Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

SAS - nå ser det mørkt ut

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-12, 15:03   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS nå ser det mørkt ut

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, det er fint og hyggelig i Longyearbyen, men ungene er nå ganske fine og hyggelige de også.

Du kan alltids ro tilbake på et isflak, vet du.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 15:17   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS nå ser det mørkt ut

Du kan jo bare skaffe deg jobbNorbjørn, frakteskuta som går Tromsø-Svalbard.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 16:37   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Jeg tenker som Teo. Var det i 2008 det hadde blitt pøst mange milliarder inn i dette selskapet? :så så vidt på debatten på NRK:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 16:48   #24
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Tenker på søsteren til svigerinna mi som er flyvertinne hos SAS, jeg. Hva som skjer med henne om de går konken.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 16:52   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Pappa jobber i SAS og har gjort det i over 30 år, så jeg håper at det ordner seg. Kjipt for han som har 3 år igjen før pensjon liksom. :/

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 17:21   #26
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SAS nå ser det mørkt ut

Vi har bestilt SAS til USA neste år, og kjenner på skeptisk... Betalte ikke med kredittkort, men betalte vi nordmannreiser (depositum) så det er i værste fall bare det vi taper. Men stress å finne nye flyruter som passer..

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 17:43   #27
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS nå ser det mørkt ut

Det er vel ingen som ønsker at folk skal bli arbeidsledige, enten det er jul eller ikke. Spørsmålet er vel om SAS har livets rett lenger. Med sjefer som tjener åtte mill, etter å ha gitt fra seg to mill.


Sist redigert av annemede : 18-11-12 kl 18:08. Årsak: Absurd smile som snek seg knn
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 17:55   #28
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS nå ser det mørkt ut

Hvem er det som retter skytset mot fotfolket?


Sist redigert av annemede : 18-11-12 kl 18:07.
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 18:02   #29
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Bare glem det. Forventer ingen sympati. Bare glem det. Ut herfra igjen - i en rasende fart.

Håper SAS består.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 18:04   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Bare glem det. Forventer ingen sympati. Bare glem det. Ut herfra igjen - i en rasende fart.

Håper SAS består.

Jeg skjønner at dette er et sårt tema for deg. Men det er da ingen som sier her at alle ansatte i SAS fortjener å miste jobben sin eller noe sånt? Men de med toppstillinger i SAS har jo noen sinnsyke lønninger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 18:10   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Min naive muligens, grunn til å tenke at det er greit omsas går konkurs, er at det er begrenset hvor lav lønn det er greit å ha i full jobb. Jeg innbiller meg at en ny aktør muligens vil gi adekvat lønn til de ansatte og ikke superlønn til nye sjefer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 19:06   #32
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Bare glem det. Forventer ingen sympati. Bare glem det. Ut herfra igjen - i en rasende fart.

Håper SAS består.



Jeg har masse sympati for alle de ansatte som er glade i selskapet sitt og i jobben sin jeg. Det må være en forjævlig situasjon.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 19:29   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Det går utmerket godt an å ha to tanker i hodet på en gang, Elin. Jeg klarer lett å ha stor sympati med de ansatte i SAS, samtidig som jeg synes måten SAS er drevet på virker lite hensiktsmessig, for å si det mildt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 19:42   #34
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Jeg håper SAS består og kan vinne litt tid slik at de kan håpe på å bli kjøpt opp av andre mere solide selskaper. Slik SAS drives nå så er det ikke liv laga desverre. Da må i såfall mye forandres på.
Jeg synes dette er leit og føler med alle de som står i fare for å miste sine jobber. Håper du beholder jobben Elin Jeg har tidligere kollegaer/venner som jobber der og noen var også ansatt i Braathens som igjen ble kjøpt opp av SAS. Da det skjedde så syntes jeg det var virkelig leit.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 20:04   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

SAS har vært moden for både det ene og det andre i lengre tid. Jeg håper for de ansattes del at det løser seg.

For min egen del er eg glad jeg ikke har somlet meg til å bestille fly til Stavangerturen min om 2 uker.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 09:40   #36
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det går utmerket godt an å ha to tanker i hodet på en gang, Elin. Jeg klarer lett å ha stor sympati med de ansatte i SAS, samtidig som jeg synes måten SAS er drevet på virker lite hensiktsmessig, for å si det mildt.

Signerer her.

Leste at var det SAS direktør som hadde gått ned 20% i lønn, mens de ansatte ellers gitt ned rundt 12%. For meg høres dette utrolig urettferdig ut. De 12% vil nok merkes mer for en som har en "normal lønn" enn for en som har millioner i året.
Nei, verken styre eller ledelse har vel gjort seg fortjent til lønnen sin og DE bør byttes ut. Som de sa på radioen i dag tidlig, selskapet har vært styrt som et selskap fra 1949.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 10:59   #37
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Jeg er bare veldig glad for at pappa ikke har jobbet der de siste 30 årene, og er dermed ikke har pensjonen sin derfra.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 11:06   #38
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Jeg håper SAS greier dette og det ser bra ut.
På jobben min vil vi også bli veldig berørt om det ikke går. Halvparten av de ansatte vil da stå uten jobb.
For det er ikke bare SAS ansatte som mister jobben om det ikke blir en løsning.
De har også leverandører...

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 11:10   #39
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Jeg håper at de finner en løsning. Samtidig, så må det også være en løsning de ansatte kan leve med. Hva er det egentlig som gjør at SAS har så sinnssykt mye større utgifter enn Norwegian da?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 11:16   #40
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS - nå ser det mørkt ut

Om jeg ikke tar helt feil har Sas ansatte bedre lønns og pensjonsavtale en det de i Norwegian har.
De har også flere avganger våde innenlands og utenlands og dermed flere fly som er halvtomme.
Norwegian har vel ikke avganger i det hele tatt til de mere avsidesliggende flyplassene, kun de store byene.
SAS "eier" varene de selger, mens Norwgian får prosenter av hva som blir solgt og må betale halvparten av svinn som skjer på varene.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no