Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Revurdering av TV-leverandør

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-12, 09:39   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Revurdering av TV-leverandør

I dag har vi Viasat parabol. Vi har Tv i 3 rom, en mottaker med opptaksmuligheter, 2 uten. Vi har folkepakken + barnepakken.
Det vi ser på stort sett er NRK kanalene, TV2, TVNorge, Tv3 og Disney kanalene.
Vi har et netflix abonnement som vi kan bruke på 2 av tvene via xbox og ps3.

Egentlig, så ser jeg lite på tv. Dvs det er sjelden jeg sitter å zapper gjennom kanalene slik jeg gjorde før. Nå ser jeg på ting jeg har tatt opp, eller ting jeg har lastet ned. Stort sett serier.

Jeg ser at det skjer veldig mye på tvmarkedet om dagen, og tror at det vil komme enda større omveltninger etterhvert. Men hva velger man nå?
Bare beholde det vi har til parabol blir helt avleggs og vente på at det blir større muligheter for full streaming via nettet?

Vi kommer nok til å kutte den ene mottakeren ganske snart. Mannen sier at han ikke har bruk for den lenger. Han har NRK og Tv2 via apper, netflix og xbox sin nedlastingstjeneste.

Hva velger man i dag?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 09:49   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Revurdering av TV-leverandør

Vi streamer bare. Betaler for Netflix, tv2 sumo (kun direkte) Og hulu.com. ungene ser på nrk3. Betaler ca 160 i mnd for tv.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 09:58   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Revurdering av TV-leverandør

Hmm.. men hulu.com kan vel bare streames i usa?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 10:47   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Revurdering av TV-leverandør

Det er noe unblockusa.com greier

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 12:20   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Revurdering av TV-leverandør

Vi har i teorien ingenting, men i praksis analog kabel fra Get (de har ikke giddet å skru den av). Vi betaler ingenting (untatt tv-lisensen da).

Hvis jeg skulle velge ny leverandør hadde jeg kjøpt Riks-TV boks uten abbonement tror jeg. Det meste kan streames via eple-tv, vi har Netflix og vurderer HBO når det kommer. Ungene hadde sikkert savnet Disney-channel hvis den forsvant, mens jeg hadde vært ganske fornøyd uten.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 19:11   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Revurdering av TV-leverandør

Ja, kan det være en ide å droppe det vi har og kjøpe en eple-tv boks? Er det nyere det som kan streames derfra i forhold til netflix?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no