Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. kommentarer på prikker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 01:42   #21
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Men rine da, det interessante er vel hva som stod i den røde?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 01:43   #22
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Irritert deg grønn, altså? Har aldri fått irriterte grønne, jeg. Det ville jeg blitt litt av,



Vel, faktisk fikk jeg en gang en grønn prikk med en tullete kommentar der vedkommende hadde vært så klønete å gi meg en grønn prikk som skulle vært rød.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 01:44   #23
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Jaha, det er da ikke frekvensen av prikker som er interessant.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 01:48   #24
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.



Vel, faktisk fikk jeg en gang en grønn prikk med en tullete kommentar der vedkommende hadde vært så klønete å gi meg en grønn prikk som skulle vært rød.

Jeg har fått en rarere prikk. En rød prikk med kommentaren : Takk.
I en gratulasjonstråd.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 01:54   #25
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker


Og det fant du deg i? Makan!
Der hadde det vært på sin plass med en real hevnprikk, og outing på verst tenkelig måte.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 01:56   #26
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker


Jeg regnet med at det enten:

1. var feil. Det er greit.
2. avsender bare ikke liker meg. Det er også greit.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 07:40   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.


Jeg regnet med at det enten:

1. var feil. Det er greit.
2. avsender bare ikke liker meg. Det er også greit.

Det er dette som er å ta det med stil.
Med vennlig hilsen Smilefjes - oppretter av furtetråd over sur prikk en gang.

  Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 07:46   #28
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Med vennlig hilsen Smilefjes - oppretter av furtetråd over sur prikk en gang.

Den husker jeg. (Men ikke at det var deg, så litt teflonhjerne har jeg tydligvis.)

Det er helt greit å følge opp prikker, men PM etter en rød prikk vil nok ha lite for seg her på FP, da tror jeg ikke du kan forvente å få svar, siden de fleste ivrige rødprikkere av prinsipp ikke svarer på "sutre"-PM etter rødprikking. Det er også lov å hevnprikke, det gjøres støtt og stadig har jeg fått inntrykk av.

Og ja, som flere har sagt, det er helt greit å oute prikker, både røde og grønne.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 08:14   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Men la oss nå si at man har fått en rød prikk der man ser at avsenderen tydelig har misforstått? I stedet for å "plage" folk i tråden, så må det da være greit å sende en PM for å klargjøre? Ikke av typen "buhuh, hvorfor røøøødprikket du meg?", men mer av typen "jeg ser at du har rødprikket meg. Jeg tror du har misforstått den ene setningen jeg skrev. Jeg ville bare oppklare at jeg mente x og ikke y, slik at du ikke går rundt og tror at jeg mener at z er greit, for jeg synes det er ubehagelig at du går rundt og tror det". Eller?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 08:22   #30
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Hvis det er et spørsmål i prikken, eller noe jeg ønsker å svare på, sender jeg en PM. Evt sender en grønn en tilbake. Hvis det er en rødprikk lar jeg det antakelig være. Med mindre det er berettiget, eller jeg har blitt misforstått, da vurderer jeg å redigere innlegget mitt eller utdype i et nytt innlegg. Tror og håper jeg, da. Som regel har jeg fått røde når noen har vært sterkt uenige med meg, og det må jo være greit, og ikke noe jeg tar innover meg noe mer enn selve debatten.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 08:39   #31
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Hvis prikkekommentaren er et direkte spørsmål, da svarer jeg som regel på PM. Ellers gir jeg ingen tilbakemelding på dem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 08:49   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men la oss nå si at man har fått en rød prikk der man ser at avsenderen tydelig har misforstått? I stedet for å "plage" folk i tråden, så må det da være greit å sende en PM for å klargjøre? Ikke av typen "buhuh, hvorfor røøøødprikket du meg?", men mer av typen "jeg ser at du har rødprikket meg. Jeg tror du har misforstått den ene setningen jeg skrev. Jeg ville bare oppklare at jeg mente x og ikke y, slik at du ikke går rundt og tror at jeg mener at z er greit, for jeg synes det er ubehagelig at du går rundt og tror det". Eller?


Nei.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 08:52   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Jeg bruker prikker for å kommentere - enten fordi det ikke er interessert for alle, eller fordi det er en avsporing (ja, for jeg avsporer aaaaaldri i en tråd :langnese: ) eller fordi jeg må gi fra meg noen prikker. Får jeg kommentar i prikk, svarer jeg ofte i en prikk uten å tenke mye på det.

Røde prikker (som jeg dog ikke får så mange av) leser jeg og lar det bli med det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:03   #34
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Jeg outer sjelden prikkene mine i åpent forum, fordi jeg anser det som en semi-privat tilbakemelding til bare meg. Jeg har dog outet en rød prikkekommentar fordi innholdet i den var så teit at den skrek om en tilbakemelding. Dvs. den inneholdt en påstand som var så hårreisende feil at jeg nektet å la det bare gå upåaktet hen. Da var det påstanden, ikke prikkefargen, som var det avgjørende.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:06   #35
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei.

Fordi? IRL vil man jo som regel alltid ha mulighet til å oppklare en misforståelse, så hvorfor ikke her?

For ordens skyld: "Sutre-PMer" etter rødprikking er ikke jeg heller noe for altså.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:10   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Fordi det ikke har noen betydning og om man MÅ forklare seg fordi man får en feilprikk, så er det sutring uansett hvordan man vrir og vender på det. Buuuhuuu, du prikket meg feil, det var ikke SÅNN jeg mente det, vrææææl.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:12   #37
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi det ikke har noen betydning og om man MÅ forklare seg fordi man får en feilprikk, så er det sutring uansett hvordan man vrir og vender på det. Buuuhuuu, du prikket meg feil, det var ikke SÅNN jeg mente det, vrææææl.

OK, så har vi svært forskjellig oppfatning av hva som er sutring og ikke.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:14   #38
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Synes det er veldig rart at mennesker skriver sorry i en en rødprikk, man gir da vel forpokker ikke en reddik for å gjøre opp for ting?
Å den reddiken helt tydelig var hevnprikking, snasent.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:18   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Jeg "hevnprikker" mange ganger, for å gi motsvar på kommentaren. Ikke alltid, men det skjer ganske ofte. Jeg gidder ihvertfall ikke ta det på PM, jeg bruker PM veldig sjeldent og ønsker ingen lengre kommunikasjon eller å sutre, derfor tar jeg det heller ikke i tråden. Når folk gir kommentar på prikk anser jeg det som en-til en, men jeg forbeholder meg retten til å svare tilbake på prikk.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:39   #40
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi det ikke har noen betydning og om man MÅ forklare seg fordi man får en feilprikk, så er det sutring uansett hvordan man vrir og vender på det. Buuuhuuu, du prikket meg feil, det var ikke SÅNN jeg mente det, vrææææl.

Synes det er litt interessant at du bestemmer for alle at man ikke får lov til å sende pm'er for å svare på prikker.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no