Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å "ta" en sykedag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er ditt forhold til egenmelding/sykedag?
Bruker kun egenmelding når jeg er syk 110 68,32%
Det har hendt en sjelden gang at jeg tar en sykedag selv om det egentlig ikke er nødvendig 24 14,91%
Egenmeldinger/sykedager er til for å brukes opp - jeg har jo krav på fri innimellom 0 0%
Jeg jobber ikke/jobber hjemme - egenmeldinger finnes ikke 9 5,59%
Annet - spesifiser nærmere 2 1,24%
Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller 16 9,94%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-07, 19:45   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg tror kanskje jeg burde ha tatt flere sykedager.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:06   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Bare hvis jeg eller en av ungene er syk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:06   #23
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg kunne definitivt vært oftere syk. Har rett og slett ikke samvittighet til å bli hjemme med mindre jeg er sengeliggende, for jeg blir veldig savnet på jobb og kollegene mine får det utrolig travelt. Jobber i barnehage. Flere ganger har jeg også hatt halve sykt-barn-dager for å gjøre det enklere for arbeidsplassen.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:24   #24
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Her brukes kun egenmelding dersom jeg er syk. Nå har jeg hjemmekontor, så jeg er i grunnen veldig sjelden syk. Har nok jobbet noen dager der jeg heller burde ha holdt sengen ja.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:26   #25
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg planlegger aldri med en "fridag" eller "tredagers", men det har hendt at jeg har vært hjemme selv om jeg absolutt kunne ha vært på jobb. Det er som regel hvis jeg er sikkelig sliten og kanskje litt "halvtufs" og det egetlig ikke har noen vesentlig betyning om jeg er på jobb eller ikke.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:27   #26
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Bruker kun egenmelding når jeg er syk.

__________________
www . giblod . no
anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:41   #27
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Unngår i det lengste å holde meg hjemme fra jobben når jeg vet at elevene mine ikke får vikar.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:45   #28
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg har aldri skulket jobb, men vurderer faktisk å gjøre det på tirsdag.

Jeg har jobbet 4 av 7 helger siden 23. juli og har hatt altså 6 dager fri siden da, med rundt regnet 100 timer overtid. Jeg holder på å kollapse og har tenkt å si ifra til storesjefen i morgen at jeg holder meg hjemme på tirsdag. Selv om jeg teknisk sett ikke er syk. Ennå.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:45   #29
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er frilanser, så når jeg er syk er jeg hjemme - og får ikke betalt.

Venninna mi er daglig leder i en bedrift og fikk servert følgende av en ansatt som skulle si opp: "Jeg vet det er tre måneder oppsigelse, men jeg har endel ferie til gode pluss at jeg ikke har tatt ut alle sykedagene mine, så jeg regner med jeg kan slutte litt før?"

!!!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:50   #30
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Bruker dem bare når jeg er skikkelig syk. Og gjerne ikke da heller. Sånn er det når man tror man er uunnværlig.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 20:56   #31
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Du glemte ett valg:

Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:14   #32
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg har aldri skulket jobb, men vurderer faktisk å gjøre det på tirsdag.

Jeg har jobbet 4 av 7 helger siden 23. juli og har hatt altså 6 dager fri siden da, med rundt regnet 100 timer overtid. Jeg holder på å kollapse og har tenkt å si ifra til storesjefen i morgen at jeg holder meg hjemme på tirsdag. Selv om jeg teknisk sett ikke er syk. Ennå.

Det høres jo nesten uforsvarlig ut at du går på jobb.
Når man holder på å kollapse er det grunn nok spør du meg.
Du tar jo ikke akkurat fri fordi du ikke gidder gå på jobb.

Mann til en kollega eier frisøsalog og den beste jeg har hørt derifra er følgende : "Jeg har ikke penger til t-bane billett, så jeg er nesten nødt til å bli hjemme idag."
Kom arbeidsmoral, her skal du motstand finne.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:19   #33
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er sjeldent syk. Når jeg må bruke egenmelding er jeg så dårlig at jeg ikke kan være på jobb. Jeg prøver å komme meg på jobb uansett. Resultatet er jeg blir sent hjem.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:23   #34
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Du glemte ett valg:

Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller.

Kan du legge det til?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:24   #35
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Er kun hjemme hvis jeg er syk eller veldig sliten.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:25   #36
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Bare dersom jeg er syk. Antakelig sitter det for langt inne, får av og til kjeft av min bedre halvdel for å slepe meg på jobb når jeg burde holde senga.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:29   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er skikkelig streng på dette feltet og ville aldri finne på å skulke jobben. Slekter nok litt for mye på min mor, som har ca. 1 sykedag på over 40 år i arbeidslivet (bortsett fra to fødsler). Jeg er veldig glad for å ha arvet hennes gode helse, men det får kanskje være grenser for hvor pliktoppfyllende man skal være. Har vært borte et par dager i forbindelse med IVF-forsøk, men ellers var jeg borte fra jobb for første gang noensinne da jeg fikk bihulebetennelse som høygravid.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:33   #38
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg liker ikke engang å bruke egenmeldinger, rett og slett pga av at så mange utnytter dette systemet.. Så jeg bytter enten bort mine vakter (hvis det er mulig), eller så får jeg meg sykemelding fra legen.. Er ganske streng på den

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:38   #39
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er som oftest syk på 2.dagen når jeg tar ut egenmelding. Forsøker å dra på jobb, men angrer ofte når jeg gjør det da.

Likevel er jeg overrasket over at mange tar egenmeldinger så lett som de gjør (ikke her inne ser jeg, men ellers) Jeg har fått det som forslag om det har vært planer som har krasjet med arbeid og sånn. "ja, men da kan du jo være syk den dagen" - Slikt har ikke falt meg inn engang!

Forresten...Jeg har tatt ut egenmelding uten å ha vært kjempesyk engang. Hunden vår var blitt skadet og hadde blitt lagt i narkose dagen før. Jeg fikk meg ikke til å la han være hjemme alene, så den dagen var jeg "syk" - uetisk og feil, men jeg var desperat

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:41   #40
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Bruker egenmeldinger når jeg føler meg for dårlig til å gå på jobb.
Jobben krever meg 100%.

Trenger ikke ha feber eller noe, men føle meg rett og slett dårlig.

Samme her.

Jeg har med årene også blitt flinkere til å ta en dag for å "forebygge" når jeg kjenner at jeg brygger på noe skikkelig så presser jeg meg ikke på jobb. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet når jeg bør sette strek. Resultatet av dette er at jeg har mye lavere sykefravær og er mye mindre syk enn tidligere. Jeg tilbringer en dag under dyna og slipper unna 3 ukers forkjølelse fordi jeg har presset meg selv for langt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no