Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ovnsteke hel svinefilet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-12, 13:17   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ovnsteke hel svinefilet

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg tror jeg har bestemt meg for å brune svinefileten før jeg drar ca kl 16 og putte den på langtidsteking på ca 60-70 grader og temperaturmåler mens jeg er borte. Når jeg da kommer hjem ca 1815 kan jeg se om jeg må skru opp til 200 grader for å få den ferdig. Båtpoteter og grønnsaker tenkte jeg kunne da steke litt under fileten i ovnen, evnt i ca 20 minutter øverst mens svinefileten hviler. Cidersausen er forhåndslagd og varmes opp.
Hva tror dere matkyndige om denne planen?

Jeg er ikke matkyndige, men ville gått for denne løsningen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 14:49   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ovnsteke hel svinefilet

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er ikke matkyndige, men ville gått for denne løsningen.

Takk, man har jo litt prestasjonsangst her...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 08:38   #23
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsteke hel svinefilet

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg tror jeg har bestemt meg for å brune svinefileten før jeg drar ca kl 16 og putte den på langtidsteking på ca 60-70 grader og temperaturmåler mens jeg er borte. Når jeg da kommer hjem ca 1815 kan jeg se om jeg må skru opp til 200 grader for å få den ferdig. Båtpoteter og grønnsaker tenkte jeg kunne da steke litt under fileten i ovnen, evnt i ca 20 minutter øverst mens svinefileten hviler. Cidersausen er forhåndslagd og varmes opp.
Hva tror dere matkyndige om denne planen?

Det høres ut som en bra plan. Jeg ville ikke hatt båtpoteteter i samme form som grønnsaker og filèt. Poteter vil man gjerne ha litt crispy utenpå, og potet/grønnsaker avgir en del fuktighet slik at potetene lett kan bli litt soggy.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 10:36   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ovnsteke hel svinefilet

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det høres ut som en bra plan. Jeg ville ikke hatt båtpoteteter i samme form som grønnsaker og filèt. Poteter vil man gjerne ha litt crispy utenpå, og potet/grønnsaker avgir en del fuktighet slik at potetene lett kan bli litt soggy.

Du har rett, tror jeg tar en del grønnsaker oppi langpanna med filet og evnt en liten form ved siden av som steker ved siden av potetene. Tusen takk for all hjelp!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no