greit at overskriften sier noe om innholdet i alle fall.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:50   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Type "hjelp!" ...

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:51   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Jeg syns innholdet er viktigst.
Overskriften er for meg bare en pekepinn på hva tråden handler om, sånn at jeg ser om det er noe som kan være av interesse for meg å lese.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:51   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Ja, intetsigende overskrifter er jo de verste.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:51   #9
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Type "hjelp!" ...

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:58   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Jeg kan erindre en tråd der akkurat overskriften gjorde at du bare ble opptatt av den, og ikke innholdet i innlegget. Ja min overskrift og min tråd.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:00   #11
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Helt greit med tabloide overskrifter så lenge man mener å ha en tabloid overskrift. Jeg oppfattet deg dithen at du laget den med vilje, i motsetning til Sannereg som gjorde det ubetenksomt.

Helt kurant, altså, å være PUK, så lenge man er det bevisst.

Jeg dulter på Sitronen her og synes ærlig talt ikke at overskriften din var ille. Jeg leste overskriften din som i "Hvorfor er det menn som begår flest drap" og ikke som "Alle menn er potensielle mordere".
Og det er greit at folk sier ifra hvis de ikke liker formuleringen eller innholdet i et innlegg, men overdreven flisespikking og sensur synes ikke jeg noe om ihvertfall.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:01   #12
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Så lenge overskriften sier noe om innholdet er jeg stort sett fornøyd.
Så innhold er viktigst for meg.
Jeg faller helt av lasset og orker nesten ikke å diskutere saken når det hele tiden skal kveruleres på overskrifter.
Noen formulerer flotte PK overskrifter, og andre formulerer seg kanskje generelt eller tabloid, det bør være rom for alt. Folk er forskjellige og alle kan ikke ha like perfekte overskrifter til enhver tid. Man risikerer jo bare at nye medlemmer ikke tør å starte nye tråder i frykt for at overskriften ikke er bra nok, og da mister man jo en del av mangfoldet som skal prege et diskusjonsforum.
Selvsagt er det betimelig å diskutere hvilke typer overskrifter man ønsker her inne, og jeg synes det var/er mye mer ryddig å gjøre det på denne måten enn i alle tråder som kan ha en overskrift som ikke appellerer til alle.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:01   #13
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Innholdet teller mest, nå har jeg selv også servert tabloide overskrifter uten at jeg har tatt skade av det. Når det er sagt er jeg for at man holder seg kjønnsnøytrale og har overskrifter som ikke minner for mye om overskrifter i VG.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:02   #14
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Du startet en diskusjon med det jeg oppfattet som en sideagenda for å ta tak i nettopp dette denne tråden her handler om, jeg reagerte blant annet på akkurat det. I den andre tråden hvor det var en ferskere bruker som fikk pes for sin tabloide (men ubetenksomme) overskrift kom du inn på at etablerte brukere fikk mer slack enn ferskere.

Lengre ut i tråden i dag er du tydelig på at du valgte en tabloid overskrift, altså et bevisst valg, og at du ventet deg nettopp reaksjoner på det. Og likevel spiller du overrasket når nettopp det skjer. Jeg er tilbøyelig til å tro at om ingen hadde gitt deg pes for overskriften, så ville du gjort et poeng ut av nettopp det at du som etablert bruker «slapp unna».

Og jeg syns det er drøyt å bable om at Esme, ac, jeg og «disse andre» prøver å få innført et slags godkjenningsregime. Det er ikke mange trådene jeg har ødelagt på denne måten som i dag, og i dag la du jammen meg opp til det selv.

Sitat:

Er det greit at potensielt gode diskusjoner ikke skal komme gjennom nåløyet fordi overskriften ikke er tilfredstillende?

Selvsagt ikke. Nå er du tabloid igjen, og det er sjelden spesielt nyttig. Som denne: Kan man skrive hva man vil så lenge det er trådtittel? Er det bare innlegg det er lov å kritisere? («Vil vi ha et slikt samfunn?»:stenstrøm-stemme: )

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:03   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Jeg synes overskriften er en del av innholdet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:05   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg leste overskriften din som i "Hvorfor er det menn som begår flest drap" og ikke som "Alle menn er potensielle mordere".

Samme her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:08   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes overskriften er en del av innholdet.

Det synes jeg også, men overskriften kan godt være tabloid uten at det dermed bør drepe innholdet/diskusjonen.

Jeg starter sjelden tråder, kun når jeg er opplagt til å orke all spikkingen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:08   #18
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg leste overskriften din som i "Hvorfor er det menn som begår flest drap" og ikke som "Alle menn er potensielle mordere".

Jeg skal innrømme at jeg leste overskriften som «Skremmern er ute på trolletur». Jeg holder muligheten åpen for at jeg er på bærtur, men jeg tror fortsatt det, altså.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:09   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Jeg er nevnt.

...og egentlig er jeg ganske imponert over din svært "cunning plan" for å komme frem til denne tråden, Skremmern.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:17   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg skal innrømme at jeg leste overskriften som «Skremmern er ute på trolletur». Jeg holder muligheten åpen for at jeg er på bærtur, men jeg tror fortsatt det, altså.

Etter å ha lest hovedinnlegget i den tråden synes jeg du er på bærtur i hvert fall.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no