Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2010

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 23:09   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker lest i 2010

Godt nytt leseår!

Denne tråden er en fortsettelse av denne. List opp etterhvert som du har lest ferdig bøker. Legg gjerne til noen ord om innhold og/eller grad av begeistring. Kopier ditt gamle innlegg hver gang du legger ut en eller flere bøker. Om du kommer til å lese to eller tusen bøker i løpet av 2010 spiller ingen rolle, alle er velkommen til å delta.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 00:24   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Imens rakettene har sust rundt huset og resten av familien snorker har jeg lest de siste sidene av årets første bok. Det står ikke på motivasjonen iallefall. I fjor leste jeg en eneste bok (sånn utenom en drøss med kokebøker/barnebøker og noen fagbøker som jeg ikke inkluderer i disse trådene). I år blir det andre boller.

1. Tore Rem - "Sin egen herre. En biografi om Jens Bjørneboe". Jeg likte denne biografien veldig godt, og kommer til å lese del 2 når den kommer ut. (Ble litt sjokkert da jeg fant ut at dette bare var begynnelsen, en bok på rundt 600 sider. ) Det ble litt for mye detaljer rundt det antroposofiske miljøet synes jeg, men det er vel litt av cluet med boka. At det er biografien over alle biografier. Det kunne sikkert vært lurt å lese flere av Bjørneboes bøker i forkant. Samtidig kan det være fint å lese flere bøker av ham med mer kunnskap om hva som ligger bak hver enkelt bok.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 17:13   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Tilbake til Riverton av Kata Morton. Likte den, tross for litt treg start.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 19:14   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Øya, Victoria Hislop.
Jeg fikk omsider ut fingeren og fikk lest denne perlen av en bok. Den er nydelig skrevet, og ble slukt på en kveld.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 19:27   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.876
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Akkurat ferdig med Panserhjerte av Jo Nesbø. Veldig spennende, leste den ut på få dager

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 19:28   #6
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Snart ferdig med Øyne i Gaxa av Mads Gilbert og Erik Fosse. Vond bok og mye gjør inntrykk,men det kan bli litt for mye fakta om krigen,da detter jeg litt ut.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:22   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Tore Rem - "Sin egen herre. En biografi om Jens Bjørneboe". Jeg likte denne biografien veldig godt, og kommer til å lese del 2 når den kommer ut. (Ble litt sjokkert da jeg fant ut at dette bare var begynnelsen, en bok på rundt 600 sider. ) Det ble litt for mye detaljer rundt det antroposofiske miljøet synes jeg, men det er vel litt av cluet med boka. At det er biografien over alle biografier. Det kunne sikkert vært lurt å lese flere av Bjørneboes bøker i forkant. Samtidig kan det være fint å lese flere bøker av ham med mer kunnskap om hva som ligger bak hver enkelt bok.
2. Roy Jacobsen - "Seierherrene". En godt skrevet generasjonsroman.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:25   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.706
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Jeg har foreløpig kun lest fagbøker (har eksamen 11. -13. januar), men kommer sterkere tilbake. Jeg har motstått skjønnlitterære bøker siden august!
Jeg fikk verdens mest geniale julegave. Boken "1001 bøker du må lese før du dør". Ingen grunn til å ikke begynne ved toppen, vel?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:25   #9
Kathy
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sentralt
Innlegg: 36
Kathy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Jeg hiver meg med!

Har startet året særdels lett da...

1. Diamonds are a girls best friend, Jenny Colgan.
Helt grei chick lit-bok, men kommer nok ikke til å huskes for sitt intrikate plott akkurat

__________________
Kathy, Turbotrollet 05, Lillesøster 08 og Bonusbabyen April 2010
Kathy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:31   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Tea Time for the Traditionally Built - Alexander McCall Smith
Nok en fantastisk hjertevarm bok i serien om Mma Ramotswe og hennes No.1 Ladie's Detective Agency i Botswana.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 20:37   #11
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Jeffery Deaver: Sovedukken. Spennende. Denne gang med Kathy Dance som etterforsker. Foretrekker nok bøkene der Lincoln Rhyme er hovedpersonen. Men spennende, altså!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:46   #12
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.787
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Brudereisen, Marieke van der Pol. Dette var en veldig, veldig bra bok. En av de beste jeg har lest på lenge. Anbefales!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 22:50   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Trude Teige - Noen vet. Bra krimbok det, lettlest. Ikke genial, men god underholdning.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:27   #14
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Panserhjerte av Jo Nesbø. Litt treg innimellom, men Jo er jo Jo.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 18:39   #15
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. "Trekkoppfuglen" av Haruki Murakami. Fantastisk leseropplevelse. Underfundig og spennende. Jeg har tidligere lest "Kafka på stranden" av samme forfatter og syns nok den er hakket bedre (ikke mye). Jeg gleder meg til å lese flere bøker av Murakami.

Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 18:45   #16
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Jeg tillater meg å oppdatere her, siden det er mye enklere å finne igjen.
1."Panserhjerte" av Jo Nesbø
2."Flaggermusmannen" av Jo Nesbø
3."Kakerlakkene" av Jo Nesbø. *Møkklei Harry Hole*
4. "Øya" av Victoria Hislop. Denne synes jeg var uhyre oppskrytt, flate karakterer, moraliserende og i tillegg dårlig språk. Minnet meg om en Disneyfilm. Not my cup of tea.
5. "Ikke et ord" av Harlan Coben. Velskrevet krim.
6. "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson. Fæl og vakker, gjorde absolutt inntrykk.
7. "Sønnavind" av Frid Ingulstad. Kiosklitteratur av det slaget jeg ikke har lest siden jeg var 14, men har planer om å fullføre serien fra arbeidermiljøet ved Akerselva i 1905. Fin nattevaktslitteratur. Har lest 35 bøker i denne serien så langt.
8. "I den skogen" av Harlan Coben. Jeg liker Harlan Coben.
9. "Jeg forbanner tidens elv" av Per Petterson. Denne ga meg fint lite, spesielt siden jeg hadde visse forventninger til denne prisbelønte boka...
10. Mark Haddon: "Den merkelige hendelsen med hunden den natten" Grei nok i grunnen.
11. Kate Morton: "Tilbake til Riverton". Leser gjerne mer av Kate Morton.
12. Karl Ove Kanusgård: "Min kamp 1"
13. Karl Ove Knausgård: "Min kamp 2".
14. Karl Ove Knausgård: "Min kamp 3"

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"

Sist redigert av Siri : 18-08-10 kl 20:27.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 18:46   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

1. "Trekkoppfuglen" av Haruki Murakami. Fantastisk leseropplevelse. Underfundig og spennende. Jeg har tidligere lest "Kafka på stranden" av samme forfatter og syns nok den er hakket bedre (ikke mye). Jeg gleder meg til å lese flere bøker av Murakami.

Å, heldige deg som har mye Murakami til gode! Mitt første møte med ham var Norwegian Wood. Jeg tror jammen meg jeg skal lese den på nytt i år.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:27   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Anne Holt: Pengemannen
Tenkte jeg skulle begynne året med noe lettlest. Og det var denne. Det var forøvrig også det eneste positive ved boken.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:11   #19
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Har lest:
1. Victoria Hislop - Øya - FOR en fantastisk bok!! Elsket den!

Leser nå:
Rohinton Mistry - Balansekunst
Viveca Lärn - Sommer på Saltön - Sankthansvals

__________________
-gurgle

Sist redigert av gurgle : 07-01-10 kl 14:17.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:38   #20
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Øya, Victoria Hislop.
Jeg fikk omsider ut fingeren og fikk lest denne perlen av en bok. Den er nydelig skrevet, og ble slukt på en kveld.

2. Salvadoreña, Cevilia Samartin.
Også en fin bok, men Señor Peregrino var bedre. En nydelig historie om kjærlighet.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no