Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-16, 20:56   #221
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Sånne turer er noe dritt! Rett og slett. Det krever en voldsom innsats for å samle inn disse pengene, det går på egen lommebok løs for alle dem som ikke har stort nettverk og for hva da? En tur sammen med noen en snart skal skilles fra allikevel. Det måtte være bedre med en lavbudsjettur i åttende klasse for å sikre at denne nye klassen ble godt kjent i stedet for å styre med pengeinnsamling i tre år! Ekskluderende og dumt.

Vår skoles FAU bestemte at utenlandsturer ikke er lov og det jekket ned de ivrigste dugnadsfolka betraktelig. Jeg synes egentlig det blir feil at skoleturer skal "stjele" dugnader fra lag og foreninger. Det er bare så mye dopapir, leppepomade, tennbriketter og hva har du en kan fylle garasjen med og jeg vil mye heller at det jeg kjøper går til å sikre at fritidsaktiviteter forblir i en prisklasse som inkluderer alle enn jeg vil bidra til en skoletur som bare er for moro for dm som har råd til å være med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:15   #222
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Jeg er ekstremt glad for turen med hvite busser som vi skal ha i tiende. Dugnaden går over to år og er helt overkommelig, det tas i betraktningen at yteevnen varierer, det er en opplevelse for livet og et bra opplegg. De som har vært med før er over seg av begeistring. Jeg er i komiteen og gleder meg masse, for jeg håper jeg får mulighet til å være med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:19   #223
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er ekstremt glad for turen med hvite busser som vi skal ha i tiende. Dugnaden går over to år og er helt overkommelig, det tas i betraktningen at yteevnen varierer, det er en opplevelse for livet og et bra opplegg. De som har vært med før er over seg av begeistring. Jeg er i komiteen og gleder meg masse, for jeg håper jeg får mulighet til å være med.

Jeg synes de ungdommene som får gjort dette er så utrolig heldige. Jeg skulle gjerne dratt på en sånn tur med elevene mine.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:19   #224
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

På siden av diskusjonen, om du ser på prisen på turen.
Synes du det er så dyrt?
Åtte overnattinger, full kost, reise, inngang tre leire med guide?

Jeg synes det er dyrt ja. Er vant med å reise på budsjett, og vant med at vi kanskje er 5 som skal på tur vanligvis når familien reiser. Turen koster jo ca. 6500,- pr. elev og de voksne som skal være med må betale det samme, og de voksne må betale selv. Nå vet jeg ikke hva det koster å komme inn i de forskjellige leirene. Men ja, jeg synes det er dyrt og jeg skjønner ikke hvorfor de må akkurat dit. Det finnes nok av andre historiske steder om det abslutt er det de skal. Jeg tror ikke det 10.klasse jentene er der fordi de har så kjempelyst altså til og dra akkurat dit. Jeg ville mye heller brukt de pengene på andre ting som ungen hadde hatt mye mer glede av.

Og ja, jeg er gjerne med på dugnad, men ikke til en så dyr tur. Da vil jeg ha en rimeligere tur som inkluderer alle og som er mulig og gjennomføre uten at alle gidder og bidra. Er vant med at noen gjør mye og noen gjør lite og noen gjør ingenting. Har blitt noen turer og dugnader etterhvert, så vet akkurat hva jeg snakker om. Jeg ser at det innebærer alt for mye av oss foreldre for å kunne gjennomføre det. Har stått litt for mange ganger igjen nesten alene og må like gjerne fikse ting selv etter å være lei av og mase på folk til slutt.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg er så veldig negativ til akkurat den Polen-turen, men jeg klarer ikke å se for meg at 10.klassinger synes dette er det største i verden og oppleve. Og buss i 4 dager? Men synes det er helt unødvendig å dra på så dyr klassetur dit selv om de tar fly. Det å fly koster jo ikke noe mer.

Og kaker og dopapir er jo folk leie av for lenge siden, for til og med russen pøser på med dette til inntekt for russetiden ser jeg. Kunne aldri falt meg inn å kjøpe engang til akkurat det formålet, men de også er jo rundt og maser på folk. Seriøse lag og foreninger blir noe annet.


Sist redigert av Elisabet : 13-04-16 kl 21:26.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:26   #225
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Tilbakemeldingene fra elevene her har vært veldig gode, og særlig opplegget rundt konsentrasjonsleirene. De har tydelig fått mye ut av det og det har gjort inntrykk som de tar med seg videre. Til og med bussturen syns de var staselig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:28   #226
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Jeg synes ikke 6500 var mye om de får det som er beskrevet over her. Men klart, har man ikke pengene, er det mye. Har selvsagt forståelse for at det for mange er et kraftig innhugg i familieøkonomien. Men om man har mulighet høres det ut som om de får mye for pengene.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:28   #227
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tilbakemeldingene fra elevene her har vært veldig gode, og særlig opplegget rundt konsentrasjonsleirene. De har tydelig fått mye ut av det og det har gjort inntrykk som de tar med seg videre. Til og med bussturen syns de var staselig.

Det er fint å høre positive tilbakemeldinger også. Men er det verdt pengene? Vil ungen min så fryktelig gjerne sett de konsentrasjonsleirene så kunne vi jo dratt dit en tur selv med henne? Ikke dratt med et helt trinn på 70 elever?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:30   #228
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Her gjøres dette i samarbeid med skolen, så det er et faglig opplegg før og etter også.

Og jeg syns virkelig ikke 6500 er mye for en uke med kost og losji og tur og inngang til leirene og alt sammen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:33   #229
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Jeg synes 6500 er hinsides dyrt for en klassetur, helt uavhengig av hva man får for pengene. Det hjelper jo ikke de som ikke har råd?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:36   #230
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg syns virkelig ikke 6500 er mye for en uke med kost og losji og tur og inngang til leirene og alt sammen.

Det kan så være, men det er ganske mye penger uansett. Ikke minst hvis man har to eller ikke har det så romslig økonomisk i utgangspunktet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:41   #231
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Og en del voksne må være med, dvs. at for de blir det hele 13.000 kroner totalt. Og de voksne blir det ikke samlet inn penger til, de må betale de 6500,- selv. Jeg synes ikke skolen burde være med på noe faglig opplegg rundt en så dyr tur som ikke inkluderer alle.

Men kan hende jeg er litt ekstra negativ i kveld her jeg sitter og planlegger en overnattingstur for 4.trinn med et budsjett på kr 5000,- for 40 elever som kommer til å bli helt super med to netter på en kystledhytte. Og også leirskole for 7. trinn med et budsjett på kr 20.000,- fra torsdag til søndag med full pensjon for 40 elever + 6-7 voksne, med litt mer opplegg. Dette er jo også ting ungene vil huske uten at det koster så mye.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:47   #232
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan så være, men det er ganske mye penger uansett. Ikke minst hvis man har to eller ikke har det så romslig økonomisk i utgangspunktet.

Det skal ikke betales av egen lomme. Alt skal dekkes gjennom dugnadsarbeid. Og det står vi i komiteen for å arrangere, og det kan gjennomføres av elever eller foreldre eller begge deler sammen. Og, som sagt, om noen ikke klarer/kan, så jobber man rundt det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:55   #233
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det skal ikke betales av egen lomme. Alt skal dekkes gjennom dugnadsarbeid. Og det står vi i komiteen for å arrangere, og det kan gjennomføres av elever eller foreldre eller begge deler sammen. Og, som sagt, om noen ikke klarer/kan, så jobber man rundt det.

Er det greit for alle andre hvis Karis foreldre ikke har råd til å betale og ikke kan eller vil delta i dugnadsarbeidet? Og hvordan oppleves det for Kari og foreldrene å reise på tur betalt av de andre foreldrene?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 22:09   #234
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Svaret på spørsmål 1: ja, i hvert fall så sier flertallet det. 2: nei, sikkert ikke. Og det er dumt, men som en tross alt teoretisk problemstilling: bedre enn alternativet, som er ingen tur. For noen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 22:29   #235
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Svaret på spørsmål 1: ja, i hvert fall så sier flertallet det. 2: nei, sikkert ikke. Og det er dumt, men som en tross alt teoretisk problemstilling: bedre enn alternativet, som er ingen tur. For noen.

Så flott at 1 er ja. Jeg mistenker at det ikke nødvendigvis ville vært det for alle her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 23:15   #236
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så flott at 1 er ja. Jeg mistenker at det ikke nødvendigvis ville vært det for alle her.

Nei, det har du rett i. Det er jo ikke lenger enn siden i februar at det var en sak på nyhetene vedr. betaling for leirskoler der argumentet nettopp var at man ikke gadd å betale for naboens unger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 23:15   #237
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

6500 er mange penger, uansett hvor mye man får for dem.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 00:56   #238
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

5700,- er prisen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 02:34   #239
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

På siden av diskusjonen, om du ser på prisen på turen.
Synes du det er så dyrt?
Åtte overnattinger, full kost, reise, inngang tre leire med guide?

Jeg syns det er ganske dyrt for slike turer ja. Det er jo sikkert det det koster å la dem reise, men jeg syns det er mye penger ja. Det er jo ikke sånn at man ikke kunne hatt det gøy og lærerikt på en kortere tur innenlands. Her jeg bor er det forresten slik at alle elever må ha en voksen som har ansvar for dem, for mange familier betyr det 14000 kroner for en uke på tur. Det er mye dugnad det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 07:01   #240
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Jeg er enig i diskusjonen ang økonomi, men at det går an å være negativ til å sende ungdom på tur med Hvite Busser som konsept?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no