Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Induksjonstopp vs. keramisk topp

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 01:19   #21
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men jeg skjønner ikke helt hva gass har som induksjon IKKE har. Induksjon er jo like kjapt? Og da syns jeg ulempene med åpen flamme og gasstilførsel i oppholdsrom vipper i induksjonens favør.

Akkurat det samme lurer jeg på. Induksjon må vel også være enklere å justere varmemessig enn gass. Det er nå iallefall min erfaring. (Har prøvd begge deler.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 01:25   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men jeg skjønner ikke helt hva gass har som induksjon IKKE har. Induksjon er jo like kjapt? Og da syns jeg ulempene med åpen flamme og gasstilførsel i oppholdsrom vipper i induksjonens favør.

Vi hadde induksjon før, den var overhodet ikke like kjapp som gassen nei. Ei heller like sensitiv. (Og ikke er den "trinnløs" heller.)
Gassen er mye enklere å justere mtp. varme.
Og foreks. så blir ingenting tørt i ovnen, for et av avfallsstoffene er jo h2o.
Gassen er også ekstremt billig i drift.
Jeg ser ingen ulemper med gassen. At det er flammer på ovnen akkurat når vi lager mat er faktisk bare positivt for oss, overhodet ingen ulempe.
Man glemmer ikke å skru av platene med gass, og ingen barn klarer å skru på ovnen før de er gamle nok til at det er greit. (Pga. gassknappen som også må holdes inne når man vrir på brytene til brennerene.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 08:16   #23
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Vi har ikke induksjon og jeg irriterer meg grønn over det hver gang jeg er hos søsteren min og "hjelper" henne med matlagingen (hun lager, jeg rører). Og det er ikke sikkert du trenger nye gryter selv om du kjøper induksjon, veldig mange av de grytene vi har vil funke fint på induksjon også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 09:04   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.139
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Kanskje gass passer bedre for super-ordning-og-reda-mennesker som Aminta, og induksjon passer bedre for svimer som meg. Jeg hadde ikke helt stolt på at jeg ikke skulle glemme gassen en gang det skjedde no kaotisk med barna midt i matlagingen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 09:08   #25
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Jeg ville definitivt valgt induksjon ja.

Min svigerinne valgte både gass og induksjon når hun fikk nytt kjøkken.
Men i ettertid har hun sagt at det var bare tull, behovet for gass var helt borte når hun fikk induksjon så den har omtrent ikke vært brukt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 09:24   #26
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Hmmm, jeg ser i min jakt at det er ganske stor forskjell i pris. Dersom jeg skal bygge ovnen inn på jeg jo også ha ny benkeplate og nytt benkeskap ... Da baller det plutselig på seg ...
Så induksjonstoppen må evt være en frittstående ovn, eller jeg kan kjøpe keramisk topp OG bygge den inn.
Pussig det der, men dårlig råd etter jul ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:28   #27
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Jeg er klar over at spørsmålet var om topper, og her kommer et svar om bunnen. Vi har gasskomfyr i båten og duverden hvor bra maten blir når den er stekt i en gasskomfyr. Jeg vil påstå at det ikke går an å lage like sftige retter i en komvensjonell komfyr, enten det er varmluft eller annet. Gass til komfyr er uovertruffet.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:32   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Induksjon:

- Like kjapt som gass (opp og ned)
- Mye mer barnesikkert enn gass (fint når man har ivrige små hjelpere)
- Ekstremt lett å rengjøre (det svir seg ikke fast)

Jeg begriper sant å si ikke at det selges annet, jeg.

Enig. Induksjon er noe helt, helt annet enn en vanlig keramisk topp.


Jeg har hatt innebygget komfyr i ihvertfall 15 år (først keramisk og senere induksjon), og har aldri hatt noe problem med flekker på benkeplaten rundt. Jeg har benkeplate i oljet eik.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:36   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Går det an å ha gassovn og induksjonstopp? *domm*
Det må da være det ultimate.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:43   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Opprinnelig lagt inn av Rosle, her.

Vi har ikke hatt noen uhell (brent oss e.l.) på de årene vi nå har hatt gass.
Når det er skrevet, så er vi sikkert mer forsiktig enn dere som har induksjon - f.eks. alltid en voksen til stede, når barna skal lage mat.

Det er akkurat det - en eller annen gang begynner jo barna å lage mat selv, steke egg når de kommer hjem fra skolen, lage seg mat sent på kveld når de blir tenåringer. Jeg hadde definitivt ikke følt meg trygg på at de klarte å huske å håndtere en gasskomfyr på forskriftsmessig måte hver eneste gang (når jeg ser hva slags andre ting de kan glemme).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 11:54   #31
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Jeg har vokst opp med gasskomfyr i huset, og er tydeligvis den eneste som ikke synes at det er så vanvittig fantastisk utrolig TM. Det går raskere og har noen andre små fordeler, men at maten smaker så himla annerledes når den er tilberedt på komfyr med gasstopp, den kjøper jeg rett og slett ikke. Det er også noen skikkelige ulemper med gass, Maximillia nevner noe av det som springer i tankene mine umiddelbart, og alt i alt ville jeg aldri valgt gasskomfyr til mitt eget kjøkken. Induksjon høres ut som et mye bedre valg for folk flest, synes jeg.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 13:10   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Opprinnelig lagt inn av Rosle, her.

Det at folk tror at induksjonstopper ikke kan starte branner, kan gi en falsk trygghet, og at foreldre dermed kan la barn slippe til uten tilsyn. Om vi hadde hatt induksjonstopp, ville jeg ha vært i nærheten uansett.
.

Det kommer jo til et punkt der man ikke alltid er i nærheten. Farer er det med det meste, også med gammeldags komfyr med plater, men noe må man jo ha å varme maten på. Personlig er jeg ikke komfortabel med gass, og opplever induksjon som tryggere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 13:39   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Bare en tilleggsopplysning: hvis dere kjenner noen med pacemaker, så kan dere ikke ha induksjonstopp hvis disse skal befinne seg mye på kjøkkenet deres. Pacemakere og induksjonstopper går nemlig ikke overens.

Vi måtte kjøpe vanlig kjeramisk topp, for moren min har pacemaker og er en del på kjøkkenet hos oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 13:56   #34
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Er kjempefornøyd med induksjonstopp, reagerer umiddelbart på justering opp og ned, lett å rengjøre.

På vår er det en "boost" funksjon på platene foran, dvs at man kan ta effekten fra platene bak å legge til effekten på de foran, slik at de får ekstra effekt, brukes en del til å koke opp etc.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:18   #35
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Jeg ville uten tvil ha valgt induksjon. I følge en test jeg leste for et par år siden så er induksjon til og med kjappere enn gass. Jeg regner med at dette var med boost funksjonen, som forøvrig er helt genial.

Ja man er nødt til å kanskje bytte ut kasserollene, men det kan jo enkelte ganger være på tide.

Vi har noen dyre kasseroller/sautepanner som brukes hele tiden samt at vi supplerer med helt greie IKEA kasseroller i børstet stål.

Jeg hadde ikke vært i tvil hvis jeg var deg.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 14:26   #36
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Vi bruker også boostfunksjonen mye. Genialt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 15:16   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Opprinnelig lagt inn av Rosle, her.

Ja, farer er det med det meste, og derfor prøver jeg å mimimere der jeg kan, og lar ikke barna få lage varm mat uten at voksne er der.
Selv om induksjon generelt sett er tryggere enn gass, så kan den altså som tidligere nevnt starte brann (ikke alltid lett å vite hvilken forpakninger som har metall i seg), og det på en slik måte som fort kan bli veldig alvorlig. Jeg hadde derfor aldri latt mine barn fått koke alene med en induksjonstopp, men det er altså meg.
Jeg er oppvokst med at vi aldri fikk bruke koketoppen alene, og lagde "kald mat" istedenfor de gangene voksne ikke var tilstede. Gikk helt fint det. .

Jo, men hvor lenge skal de måtte ha med voksne for å koke makaroni eller lage et ostesmørbrød? Til de er fylt atten?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 16:21   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

De bruker aldri smørpakker med metallisk papir. Og jeg har aldri opplevd at det har skjedd noe som helst farlig med induksjonstoppen, så jeg er ikke redd for der. Når de er 15-18 år så må man nesten ta sjansen på at de kan klare å bruke en komfyr - og for meg føles gass mer utrygt. Derfor har det påvirket mitt valg av koketopp.

Vi har også smørbrødgrill, det med ostesmørbrød var bare et eksempel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 16:28   #39
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Vi synes gassen er tryggere også mtp. barn som skal lage mat alene når de blir eldre. Så det har også påvirket vårt valg.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 16:29   #40
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Induksjonstopp vs. keramisk topp

Jeg blir fascinert av argumentasjonen Aminta. Jeg forstår det rett og slett ikke. Muligens fordi jeg har svært stor respekt for gass og åpen ild.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no