Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 19:16   #41
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Vi er så heldige at ungene har besteforeldre som elsker å ha de med på ferier. I høstferien skal de til Egypt med dem, og iom at det er en ganske lang tur skal de også tas ut fra skolen/barnehagen en uke.
Jeg har ingen skrupler når det gjelder dette, og regner med at lærer/rektor gir beskjed om barnet ikke har "godt" av å taes ut, evt om de skal ha med seg lekser.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:18   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Det finnes hundre mer eller mindre gode grunner til å ta ungene ut av skolen noen dager. De fleste barn greier seg nok godt likevel. Jeg skjønner at det hadde vært best for klassen og for læreren at dette ikke skjedde, men likevel synes jeg det hadde vært dumt med et forbud. Jeg synes egentlig det er helt greit at det er en maksgrense for hvor mye man kan ta dem ut av skolen uten bråk, og synes også det vil være veldig dumt om foreldrenes grunner ble vurdert strengt. Både fordi det da vil bli store forskjeller fra skole til skole og fordi det vil være basert på skjønn og nedverdigende for de som må argumentere for seg. Hva er greit? Kommer det an på hva de skal ha fri til? Kommer det an på hvilket barn som skal ha fri? Om de ellers hadde hatt økonomi eller mulighet til å dra i skoleferien, og hvem skal i såfall bedømme hva som er grunner gode nok? Jeg tror man ville være tjent med å akseptere at elever bes fri, men heller definere kjernetider på året hvor det skal være dødsfall eller sykdom for å få fri hvis det er behov for slike perioder når man vet at alle er tilstede.

Så ja, jeg synes det skal være mulig å ta barna fri fra skolen noen dager ved behov, men nei, jeg synes ikke man som foreldre skal ta lett på dette.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:20   #43
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har ikke tenkt så mye på dette enda, men så har jeg heller ikke barn i skolealder. Jeg ser ikke helt problemet. Jeg er sikkert farget av at jeg syntes jeg lærte svært lite på skolen og ikke helt kan se at det hadde gjort noe om jeg var borte en ukes tid.

Det er akkurat det samme jeg tenker på vegne av min datter. På første skoleår tror jeg det var helt minimalt hun lærte som hun ikke kunne forlengst, så jeg ser ikke helt hvilken skade det skulle gjøre om hun var borte en uke.

Vi feirer jul i Spania annethvert år, og da kan det være aktuelt alt ettersom når flyene går å ta fri noen dager. Selvsagt kommer vi til å følge med i hvilken grad dette vil gå ut over skolen, og knappe ned på det om det skulle bli mye å gå glipp av.

Det sterkeste argumentet for en innstramming for meg er at ungene skal lære at man ikke kan 'velge' å være borte fra skolen.

For vår del er disse juleferiene kjærkomne - pappan her i huset har ikke tid til å feriere med oss på sommeren som regel, i jula er det ofte bedre tid, og det er godt for familien å komme seg bort litt sammen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:33   #44
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Dette har vi diskutert heftig tidligere, ja.

Jeg ser ikke for meg at jeg noengang kommer til å svelge denne kamelen, jeg synes rett og slett at rene ferieturer midt i skoleåret er en uting. Jeg ser greia med at det er billigere, helt klart, men vi har da heller valgt å la være. Det er noe med å lære ungene at det faktisk ikke er valgfritt å gå på skolen, at det er noe man gjør når man ikke har bedre ting fore liksom.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:47   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ser ikke for meg at jeg noengang kommer til å svelge denne kamelen, jeg synes rett og slett at rene ferieturer midt i skoleåret er en uting. Jeg ser greia med at det er billigere, helt klart, men vi har da heller valgt å la være. Det er noe med å lære ungene at det faktisk ikke er valgfritt å gå på skolen, at det er noe man gjør når man ikke har bedre ting fore liksom.

Som i tidligere diskusjoner, er det vel ingen av dem som er mot dette som mener at det læringsutbyttet ungene går glipp av som er hovedproblemet.

Man velger en ferie man har råd til i den tiden barna faktisk har ferie. Enkelt og greit.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:53   #46
Abeline
Aktiv
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 102
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Dersom noe skulle vært endret, mener jeg det er kravet til faglig arbeid mens man er borte. Kanskje en obligatorisk innlevering i norsk, engelsk og matematikk?

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:07   #47
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Jeg synes det er greit med noen få enkeltdager for eksempel i forbindelse med en helg hist og pist, en begravelse eller dåp i en annen del av landet og sånt. Men to uker Sydenferie synes jeg ikke er greit i det hele tatt,
og jeg sverger hverved å aldri gjøre det med mine barn

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:13   #48
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Jeg har akkurat blitt lærer og har en astmasyk skolestarter som ikke er god, og lurer på om vi skal ta henne ut av skolen nå til høsten for å få et lengre opphold i sydligere strøk for å forebygge et lengre sykefravær på senhøsten/vinteren.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:39   #49
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Kanskje skoleåret bør forlenges med to uker i hver ende, også kan elevene ha ti fleksible fridager? *løsningsorientert*

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:46   #50
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Jeg synes det er en uting, hvis man gjør det hvert eneste år. Men, i noen tilfeller kan det være at foreldrene ikke har mulighet til ferie når skolen har ferie, og en ukes tur sammen med barna, når de har mulighet av praktiske årsaker, blir noe annet, enn om man gjør det for å spare penger.

Hvis jeg ikke kan reise når skolen har stengt, venter jeg til jeg får råd. Ellers kunne jeg nok søkt permisjon f.eks. en fredag hvis skolen er stengt torsdag, slik at ungene kunne fått en ekstra dag samvært med far f.eks., om han hadde ønsket det (han bor et godt stykke unna).

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:48   #51
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Her tar faren til største har tatt største ut fra skolen 1-2 uker hver mai/juni for å reise til syden hele familien +++++ Det har vel vært sånn siste 4 årene. Jeg synes det er en uting at det gjøres hvert år, men siden vi har delt omsorg får jeg ikke gjort mye dessverre

Har ved to anledninger tatt henne fri en uke selv, den ene var da hun startet i andre klasse, og mistet 4 skoledager.. Den andre ble hun med mormor til syden i september et år. Men passer nå på at hun ikke blir tatt fri flere dager en det faren tar fri

Synes at hvis man virkelig skal ta fri, så bør det skje på tidspunkt der undervisninger er tilnærmet ikke startet eller ferdig ...

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:51   #52
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Må legge til at storesøster har uttalt til sin far at hun aldri får være med på avslutninger på skolen siden hun alltid er i syden, så i år reiste de på kvelden siste skoledag, så kanskje det løser seg selv uten min innblanding

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:53   #53
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Sorry, men det er bare IKKE greit å ta ut ungen FAST 1-2 uker hvert eneste skoleår.

Helt enig!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:48   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Foreldre som er av den sorten som det stod om i avisa mister jeg respekt for. Sorry, men det er bare IKKE greit å ta ut ungen FAST 1-2 uker hvert eneste skoleår.


Jeg skjønner bare ikke hvorfor du må ta den så langt ut som du gjør her. Du går beinhardt ut, legger ingenting imellom, det er ikke snakk om "har jeg lite til overs for", "en praksis jeg misliker" eller en hvilken som helst mildere grunn, neida, her skyter vi fra hofta. Jeg synes det er regelrett dårlig gjort av deg å "gi opp" foreldre som ønsker å ta med barna sine på tur.

Jeg skjønner frustrasjonen helt hit mtp foreldre som gir beng i sine barns utdannelse, men de står det lite om i artikkelen, og det trenger virkelig ikke være tilfelle blant de som reiser på ferie utenom skoleferier. Lærere har usedvanlig lang ferie i sommermånedene, men det er ikke gitt at alle har det, eller at vi med færre ferieuker har de samme ukene som partneren. Det virker som lærere hauser hverandre opp (her på FP), og tar den lenger og lenger ut hver gang en lærer-diskusjon dukker opp.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:52   #55
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det virker som lærere hauser hverandre opp (her på FP), og tar den lenger og lenger ut hver gang en lærer-diskusjon dukker opp.

Syns du? Jeg sitter med motsatt inntrykk egentlig. Dessuten består vi i gruppen "lærere" av like forskjellige individer som i gruppen "foreldre".

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:54   #56
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

I diskusjoner som omhandler sommerferie og fri, fremstår dere som en samlet gruppe. I mine øyne, that is.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 23:02   #57
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Jeg har aldri tatt ut ungene mer en en enkeltdag i løpet av et skoleår.
Det har vel kanskej skjedd noen ganger i løpet av den tiden jeg har hatt skolebarn.
(eldste starter på videregående i morgen)

Neste år vurderer jeg faktisk å be de fri en uke, siste uken før skoleslutt.
Den sitter fortsatt langt inne så det er ikke sikkert.
Skal jeg noen gang ta ut ungene en hel uke, vil det være siste uke før skoleslutt.
(på vårparten så sluttet faktisk eldste en uke tidligere en det som stod på skoleruta, da de avspasserte.)

Å ta ut midt i skoleåret er for meg noe jeg ikke ville gjort.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 23:06   #58
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Hvis barnet går i barneskolen synes jeg det er greiere enn når det gjelder en ungdomsskole-elev. Noen ungdomsskole-elever klarer greit å ta igjen, men det er oftere slik at de skriver på prøver at de ikke var tilstede da emnet ble gjennomgått. At de med foreldrenes velsignelse ikke leverer arbeid som ble påbegynt et par uker før de dro, fordi de jo var på ferie en uke, skjer også. Mange får problemer med å "komme i gang" etter lengre fravær også. Jeg har også fått spørsmål om å kopiere sider fra bøker siden bøker er for tunge å ha med i kofferten.

Det som er litt merkelig, er at de som har endel feriefravær ofte har mer fravær enn gjennomsnittet ellers også.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 23:58   #59
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Dette har jeg vært med å diskutere her en gang tidligere, og nei - barn bør ikke tas ut av skolen utenom feriene. Det er derfor vi har ferie.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 00:11   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Egentlig synes jeg det er en uting. Likevel har vi bedt Frøkna fri fra skolen hver fredag før påske siden hun begynte på skolen, fordi familien sparer flere tusen kroner på å reise til familien på vestlandet fredag i stedet for å vente til lørdag i påskeuka, og jeg klarer ikke å se at hun taper noe videre undervisning den dagen likevel, Ikke ut i fra det som står på ukeplanen, i alle fall. (Det er veldig mye påskepynt på planen de siste dagene før ferien.)

Også ba jeg henne fri for å reise bort to dager i desember i første klasse, men det var et uhell; jeg hadde bestilt turren nesten et år tidligere og glemte rett og slett at hun skulle være skolejente på den tiden og ikke kunne reise når det passet oss lenger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no