Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er snusbruk i barnehagen ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 11:01   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er snusbruk i barnehagen ok?

Altså.
Blant de ansatte

Her er det iallefall et par ansatte som bruker snus. Og det er jo greit nok. Men jeg vet ikke om jeg synes det er greit at de bruker det når de jobber, sammen med barna?

Min datter begynte å prate om snus her en dag, og jeg er ganske overbevist om at hun har det fra barnehagen. Ingen andre rundt oss snuser iallefall.

Er dette greit liksom?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 30-08-10 kl 14:08.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:02   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Sitat:

Blant de ansatte

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:03   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

For å svare på spørsmålet: jeg synes ikke de trenger å snuse mens de er sammen med barnet. At de snuser i pausene ville jeg ikke reagert på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:06   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For å svare på spørsmålet: jeg synes ikke de trenger å snuse mens de er sammen med barnet. At de snuser i pausene ville jeg ikke reagert på.

Helt enig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:06   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For å svare på spørsmålet: jeg synes ikke de trenger å snuse mens de er sammen med barnet. At de snuser i pausene ville jeg ikke reagert på.

Nei, det bryr jeg meg heller ikke om.
Men å bli møtt av en ansatt med stor snusleppe sammen med barna skurrer liksom bare litt hos meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:09   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Snus har ei alldeles grusomt kvalmande lukt. Eg heller nok mot at dei bør holde seg til snusing i pausane, ja.

Ein vikar på skulen her hadde stadig med seg brus på skulen. Rett nok drakk ho av sportsflasker, men korkje fargen eller lyden av kolsyre var til å ta feil av. Konfrontert innrømma ho brusdrikkingen, men kunne ikkje fatte at det var eit problem.

Det er noko med kva signal ein gir til barna. Korkje brusdrikking eller snusbruk går utover barna på same måte som passiv røyking, men det er likevel feil signal å gi til barna.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:12   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For å svare på spørsmålet: jeg synes ikke de trenger å snuse mens de er sammen med barnet. At de snuser i pausene ville jeg ikke reagert på.

Enig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:13   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Ja, det er det jeg tenker litt også da.
Det lukter jo helt klart, jeg kjenner jo også det som forelder når jeg henter barna. Men jeg er mest opptatt av rollemodell og signal.


Om men jobber for seg selv på et kontor er det jo litt ett fett. Men når man jobber mot mennesker/barn, blir de litt annerledes føler jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:16   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Signaleffekten liker jeg ikke nei.
De burde holde seg til pausene, etter min magefølelse...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:20   #10
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Jeg tenker ikke over slikt, men det er vel fordi jeg snuser selv og vet at det ikke lukter ved bruk og at det ikke behøver synes at man snuser.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:23   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Jeg tenker ikke over slikt, men det er vel fordi jeg snuser selv og vet at det ikke lukter ved bruk og at det ikke behøver synes at man snuser.

Ikke lukter? Jeg kjenner definitivt lukten når noen bruker snus?!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:24   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Vel, det lukter muligens ikke av din bruk, men jeg vet i alle fall at det KAN lukte, innmari kvalmende, for den som sitter ved siden av en snusbruker på bussen, på raden foran på forelesning, og derved helt sikkert også unger i barnehagen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:27   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Jeg er litt delt her, kjenner jeg. I utgangspunktet er jeg en innbitt anti-røyk-person, men snusing har jeg litt større toleranse for. Jeg synes det plager andre i mye mindre grad, og heller nok mot at det er OK i en barnehage også. Det var flere ansatte i den forrige barnehagen til Liv som brukte snus, og jeg stusset aldri over det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:28   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Jeg hadde ikke brydd meg ved diskre bruk, men jeg er kanskje litt herdet etter å ha opplevd sånn ca. 80% av barnelegene på sykehuset vårt med snusleppe.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:30   #15
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Jeg har selv reagert på at flere av de ansatte snuser. Synes ikke det passer seg så godt i en barnehage, det sender ikke så gode signaler. Men samtidig synes jeg ikke det er kjempe ille. Det fins verre ting.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:32   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Ja, det finnes verre ting. Men sånn er det jo med mye.

Folk må gjerne få snuse for min del, men det er ikke alle som bruker de små posjonssnusene heller. Og da både vises det og det lukter. Og jeg er ganske så sikker på at barna merker dette, for mine barn har iallefall enda bedre luktesans enn meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:34   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Blunk

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Jeg tenker ikke over slikt, men det er vel fordi jeg snuser selv og vet at det ikke lukter ved bruk og at det ikke behøver synes at man snuser.

Men må man ha snus i munnen hele tiden? Jeg vet særdeles lite om snus, men holder det ikke å ta en i pausene sånn som med røyking?

I vår barnehage får de ansatte hvertfall røykepauser, så da må det vel gå an med en snuspause? De som har røykepause sitter på huk bak noen biler på parkeringsplassen, syns ikke fra barnehagen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:38   #18
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ikke lukter? Jeg kjenner definitivt lukten når noen bruker snus?!

Jeg har ikke merket at det lukter av andre som snuser, selv ikke før jeg begynte med snus selv.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:42   #19
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Men må man ha snus i munnen hele tiden? Jeg vet særdeles lite om snus, men holder det ikke å ta en i pausene sånn som med røyking?

I vår barnehage får de ansatte hvertfall røykepauser, så da må det vel gå an med en snuspause? De som har røykepause sitter på huk bak noen biler på parkeringsplassen, syns ikke fra barnehagen.

Man trenger selvsagt ikke å ha snus under leppen hele tiden, en snus har man under leppen i ca 20 min da er den oppbrukt. Noen trenger å ha den under leppen hele tiden virker det som, andre ikke. Kommer vel annpå hvor avhenging man er tenker jeg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:42   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Flere av de ansatte i den forrige barnehagen poden gikk i snuste, jeg reagerte ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no