Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Et fint bestikk

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-22, 17:48   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et fint bestikk

Jeg har hatt Milano fra Christiania bestikk som hverdagsbestikk i veldig mange år, og det holder seg bra. Er veldig glad i det, og det skjærer godt i kjøtt. Ikke nødvendig med biffbestikk ved siden av.
Bakdelen er at det kun selges i hele sett, ikke mulig å kjøpe løse deler.

https://www.cg.no/christiania-bestik...ksett-43-deler

Jeg har hatt Ramona fra Hardangerbestikk også, og det hatet jeg som pesten.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 17:57   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har hatt Milano fra Christiania bestikk som hverdagsbestikk i veldig mange år, og det holder seg bra. Er veldig glad i det, og det skjærer godt i kjøtt. Ikke nødvendig med biffbestikk ved siden av.
Bakdelen er at det kun selges i hele sett, ikke mulig å kjøpe løse deler.

https://www.cg.no/christiania-bestik...ksett-43-deler

Jeg har hatt Ramona fra Hardangerbestikk også, og det hatet jeg som pesten.

Har også dette fra Christiania. Holder seg fint. Mitt er nok snart 20 år gammelt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 18:02   #23
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Et fint bestikk

Jeg liker de norske bestikkene som opprinnelig kom fra Norsk Staal/Norstaal, nå kjøpt av Stelton.

Det er blant annet de kjente som Tiki, Maya, Una og Inka, som jeg har.

Vi hadde Inka hjemme som barn, og da jeg ikke fant bestikket i detaljhandel kontaktet jeg Norsk Staal og fikk kjøpt direkte fra lageret deres.
Nå har jeg egentlig arvet alt det bestikket jeg trenger.

Det er relativt ofte kampanjesalg på enkelte av dem.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 18:10   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et fint bestikk

Jeg tror det er Mineo fra CG jeg har.
https://www.cg.no/mineo-bestikksett-60-deler

Jeg måtte ha bestikk kjapt, og valgte det som lå best i hånda. Var i tillegg på tilbud da jeg kjøpte det.
Jeg var usikker på om jeg trengte kakegafler i tillegg til teskjeer, men nå når de finnes i skuffen så bruker jeg dem ofte.

Jeg har bestikk fra Georg Jensen som penbestikk.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 18:14   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et fint bestikk

Jeg er vokst opp med Tiki, og må innrømme at jeg er litt enig med Høvdingen til Tally altså.

Selv har vi Data fra Ikea, som jeg synes ligner litt (dvs fasongen på skjeen). Hatt det i mange år, og synes det er enkelt og pent, og helt ok, men hadde ønsket meg bredere/tykkere håndtak.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 18:25   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et fint bestikk

Me vant eit sånt sett til 6 pers, og enda med å like det såpass godt at me kjøpte eitt sett til.

https://www.nordicnest.no/merkevarer...SABEgKxa_D_BwE

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 18:42   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er vokst opp med Tiki, og må innrømme at jeg er litt enig med Høvdingen til Tally altså.

Krever bare rett teknikk! Men som plaster på såret fikk han tramontina biffbestikk til jul, så de utfyller hverandre.

Vi hadde ett Tiki-sett som barn. Foreldrene mine kjøpte det for å teste det ut, men likte det ikke. Jeg elsket det, og har ønsker meg det fra jeg var typ sju år. Skjeene er veldig gode i munnen. Akkurat passe smale og dype, også er det veldig elegant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 19:29   #28
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.876
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg blir aldri lei Ikea Dragon, og gikk tilbake til det når det forrige måtte byttes ut. Ligger veldig godt i hånden.


+1 på Dragon. Det har vært vårt hverdagsbestikk i 15 år og vi er veldig fornøyde.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 20:29   #29
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et fint bestikk

Vi bruker Nora fra Hardanger til både hverdag og fest. Det er godt å holde I fordi det ikke er helt flatt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 21:28   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et fint bestikk

Må sjekke Dragon. Men 250 kroner for 24 deler? Det riper ikke opp tallerkener, altså?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 22:01   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Må sjekke Dragon. Men 250 kroner for 24 deler? Det riper ikke opp tallerkener, altså?

Det er rimelig og sinnsykt holdbart!

Når det gjelder oppriping av tallerkener så er det ingen annen måte å sjekke det på enn å teste ut på de tallerknene man har. Det er visst komboen bestikk tallerken/glasur som bestemmer det, og ikke universelt for et type bestikk liksom (søster jobbet tidligere for Villeroy & Boch).

Jeg vet ikke om det er slik for andre, men for meg er utformingen viktig. Det skal ikke bare være pent å se på/dekke med og tidløst, men der skal være godt å hånden, riktig tyngde og formen på skje og gaffel, som skal inn i munnen, må passe til nettopp det. Jeg liker f.eks. ikke Maya pga det. Mulig jeg er supersær, men jeg har funnet ut at det betyr ganske så mye for meg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-22, 22:52   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.876
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et fint bestikk

Det har ikke ripet opp tallerkenene våre i alle fall, hverken rimelig hverdagsservise eller dyrere penservise. Jeg opplever at det er servise mer enn bestikket som avgjør om det blir riper.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 10:04   #33
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et fint bestikk

+ 1 på Maya. Har hatt det i 26 år, og det holder seg like fint. (Likte de gamle knivene best, de var tyngre, men her har Stelton spart litt penger i produksjonen, tror jeg.) Settene er innimellom på salg.

Vokste opp med Inka, men synes Maya er både penere og bedre å spise av. Kan nesten spise suppe med gaflene. Eller bare saus.

Skulle jeg noensinne trenge (det kommer jo aldri til å skje, ref stålet i Maya) nytt bestikk, ville jeg gått for Skaugum i teak, og håndvasket. Synes det er så vakkert - absolutt ikke stygt! Evt i kebony. Men da er jeg vel blitt skilt eller enke for at det skal skje.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 10:13   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg vet ikke om det er slik for andre, men for meg er utformingen viktig. Det skal ikke bare være pent å se på/dekke med og tidløst, men der skal være godt å hånden, riktig tyngde og formen på skje og gaffel, som skal inn i munnen, må passe til nettopp det. Jeg liker f.eks. ikke Maya pga det. Mulig jeg er supersær, men jeg har funnet ut at det betyr ganske så mye for meg.

Jeg har det på samme vis. Vi hadde et bestikk fra IKEA som er ganske likt Tiki, men det er mye tyngre og mye større. Ligger ikke like godt i hånden, vektingen er ikke så god, og skjea er mye tykkere så den er ikke så behagelig i munnen. Jeg liker ganske lett bestikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 10:23   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et fint bestikk

Jeg er jo dum nok til å google alle disse bestikkene, så nå har jeg bestikkreklame smurt utover hele fb-feeden min.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 10:31   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.


Skulle jeg noensinne trenge (det kommer jo aldri til å skje, ref stålet i Maya) nytt bestikk, ville jeg gått for Skaugum i teak, og håndvasket. Synes det er så vakkert - absolutt ikke stygt! Evt i kebony. Men da er jeg vel blitt skilt eller enke for at det skal skje.

Helt enig! Fatter ikke at mannen min synes det er stygt. Men det skjer ikke at jeg håndvasker, så det kommer ikke i mitt hus uansett. Dessverre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 10:59   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et fint bestikk

Vi har hummer og kanari i skuffen vår, og Nina fra Hardanger til "pent". Jeg tror jeg må renske opp og enten kjøpe meg noe nytt eller gå for Nina til hverdags også. Jeg hadde ikke valgt det i dag, har hatt det i over 25 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 11:33   #38
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helt enig! Fatter ikke at mannen min synes det er stygt. Men det skjer ikke at jeg håndvasker, så det kommer ikke i mitt hus uansett. Dessverre.

Jeg har i svart melamin, som kjøres i oppvaskmaskinen, (og jeg synes det er både det peneste og det mest behagelige bestikket i verden ), men det hjelper jo ikke hvis ikke mannen din liker det.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 12:04   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg har i svart melamin, som kjøres i oppvaskmaskinen, (og jeg synes det er både det peneste og det mest behagelige bestikket i verden ), men det hjelper jo ikke hvis ikke mannen din liker det.

Tja, han trenger jo ikke bestemme.
Men jeg synes det er for dyrt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 13:50   #40
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tja, han trenger jo ikke bestemme.
Men jeg synes det er for dyrt.

Ja, det er jo det. Vi har ønsket oss litt og litt over tid.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no