Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Espressomaskin til bønner vs kapsler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 21:04   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Espressomaskin til bønner vs kapsler

Jeg har fått espressomaskin av min mor til jul. Eller rettere sagt, jeg har fått penger, øremerket espressomaskin, da hun ikke var helt sikker på hvilken type jeg ønsket meg.

Mannen drikker americano, jeg drikker latte og de som er innom drikker det de får servert. Jeg er generelt veldig glad i kaffe og bruker uanstendige mengder med penger på kaffebarer. Spørsmålet er hva jeg burde velge: en Latissima, som vel er litt enklere i bruk, eller en espressomaskin til bønner? Jeg antar at sistnevnte fås i relativt automatiserte varianter der man bare tilsetter bønner og melk så fikser maskinen resten?

Synspunkter?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:24   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin til bønner vs kapsler

Jeg har Latissima. Synspunkt nok? Jeg liker at det er så lite søl med den, og lett rengjøring, og at man kan velge ulike styrker/smaker mellom hver kopp uten å måtte tømme masse pulver eller bønner ut av et kammer.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:28   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin til bønner vs kapsler

@Missa: jeg vet at du har Latissima og det er faktisk et av argumentene mine for å velgen den. Jeg liker at andre har prøvd ut produktene for meg i forkant. Jeg var faktisk helt bestemt på en Latissima til jeg så at Guniss (?) skrev noe om en eller annen truende konkurs som kan ramme produksjonen av kapslene til Nespressomaskinene. Og da slo det meg at det kanskje er litt dumt å velge en maskin som gjør at man binder seg til en leverandør.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:33   #4
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Espressomaskin til bønner vs kapsler

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

@Missa: jeg vet at du har Latissima og det er faktisk et av argumentene mine for å velgen den. Jeg liker at andre har prøvd ut produktene for meg i forkant. Jeg var faktisk helt bestemt på en Latissima til jeg så at Guniss (?) skrev noe om en eller annen truende konkurs som kan ramme produksjonen av kapslene til Nespressomaskinene. Og da slo det meg at det kanskje er litt dumt å velge en maskin som gjør at man binder seg til en leverandør.

Oi, hvor har guniss skrevet det?

Jeg hadde nok gått for en Latissima jeg også, om jeg hadde fått penger på den måten.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:38   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin til bønner vs kapsler

Jeg er ikke helt sikker på om det er hun som sa det eller hvor jeg har lest det. Muligens i en kaffeblogg?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:40   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin til bønner vs kapsler

Jeg heller veldig mot en Latissima, altså. Som vel også var det mamma hadde tenkt å kjøpe, men så var hun litt usikker på om jeg helst ville ha en som kvernet bønnene selv. Men da har jeg jo allerede en Bialettikanne. (Og nå har jeg googlet litt og ikke funnet noe som tilsier at Nespresso eller Nestlé er i nærheten av konkurs.) Så jeg heller nok mot en Latissima.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 15:10   #7
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Espressomaskin til bønner vs kapsler

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

@Missa: jeg vet at du har Latissima og det er faktisk et av argumentene mine for å velgen den. Jeg liker at andre har prøvd ut produktene for meg i forkant. Jeg var faktisk helt bestemt på en Latissima til jeg så at Guniss (?) skrev noe om en eller annen truende konkurs som kan ramme produksjonen av kapslene til Nespressomaskinene. Og da slo det meg at det kanskje er litt dumt å velge en maskin som gjør at man binder seg til en leverandør.

Nespresso åpner egen butikk i Oslo i midten av januar, så jeg tror ikke det er noen overhengende fare for konkurs ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 22:08   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin til bønner vs kapsler

Da er Lattissimaen i hus. Og jeg har lagt inn bestilling på en haug med kapsler. Det hadde vært kjekt å få dem i hus til nyttårsaften, men jeg tviler vel på at det kommer til å skje. Jeg antar at det ikke er mulig å få kjøpt kapsler andre steder enn på nett. Jeg har allerede drukket opp 2 av de 12 som fulgte med pakken. Og det kommer nok til å gå en del i morgen også, siden mannen er en "heavy drinker". Det går en del kaffekopper i løpet av dagen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 22:17   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Espressomaskin til bønner vs kapsler

Grattis!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no