Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-22, 10:26   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Du kan ev. lage en smuldrepai med eplemosen da. Jeg kan finne oppskriften jeg bruker til deg om du vil. Den har jeg brukt til alt mulig av frukt og bær.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 10:43   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Pepperkakedeigen holder seg sikkert til neste jul, om du vil ha den der så lenge.

Ja, det er derfor den havnet i fryseren.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du kan ev. lage en smuldrepai med eplemosen da. Jeg kan finne oppskriften jeg bruker til deg om du vil. Den har jeg brukt til alt mulig av frukt og bær.

Jatakk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 10:53   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Originalen er fra Trines matblogg, der var den med rabarbra og da selvfølgelig sukker m.m. Denne versjonen er litt omskrevet for å passe til at man bruker ferdig syltetøy/kompott. Jeg må tilstå at jeg ofte jukser med paideigen og bare putter den rett i forma så fort den er ferdig. Ikke kaldt i kjøleskapet først og sånn. Det går helt greit.

Kirsebærpai

Ingredienser:

Paibunn:
• 125 gram smør i terninger
• 200 gram hvetemel
• 50 gram mandelmel
• 75 gram melis
• 1 egg, sammenvispet

Smuldretopping:
• 75 gram hvetemel
• 75 gram smør i terninger
• 75 gram brunt sukker
• 50 gram hakkede mandler

Kirsebærfyllet:
• 2 pakker kirsebærkompott
• 3 ss potetmel

Honningkrem:
• 1 ½ dl creme fraiche
• 1 ½ dl kremfløte
• ½ vaniljestang
• 2 ts flytende honning


Begynn med paideigen. Ha smør, hvetemel og mandelmel i en bolle og smuldre det grovt. Tilsett deretter melis og egg, og rør raskt sammen. Det er viktig at du ikke bearbeider deigen mer enn det som er nødvendig for at ingrediensene skal bli blandet sammen til en jevn deig. Pakk deigen inn i plastfolie og legg den i kjøleskapet i minst en time. Den kan gjerne hvile i kjøleskapet over natten.

Lag så smuldredeigen. Sett den gjerne kaldt til du skal benytte den.

Finn frem en paiform som er ca. 28 cm i diameter. Smør og strø formen. Kjevle ut paideigen og kle paiformen med deigen. La formen stå i kjøleskapet mens du gjør klart kirsebærfyllet. Sett stekeovnen på 180 grader (over- og undervarme).

Bland kirsebærkompotten med potetmel. Fordel kompotten oppi paibunnen (skal ikke forstekes), og stek paien på midterste rille i 20 minutter. Fordel deretter smuldredeigen over og stek paien i ytterligere ca. 30 minutter, eller til paien er gjennomstekt og har fått en gyllen og fin farge. Følg med mot slutten av steketiden, og legg eventuelt et bakepapir over paien dersom du synes smuldre-toppingen er blitt litt mørk.

Ha crème fraîche i en bolle og rør den jevn og tilsett deretter kremfløte, vaniljefrøene og litt honning. Kjør det forsiktig i en kjøkkenmaskin med visper, til du har en myk krem. Smak eventuelt til med mer honning underveis, hvis nødvendig.

La paien avkjøles på rist i minst 30 minutter før servering. Servèr paien lun eller kald, sammen med den deilige honning-kremen. Stivpisket kremfløte, vaniljesaus eller vaniljeis smaker også godt til paien.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 12:17   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Eplemos kan brukes som tilbehør til utallige middagsretter. Feks kylling, chips og eplemos, eller kjøtt med sjysaus, moste poteter blandet med grønnkål, eller rosenkål og eplemos.
...

Det var det jeg også ville si - med samme referanser som nicket ditt tilsier. Hos oss brukes eplemos til potetstappe-retter, kjøttretter av typen kjøtt og saus - og mye mer.

Av bærene kan du, i tillegg til det andre ha foreslått, lage fruktgrøt som er god dessert med enten fløte eller vaniljesaus. Kok opp en passende mengde forskjellige bær. Hvis det er for tyntflytende, rør ut litt potetmel i kaldt vann og rør det inn i grøten mens den er varm (men den må ikke koke mer etter dette). Mine barns yndlingsdessert!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 13:48   #25
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Som mange andre har sagt, pølsebrød kan bli gode krutonger. Krydre de slik du vil, brukes f.eks i salat eller suppe. Helt supert!

https://www.bakehuset.no/oppskrifter...-av-polsebrod/

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 16:41   #26
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Høres ut som du har mange smoothie-varanter i vente. Eller hva med å lage saft av bærene? Eller på tide å invitere venner og naboer på noe? Kaker har en tendens til å forsvinne lynfort på turer og på jobb, så sett i gang baking da vel!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 18:52   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Jeg må ha veldig lite kakespisende venner, det blir alltid rester.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 22:56   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Kaker som blir tatt med på jobb hos oss, overlever ikke mange timene i kaffekroken.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 23:13   #29
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Hvis man forfølger min ide om å bruke lomper som brød til indisk mat; kan man transformere eplemosen til eplechutney? Jeg fikk nylig hjemmelaget eplechutney til indisk og det var helt nydelig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 08:32   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Vet ikke? Tror kanskje det bare blir gugge. Også må man tilsette enda mer greier, den vokser i omfang og tar enda lenger tid å spise opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 09:08   #31
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vet ikke? Tror kanskje det bare blir gugge. Også må man tilsette enda mer greier, den vokser i omfang og tar enda lenger tid å spise opp.

Haha, ja, det er et poeng.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 09:15   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Uansett: takk for tips om eplechutney som jeg tar med meg til høsten, siden pappa garantert vil prakke på meg endel epler da også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 09:35   #33
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Kaker som blir tatt med på jobb hos oss, overlever ikke mange timene i kaffekroken.

Dette. Anbefaler deg jobb i skolen, Tallulah. Glemmer aldri den gangen jeg tok med meg blå muffins på jobb og selv de var borte før klokken 10.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 09:36   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Har en skole over veien for jobben, får evt. fallby kakene mine der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-22, 11:22   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Jeg deler ellers din oppfatning av tilslørte bondepiker. Jeg er oppvokst med mye epler i hagen og mamma laget det hele tiden, og gjør det stadig vekk jevnlig. Jeg har det langt oppi halsen rett og slett. Det er da rett og slett ikke godt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 10:27   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg deler ellers din oppfatning av tilslørte bondepiker. Jeg er oppvokst med mye epler i hagen og mamma laget det hele tiden, og gjør det stadig vekk jevnlig. Jeg har det langt oppi halsen rett og slett. Det er da rett og slett ikke godt.

Jeg har ikke spist det siden jeg var barn, tror jeg. Jeg er ikke så glad i krem (underdrivelse, jeg syns det er så kvalmt at jeg sliter med å svelge det), men ser for meg at det kunne vært godt med vaniljesaus. Tror det fortsatt vil havne i kategorien "gammeldags" for husets yngste, og "krisedessert" fra mannen.

Men det begynner å tynne seg ut litt! Seg om det liksom ikke ser sånn ut.

Så langt er jeg kvitt:
Kyllingkraft: lagde kyllingsuppe, der også en stor del av ertene forsvant oppi, samt en fløteskvett jeg hadde igjen.
BBQ-sausen: Marinerte resten av kyllingen, samt blandet ut i pizzasausen til fredagspizza. YUM!
Rødkittosten: Den skulle på pizzaen, men når den tinte så den så ekkel ut og luktet litt funky (annen funky enn den skal), så kastet den.
Råstekte poteter
Fiskepinner
Litt av grønnkålen (men det tar lite plass)
2 steaklets
Kylling piripiri stir fry
6 kanelboller
1 av lompepakkene
pølsebrødene
1 fiskekake
1 laksebit

Bananbrødet får bli med på biltur, Hiawata har fått frislipp på å spise opp småisene, jeg MÅ få laget noe syltetøy av kirsebæra, og huske at jeg har luksuskakao i fryseren.

Oksehalekjøttet og oksehalekrafta rekker jeg ikke lage noe av før vi drar tror jeg, det tar ganske stor plass.

Smoothie til dessert i dag og til frokost i morgen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 10:47   #37
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Her i huset lager vi mengder med eplemos av de ellers uspiselige eplene fra hagen. Vi bor så høyt til at det ikke er så mange eplesorter som tåler vinteren, så derfor er eplene våre både sure og harde. De funker imidlertid godt i eplemos. Vi lager tilslørte bondepiker en gang eller to i året, men ellers spiser vi eplemos sammen med enten vaniljesaus eller vaniljekesam og noen kjeks eller ristene hasselnøtter. Smaken er som baken, men for oss er dette en relativt sunn og god dessert. Vi lager veldig sjelden dessert ellers, men dette er enkelt og kjapt og ikke alt for usunt. Jeg bruker også eplemos til havregrøt. Det er også godt sammen med cottage cheese og nøtter eller müsli. En av døtrene mine spiser yoghurt naturell med eplemos og litt müsli eller granola til frokost nesten hver dag. Ellers går det litt som pålegg på brødskive også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 12:30   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Ja, det kan nok hende at den ender opp i min morgenmusli. Ellers har jeg tidligere bakt noen sånne "hand pies", altså små prosjonseplepaier, rett og slett en butterdeigslomme med eplemos inni. De er ganske gode. Men venter med det til det blir aktuelt.

Det som tar mest plass nå er all smoothiefrukten, kirsebærene, isen og oksehalegreiene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 12:34   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke spist det siden jeg var barn, tror jeg. Jeg er ikke så glad i krem (underdrivelse, jeg syns det er så kvalmt at jeg sliter med å svelge det), men ser for meg at det kunne vært godt med vaniljesaus. Tror det fortsatt vil havne i kategorien "gammeldags" for husets yngste, og "krisedessert" fra mannen.

Lillesøster forteller at de lagde det med vaniljekesam i mat og helse.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-22, 12:35   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: operasjon spis opp fryseren

Det var ingen dum idé!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no