Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Flisespikking på autogenerert mail

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 19:05   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Flisespikking på autogenerert mail

Sånn omtrent bittelitt på etterskudd vil jeg reklamere på rettskrivingen i bursdagshilsenen jeg fikk herfra:

Sitat:

Hallo Frøken Rattata,

Vi fra Foreldreportalen gratulerer hjertligst med dagen, og håper at du får en fantastisk feiring!

Dette kan da umulig være riktig?

Med tanke på andelen av språkmektige flisespikkere her inne så kjenner jeg på muligheten for at det er jeg som er domm, men aller mest antar jeg at dette ikke har blitt oppdaget fordi de færreste faktisk leser denne mailen. Det kan jo hende det bare er meg som ikke får andre bursdagsgratulasjoner pr mail og derfor leste den sjikkeli nøye.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:06   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikking på autogenerert mail

Det skal være komma etter hallo, skal det ikke?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:09   #3
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flisespikking på autogenerert mail

Se det, det skal det jo!

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:12   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikking på autogenerert mail

En gratulasjonstiggetråd?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:17   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikking på autogenerert mail

Opprinnelig lagt inn av Bokmålsordboka

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'hjertligst' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka.

Opprinnelig lagt inn av Bokmålsordboka

Ordet 'hjerteligst' er ikke et oppslagsord i Bokmålsordboka. Men kanskje du tenker på en annen form av et oppslagsord, se nedenfor:

... som så følger nedenfor:

Opprinnelig lagt inn av fremdeles Bokmålsordboka

hjertelig~lig a2 (norr hjartaligr) 1som kommer fra hjertet, inderlig, oppriktig rette en h- takk til en / hilse h- på en / det ble et h- møte / i brevunderskrift: h- hilsen 2inderlig, hjertens bli så h- glad / de var h- uenige

Antar det er dette du vil høre.



__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:30   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikking på autogenerert mail

Takk for påpekningen. Det er ikke vi her på FP som har oversatt eller korrekturlest disse meldingene, og det er flott å få beskjed om ting som er feil eller dårlig skrevet. Nå kan du glede deg til neste bursdag, for da vil du få en langt mer korrekt bursdagshilsen!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:14   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikking på autogenerert mail

Nå lurer jeg litt på hvorfor jeg ikke fikk de hjertligste gratulasjoner fra Foreldreportalen på min bursdag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:15   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikking på autogenerert mail

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nå lurer jeg litt på hvorfor jeg ikke fikk de hjertligste gratulasjoner fra Foreldreportalen på min bursdag.

Kanskje fordi du ikke har lagt inn fødselsdatoen din i FP-kalenderen?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no