Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vi skal ha ny bil - hjelp

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 23:03   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal ha ny bil - hjelp

Vi er jo ikke bilmennesker noen av oss. Men nå skal vi muligens kjøpe ny bil.
Det må være stasjonsvogn eller en bil med god plass til barnevogn og barn i baksetet.

Ja og rundt 200 000-250 000,-

Noen som har noe å anbefale?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:05   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Selvfølgelig volvo V70. Bare pass på at du får litt stor motor og gjerne med diesel.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 10:07   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Honda accord [ accord sin stasjonsvogn er den største på markede] , honda crv[4*4], honda frv. Honda Civic, Honda legend

Ellers japse biler.
Toyota, nissan osv

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:07   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Hvor gammel skal bilen være og hvor langt skal den max. ha gått? En Volvo V70 i den prisklassen er vel passert 5 år.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:09   #5
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Ja vi tenker rundt 250,- da blir det vel eldre varianter av denne.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:11   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Tja. Et eksempel.:

http://www.finn.no/finn/car/object?f...&pos=1&tot=173

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:32   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Hvorfor har man tatt storservice på en bil som har kjørt 243 km???

Hvis det er 243.000 km den har gått så har den kjørt LANGT.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:39   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.633
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor har man tatt storservice på en bil som har kjørt 243 km???

Hvis det er 243.000 km den har gått så har den kjørt LANGT.

Og man skifter ikke registerreim etter 243 km!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:37   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Jeg vet ikke hvor du bor, Mandarin, men vi hadde "vanlig" V70, og den var et ork på glatt føre, især i glatte modbakker, i tungt føre samt i glatte sving. Vi bor på landet men kjører ikke offroad. Ville aldri kjøpe V70 igjen !

Bilen endte forøvrigt sitt liv i elva, etter at den (for 4. gang) kjørte utenfor. Verken mannen eller jeg er noensinne kjørt utenfor i noen annen bil, men i V70en klarte jeg det 1x og han 3x på de 4 år vi rakk å ha bilen.

Bilen i annonsen er jeg uhyre skeptisk til. Hvorfor kjørte den så lite i utgangspunktet ? Humbug spør du meg.

Vi har nå en XC70 og er storfornøyde, men det er en annen prisklasse.

I din prisklasse ville jeg gått for en Subaru Legacy eller Skoda Octavia. Den siste helst med 4-hjuls trekk. Hvis du kan leve med stygg bil er Subaru Forrester også en mulighet.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:13   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Vi vurderer Toyota Avensis stasjonsvogn..
Et eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?f...5&pos=2&tot=16

Noen med erfaring fra slike?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:23   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi vurderer Toyota Avensis stasjonsvogn..
Et eks.

http://www.finn.no/finn/car/object?f...5&pos=2&tot=16

Noen med erfaring fra slike?

Vi har erfaring med Toyota Avensis, i tillegg har 2 i nær familie en slik bil nå. Det er en veldig god bil, god å kjøre, grei plass, lite feil/driftsikker. Vi var veldig fornøyd med vår, og de vi kjenner er også veldig fornøyd. Ville absolutt satset på en slik om størrelsen holder til deres bruk. (vi byttet til en stor flerbruksbil da vi har 3 barn, og ofte må reise langt til familie langt unna).

Selv om jeg liker veldig godt V70, ville jeg ihvertfall på deres budsjett heller sett på nyere modeller av Avensis, eventuelt kan Mazda 6 være et alternativ. Den har også kommet godt ut av diverse tester.

Lykke til!

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:26   #12
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.


I din prisklasse ville jeg gått for en Subaru Legacy eller Skoda Octavia. Den siste helst med 4-hjuls trekk. Hvis du kan leve med stygg bil er Subaru Forrester også en mulighet.

Kan ikke leve med en stygg bil tror jeg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:16   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Jeg er kjempe fornøyd med våres Mercedes Vaneo!
Ikke er dem så dyre heller!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:33   #14
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg er kjempe fornøyd med våres Mercedes Vaneo!
Ikke er dem så dyre heller!

Interessant. Passer perfekt for mitt bekken slike litt høye biler. Men tror jeg sliter med å få med mannen på en slik . Men jeg skal ihvertfall vise den.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:47   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Vi har Honda Accord 1996 og er strålende fornøyde.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:58   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

http://www.finn.no/finn/car/object?f...3&pos=9&tot=23

Noen som har erfaring med Peugeot SW ?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:24   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Et annet alternativ er Ford Mondeo. De er veldig romslige, både i baksete og baggasjerom. Vi har et HTS Izi Kid-sete (bakovervendt) til lillesøster, og jeg har ingen problemer med å sitte i passasjersetet foran, og jeg er 1,75 med lange ben. HTS er vel omtrent det største setet man kan få tak i. Vi kjører to-tre langturer i året (over fjellet fra øst til vest) og den er veldig god å kjøre på langturer, men også for småkjøring i by.

Her er f.eks. et alternativ.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:59   #18
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Jeg har også Toyota Avensis, og er veldig fornøyd. God plass og en drøm å kjøre. Fulgte med 3års gratis service, så alt jeg trenger å gjøre er å fylle tanken. De kommer t.o.m å skifter dekk for meg, hvis jeg punger. Er ikke vant til sånn luksus. Den forrige bilen min var en 90modell. (BMW, var veldig fornøyd med den å lenge..) Ville ha en BMW igjen, men angrer ikke! Bilen er også den mest miljøvennelige bilen. Og DET er jo bra, ikke sant!!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:05   #19
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Dere trenger en Hyndai Trajet

Det er en 7-seter som kan gjøres om til 2,3,4,5 eller 6-seter. Alt etter ønske.
Den er suveren å kjøre, og god plass, men den ruver ikke så mye likevel.

Jeg har hatt en i snart halvannet år, og den har kjørt langt (brukt som drosje i Lillestrøm). Bare spør mer om du lurer

http://www.finn.no/finn/car/used/res...CAR_MODEL=6740

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:18   #20
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Hvis dere lurer på Toyota, kan jeg absolutt anbefale Toyota Corolla Verso. Aner ikke hvordan man legger inn bilde, men her er i alle fall en link:

http://www.toyota.no/cars/new_cars/c...erso/index.asp

HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no