Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-22, 23:03   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Vi bedriver operasjon spis opp fryseren og selv om jeg får knertet både kyllingkraft, div frosne grønnsaker, spinat og litt av baconet i morgendagens kyllingsuppe er det andre ting som er vanskeligere å få omsetning på.

Utfordringen er som følger: Vi er bare tre stykker, så det må være vanlig hverdagsmat, og ikke generere mer mat til fryseren.

Hva gjør jeg med/serverer med
3 pakker med lomper
2 bokser eplemos
1 rødkittost (bare jeg som spiser, og jeg spiser egentlig ikke noe særlig brødskiver)
2 pølsebrød (jada, vet at disse og en lompepakke kan spise med nettopp pølser, men finnes det noe annet?)
2 bokser rødkål
1 liten boks bbq-saus

I tillegg til dette har vi enorme mengder frosne bær og chili, luksuskakao, en frossen banankake, lussekatter, kanelsnurrer og deig til sjokolademintkjeks, men det har jeg en løs plan for. Men om du ser at det kan brukes sammen med noe av det andre så er det lov.

Hjelp!

(Jeg skal nemlig til Sverige og vil ha plass til å fylle opp med nye greier)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:08   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Eplemosen bruker du til søndagsdessert og lager tilslørte bondepiker.

Lomper kan brukes til nister, det som er igjen etter en pølsemiddag. Bruk vanlig pålegg også rødkittosten.

BBQ-sausen bruker du på kyllingbiter på en pizza. Godt sanmmen med cashewnøtter.

Rødkål er best til and synes jeg, søndagsmiddag med andebryst og sukkerpoteter på dansk vis?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:09   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.037
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Lompelasagne

Krutonger av pølsebrødene

Rødkål går fint til svinekjøtt

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:11   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.037
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Lussekattene kan du tørke/male/riste og bruke til de tilslørte bondepikene.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:12   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Eplemos - til ost
Lomper - lompepizza! Perfekt om du har smårester av kjøtt, rømmerester, osterester, pizzasausrester, grønnsaksrester i tillegg. Perfekt ellers også. Eller i type matpakke. Fylle med pålegg og grønnsaker.
Rødkittost - kan den være på lompepizzaen?
Pølsebrød - kastes. Karbohydratpapp går inn under det jeg tillater av matsvinn. Om du synes det ikke går an: Fylle med pålegg og ost og varme, så blir det også en slags pizza.
Rødkål - kjøttkakemiddag

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:21   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Ooo, så mye digg!

Men altså; lompelasagne. Er det godt?

Veldig godt tips med den bbq-sausen, for det er akkurat litt for lite til å lage noe større av.

Kan ikke kaste pølsebrødene. Får evt lage ostesmørbrød av dem. Krutonger var heller ingen dum ide. De tørker jo kjapt og smaker lite.

Har også en pakke wonton-ark, ser jeg. Og litt halloumi. Og japansk piskepudding.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:35   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

De enorme mengdene med bær* gir du til meg, så lager jeg syltetøy av det. Jeg liker syltetøy. Ev rører du bærene og serverer til lussekatter og kanelsnurrer. Sjokolademintgreiene er nok også godt til bærene dine, da har du dessert en stund.

*) Hvor stor fryser har du egentlig og hva mener du med enorme mengder bær?


Sist redigert av Strå : 08-02-22 kl 23:40. Årsak: skivrefllei
Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:37   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Ikke så hjelpsomt kanskje, men lomper fungerer finfint som brød (i stedet for roti/chapati)) til indisk mat. Min venninne som har vært mye i India bruker av og til dette når hun lager indisk og mener det ligner indisk "brød".

Dette hjelper bare hvis dere vanligvis lager indisk mat, da.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:39   #9
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.736
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Her i huset liker ungene å lage toast med pølsebrød.
Lomper- kan også brukes som lefser med pålegg på.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 23:52   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Eplemos kan brukes som fyll i kringle, eller med butterdeig som eplefyll i wienerbrød. Feks skjære butterdeig i kvadrater, klatt eplemos i midten, brett hjørnene inn.

Lomper kan brukes som wraps til mat og niste. Synes det er godt med litt smør og brunost, også. Man kan sikkert smøre dem med lefsekrem, også.

Rødkål bruker vi til både kjøttkaker/karbonader og pølser. Gjerne litt grove pølser.

Krutonger av pølsebrød - jeg har lagd krutonger også med f.eks. kardemomme, kanel. Tørker i ovnen med søtkrydder på. Bruker dem til krisp på yoghurt o.l.

EDIT: wonton med eple

https://neighborfoodblog.com/wonton-...dipping-sauce/

Frukt kan brukes i fruktpai, eller en bærkake. Med smoothier bruker man dem fort opp, om du har smoothie-entusiaster i huset. Syltetøy er også fint. Eller bare rørte bær o.l. på yoghurt osv.


Sist redigert av Charlie : 08-02-22 kl 23:59.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 00:55   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Eplemos kan brukes som tilbehør til utallige middagsretter. Feks kylling, chips og eplemos, eller kjøtt med sjysaus, moste poteter blandet med grønnkål, eller rosenkål og eplemos.

Lompene ville jeg laget matpakkepizzaer av.

Rødkål til søndagsmiddag av svinestek eller kjøttkaker feks.

Lag smoothie av bærene dine, eller rør det med litt sukker til brødmat.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 07:08   #12
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Lompepai. Du kler en paiform med lomper, og har i det fyllet du ville hatt til en vanlig pai.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 07:28   #13
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Jeg har brukt eplemost/eplejuice i fårikål

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 09:39   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Lomper til wraps fylt med hva du vil (eller aller helst Philadelphia, røkelaks og rucola - eller bytt ut laksen med spekeskinke). Som småsnacks oppdelt eller matpakke/lunsj.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 09:40   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Rødkål som tilbehør til gode pølser eller kjøttkaker eller søndagsmiddag. Piffes gjerne opp med ekstra revet eple eller løk, en skvett rødvin og balsamico.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 09:43   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Jeg tror det må bli and på søndag, og kjøttkaker i neste uke; begge med rødkålen. Fredagspizza med bbq-kylling og rødkittost til meg. Tilslørte bondepiker tror jeg havner i den kategorien som Hiawata mener er "gammeldags", og dermed lite attraktiv.

Jeg sliter litt med den eplemosen, altså.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

De enorme mengdene med bær* gir du til meg, så lager jeg syltetøy av det. Jeg liker syltetøy. Ev rører du bærene og serverer til lussekatter og kanelsnurrer. Sjokolademintgreiene er nok også godt til bærene dine, da har du dessert en stund.

*) Hvor stor fryser har du egentlig og hva mener du med enorme mengder bær?

Hehe, jeg bruker det meste av bærene mine til syltetøy altså (alle jeg går på besøk til får syltetøy), men av og til må jeg slenge noe i fryseren fordi jeg ikke har tid eller ork til å sylte med en gang. Så akkurat nå har jeg rundt 2 kg kirsebær, en stor pose chili, rundt 1 kg blåbær og div smoothiefrukt. Har bare en vanlig fryser i et todelt kjøleskap. Som sagt så har jeg en løs plan om dette, tror jeg bl.a skal lage kirsebærsyltetøy med chili.

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Ikke så hjelpsomt kanskje, men lomper fungerer finfint som brød (i stedet for roti/chapati)) til indisk mat. Min venninne som har vært mye i India bruker av og til dette når hun lager indisk og mener det ligner indisk "brød".

Dette hjelper bare hvis dere vanligvis lager indisk mat, da.

Det gjør vi, så det kan vi sikkert gjøre. Det likner jo litt, kanskje jeg krydre dem litt og steke dem bittelitt i ovnen også.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Eplemos kan brukes som fyll i kringle, eller med butterdeig som eplefyll i wienerbrød. Feks skjære butterdeig i kvadrater, klatt eplemos i midten, brett hjørnene inn.

Dette er typisk en inn ting som bare genererer mer fryserfyll. Vi er tre stykker, og kan ikke spise opp en kringle.


Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

EDIT: wonton med eple

https://neighborfoodblog.com/wonton-...dipping-sauce/

Det høres godt ut! Jeg har laget fritert wonton med Nutella en gang. Men det er noe med mengden igjen. Tror ikke vi får spist det opp. Men har både dette og kringla i bakhodet om vi inviterer gjester.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Frukt kan brukes i fruktpai, eller en bærkake. Med smoothier bruker man dem fort opp, om du har smoothie-entusiaster i huset. Syltetøy er også fint. Eller bare rørte bær o.l. på yoghurt osv.

Ja, frukten og bærene har jeg som sagt en løs plan for.

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Lompepai. Du kler en paiform med lomper, og har i det fyllet du ville hatt til en vanlig pai.

Er det godt? Har du prøvd? Lomper har jo en slags bitterhet som jeg kjenner jeg er litt skeptisk til i lasagne og pai.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 09:46   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Rødkål er godt på skiver av ribbe eller liknende servert i hamburgerbrød. Det kan serveres i pølsebrød også. Ikke trenger du ha ribbe heller, men noe annet kjøtt som passer til rødkål.

Pølsebrødene kan du tørke og knuse og lage diverse varianter av tilslørte bondepiker. Her passer også andre typer frukt enn eplemost. Pisket krem kan byttes ut med yoghurt, kesam ol for et sunnere alternativ.

Jeg synes rips fra fryseren er helt nydelig til frokost bestående av noe med gryn. Jeg tar ut en porsjon rips og rører med litt sukker.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 10:11   #18
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Pølsebrød fungerer bra til panini.
Fyll dem gjerne med rødkittosten din! Eller fungerer osten bra som ingrediens i en pastarett.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 10:15   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Jeg har også oksehalekjøtt og oksehalekraft, men det skal jeg lage oksehaleravioli med på lørdag.

Også har jeg amerikablanding, frosne erter, edamame, pepperkakedeig (!), kryddersmør, røkt chili i saus og tofu, men det får jeg brukt opp ganske lett, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 10:25   #20
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.736
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Pepperkakedeigen holder seg sikkert til neste jul, om du vil ha den der så lenge.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no