Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-11, 19:39   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Ja, det leter jeg etter. Noen som kan hjelpe?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:40   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Har du nøstebarnboka? Der er det jo noen helt enkle.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:41   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Jeg har en egenprodusert oppskrift på tovede votter med bomulsgarn i brøtet slik at de sitter bedre rundt håndleddet.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:42   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Eller disse?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:47   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Har du nøstebarnboka? Der er det jo noen helt enkle.

Jeg har nøstebarnboka ja. Er det tovede greier inni der? *skal jeg orke å gå de to metrene bort i skapet etter den boka*.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:48   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har nøstebarnboka ja. Er det tovede greier inni der? *skal jeg orke å gå de to metrene bort i skapet etter den boka*.

Bare enkle votter, så vidt jeg husker. Så det passer jo bra.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:06   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Se om du finner oppskriften på blånissevottene. De sitter på hendene som bare det og tar et lite øyeblikk å strikke en hel haug av.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:12   #8
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Jeg har oppskrift på blånissevotter som jeg har fått tak i hos -nille. Skal jeg skrive den ned til deg?

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:18   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg har oppskrift på blånissevotter som jeg har fått tak i hos -nille. Skal jeg skrive den ned til deg?

Ja, du kan kanskje skrive den ned til oss alle? Jeg har tenkt å lage votter til diverse unger og da er det kurant at det går fort.

Er det 'blånissejul' i barne-tv i år, noen som vet det forresten?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:18   #10
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Se om du finner oppskriften på blånissevottene. De sitter på hendene som bare det og tar et lite øyeblikk å strikke en hel haug av.

De hadde jeg tenkt til å strikke til minsten her også, og siden det er bånissekalender i år burde det vel være greit å få tak i både oppskrift og garn til dem?
Jeg har nemlig lagt oppskriften jeg hadde på et lurt sted, typisk nok.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:19   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg har oppskrift på blånissevotter som jeg har fått tak i hos -nille. Skal jeg skrive den ned til deg?

Veldig gjerne!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:19   #12
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja, du kan kanskje skrive den ned til oss alle? Jeg har tenkt å lage votter til diverse unger og da er det kurant at det går fort.

Er det 'blånissejul' i barne-tv i år, noen som vet det forresten?

Jupp- det er Jul i Blåfjell i år.

Og jeg blir veldig glad for oppskrift med garnanbefaling til selv.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:23   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.434
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Oppskrift på Blånissevotter vil jeg gjerne ha!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:24   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Det er blånisser og ikke månetopp i år mao? Blånisselueoppskrift, er det noe som man må kjøpe med nrk-stempel på eller finnes det noe tilgjengelig som ikke er dyrt og kommersielt?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:24   #15
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Skulle inn og anbefale Blånissevottene. De er veldig fine og går fort å strikke. Jeg har strikket dem i både "blånissegarn" (PT2) og Østlandsgarn (fra nille) - begge deler ble bra. 6-åringen har lagt inn bestilling på nye votter nå, for de er visst de aller beste

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:26   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er blånisser og ikke månetopp i år mao? Blånisselueoppskrift, er det noe som man må kjøpe med nrk-stempel på eller finnes det noe tilgjengelig som ikke er dyrt og kommersielt?

Du kan helt sikkert bruke den oppskriften som ble linket til her oppe, med blått garn vil jeg tro.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:35   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.493
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Blånissevottene passer også perfekt inni Hestra sine overtrekksvotter, da får man votter som er varme og tørre, og ytterstoffet tørker fort og med to par med ullvotter har man nesten to sett med gode vintervotter.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:49   #18
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Str: 2/3 6/8 år, materiale: Blånissegarn (100% ull) blått, pinner nr 6.

Legg opp 34-38 m på strømpep nr 6 og strikk 1 omg vr, 1 omg r, 1 omg vr. Sett et merke i hver side med 17-19 m til under-og oversiden av votten. Str videre glattstr til arb måler ca 16-20 cm. Str 2 m r, str 5-6 m med en hjelpetråd, flytt de 5-6 m tilbake til venstre p og str som før. Str videre glattstr til arb måler ca 26-30 cm el ønsket lengde. Fell v sidemerkene slik: Str til det er 3 m igjen til 1. merke, str 2 m r sm, 2 m r, ta 1 m løs av p, str 1 m r, trekk den løse over. Str til det er 3 m igjen til 2. merke, str 2 m r sm, 2 m r, ta 1 m løs av p, str 1 m r, trekk den løse m over (4 m felt i omg). Fell på denne måten på hver 2. omg 3 ganger og videre på hver omg til det er 6 m igjen i omg. Klipp av garnet og trekk tråden gjennom m. Fest tråden godt på vrangen.

Tommel: Trekk merketråden forsiktig ut og fordel de 10-12 m på 4 p. Plukk opp 1 ekstra m i hver side av tommelen for å unngå hull=12-14 m. Str glattstr til tommelen måler ca 6 1/2-7 cm. Klipp av garnet, str 2 og 2 m sm samtidig som tråden trekkes gjennom m. Fest tråden godt på vrangen. Str den andre votten lik, men speilvendt (tommel i motsatt side).

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:55   #19
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Str: 2/3 6/8 år, materiale: Blånissegarn (100% ull) blått, pinner nr 6.

Legg opp 34-38 m på strømpep nr 6 og strikk 1 omg vr, 1 omg r, 1 omg vr. Sett et merke i hver side med 17-19 m til under-og oversiden av votten. Str videre glattstr til arb måler ca 16-20 cm. Str 2 m r, str 5-6 m med en hjelpetråd, flytt de 5-6 m tilbake til venstre p og str som før. Str videre glattstr til arb måler ca 26-30 cm el ønsket lengde. Fell v sidemerkene slik: Str til det er 3 m igjen til 1. merke, str 2 m r sm, 2 m r, ta 1 m løs av p, str 1 m r, trekk den løse over. Str til det er 3 m igjen til 2. merke, str 2 m r sm, 2 m r, ta 1 m løs av p, str 1 m r, trekk den løse m over (4 m felt i omg). Fell på denne måten på hver 2. omg 3 ganger og videre på hver omg til det er 6 m igjen i omg. Klipp av garnet og trekk tråden gjennom m. Fest tråden godt på vrangen.

Tommel: Trekk merketråden forsiktig ut og fordel de 10-12 m på 4 p. Plukk opp 1 ekstra m i hver side av tommelen for å unngå hull=12-14 m. Str glattstr til tommelen måler ca 6 1/2-7 cm. Klipp av garnet, str 2 og 2 m sm samtidig som tråden trekkes gjennom m. Fest tråden godt på vrangen. Str den andre votten lik, men speilvendt (tommel i motsatt side).

Man strikker med dobbelt garn, ikke sant? I hvertfall i følge den oppskriften jeg har (rota bort...)

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:56   #20
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på enkle, lett tovede barnevotter?

Blånisselue:

Hodevidde; ca 43 48 cm, pinner: liten rundp nr 3 1/2 og 6, strømpep nr 6.

Legg opp 96-108 m på liten rundp nr 3 1/2 og str 2 omg i rillestr (1 omg r, 1 omg vr). Skift til rundp nr 6 og str glattstr. Str til arb måler ca 20-22-24 cm Sett 6 merketråder med 16-18 m mellom hvert merke og str 2 m r sm etter merket og 2 m vridd sm før merket. Gjenta disse fellingene på hver 10. omg med 2 færre m mellom merkene for hver fellingsomg til det er 12 m igjen i omg. Skift til strømpep etter hvert som det blir færre m i omg. Fest alle løse tråder pent på vrangen.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no