Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Funky kjøttdeig ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 18:17   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Funky kjøttdeig ...

Ja, det blir mye holdbarhetspreik fra meg ...

MEN: Jeg prøver å lage spaghetti bolognaise av en pakke kjøttdeig. Da jeg kjøpte den var den helt rød (ca mandag) mens nå var den blitt grå. Og det luktet litt rart av den. Lukten (litt søtlig kjøttlukt) ble bare sterkere mens jeg stekte den. Tenkte å "røyke" ut den litt emmene lukten med rødvin som er bønnhørlig kokt ut, men da jeg smakte på den nå var den fremdeles litt rar.

For ordens skyld: Kjøttdeigen er biologisk, er ikke av type "butikkpakket", har vært vakuumpakket og går ut på dato den 06, altså i morgen, og den har ligget i kjøleskapet.

Hva sier folket? Bør vi gå for take-out sushi istedet?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 18:20   #2
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funky kjøttdeig ...

Hvis du steker den skikkelig så er den sikkert ok da. Det at den ikke er rød trenger i allefall ikke bety at den er gammel. Alle norsk kjøttdeig er jo brun nesten fordi det har blitt ulovelig med sånn "sugematte" under.

Men sushi er jo godt det og. Og det er kjedelig å angre. Man risikerer jo å bruke noen dager på do..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 18:24   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funky kjøttdeig ...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Og det er kjedelig å angre. Man risikerer jo å bruke noen dager på do..

Det var det, da ...:umotivert:

Jeg har jo krydret og herjet og kokt og styrt på, og hvis det fremdeles er "funky" ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 18:46   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Funky kjøttdeig ...

Egentlig skulle det jo vaere OK, men hvis den smakte rart selv etter steking, hadde jeg gaatt for sushi. Sikkert för det ogsaa, forresten. Hvis man först har faatt det for seg at noe kanskje ikke er holdbart, smaker det liksom alltid litt rart.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 18:56   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funky kjøttdeig ...

Takk :neier:

Jeg ville egentlig ha aksept for at det er akeptabelt å kaste mat SELV om holdbarhetsdatoen ikke er nådd. Mannen syntes den smakte fisk, og jeg syntes den smakte rart - selv etter alt det krydderet jeg har hatt oppi.

Det blir nok ikke sushi, for vi fant noe frossen lasagne i frysen (en av dem er "WeightWatchers' lasagne med 274 kCal ... )

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no