Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-17, 15:09   #21
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Når barn har lyst til å drikke dette, er det fordi de ønsker å oppleve rus?(ikke at de gjør det) Gjøre noe litt "ulovlig"? Spenning? Tøffe seg? Jeg tenker videre, hva blir det neste?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:10   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er boks om dagen i ferier meget begrenset? Jeg hadde ikke likt om barnet mitt (som er ferdig med barneskolen til sommeren) drakk en brusboks hver dag i ferien heller.

Jeg synes det, det er snakk om gjerne 5 uker i året og sålangt har det ikke blitt en boks hver eneste dag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:15   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Når barn har lyst til å drikke dette, er det fordi de ønsker å oppleve rus?(ikke at de gjør det) Gjøre noe litt "ulovlig"? Spenning? Tøffe seg? Jeg tenker videre, hva blir det neste?

Jeg tenker at de synes det er kult og noe "de store" gjør. Og jeg skjønner at de tenker sånn.

Jeg har en snart 12-åring som virkelig higer etter å være eldre enn hun egentlig er. Heldigvis for meg så synes hun behovet tilfredsstilles så lenge hun kan kjøpe en og annen (koffeinfri) frappuccino på Starbucks og poste det instagram.

Så får det heller være at jeg synes det er skikkelig harry.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:16   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Når barn har lyst til å drikke dette, er det fordi de ønsker å oppleve rus?(ikke at de gjør det) Gjøre noe litt "ulovlig"? Spenning? Tøffe seg? Jeg tenker videre, hva blir det neste?

Jeg tenker ikke noe veldig "neste" i forbindelse med dette og synes det er greit å markere at nulltoleransen vår for dette er på annet plan enn når det er snakk om alkohol.

Hvorfor drikker voksne kaffe og energidrikker? Det er ikke bare smak. For min del handler det absolutt om effekt eller rus om du vil. Det gjelder nok også for tenåringen her som gjerne vil ha kaffe for å våkne.

Det opplever nok som litt tøft å drikke redbull blant noen av de yngste, men tror faktisk ikke det er en veldig greie for gjengen til eldstemann lengre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:22   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Nulltoleranse her. Siden det ikke blir etterspurt i det hele tatt er det veldig lett å gjennomføre også. Så langt fra sammenliknbart.

Samme her. Eldste er for gjerrig og snusfornuftig og liker ikke "rare smaker" og kullsyre.

Mellomste er snusfornuftig som få.

Minste skal nok utfordre oss når vi kommer så langt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:28   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Når barn har lyst til å drikke dette, er det fordi de ønsker å oppleve rus?(ikke at de gjør det) Gjøre noe litt "ulovlig"? Spenning? Tøffe seg? Jeg tenker videre, hva blir det neste?

De ryker nok rett på heroinen etter Redbull, er jeg redd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:31   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?



Det handler vel om at det er "tøft" eller "kult", tenker jeg?

Og det er sikkert en ok inngangsport til å snakke om andre ting det også er fristende å prøve fordi det er tøft i gjengen. Noen barn er nok mye lettere offer for gruppepress enn andre, og sånn sett er det jo fint å få en relativt uskyldig sak å bruke som "prøveklut".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:32   #28
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tenker ikke noe veldig "neste" i forbindelse med dette og synes det er greit å markere at nulltoleransen vår for dette er på annet plan enn når det er snakk om alkohol.

Hvorfor drikker voksne kaffe og energidrikker? Det er ikke bare smak. For min del handler det absolutt om effekt eller rus om du vil. Det gjelder nok også for tenåringen her som gjerne vil ha kaffe for å våkne.

Det opplever nok som litt tøft å drikke redbull blant noen av de yngste, men tror faktisk ikke det er en veldig greie for gjengen til eldstemann lengre.

Nei, jeg tror nødvendigvis ikke at alle som smugdrikker redbull begynner å røyke og drikke, eller gjøre verre ting. Og jeg er enig i alt du skriver.
Men når jeg ser gutter på trinnet til eldste står og gjemmer boksen bak ryggen når de ser meg i butikken, og står i smug og sender boksen rundt, begynner jeg å tenke.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:32   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

De kule idrettsutøverne blir sponset av energidrikker. Det er vel ikke helt uten effekt, skulle man tro.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:33   #30
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De ryker nok rett på heroinen etter Redbull, er jeg redd.

Sikkert

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:33   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Oh, yes, det syns jeg er så UTROLIG teit!!! Hver gang jeg ser noen av dem med Red Bull-reklame så lurer jeg på hva de TENKER på??!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:41   #32
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Ikke aktuelt for min 10 og 12-åring. 10-åringen har vært nysgjerrig på det, men ikke protestert på nei. Han elsker iskaffe, og får en slik et par ganger i måneden. Merker ikke noe på han. Risengrynsgrøt, derimot, blir han helt hyper av.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:47   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De kule idrettsutøverne blir sponset av energidrikker. Det er vel ikke helt uten effekt, skulle man tro.

Jepp. Og gamerne har fått Mountain Dew (og dorritos) som sin greie.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:52   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jepp. Og gamerne har fått Mountain Dew (og dorritos) som sin greie.

Jah.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 15:52   #35
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jepp. Og gamerne har fått Mountain Dew (og dorritos) som sin greie.

Mountain dew er stort blant gamere her også.

Oscar sylte ananasbrus er også en sånn "greie".

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 16:35   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

haha, er Oskar Sylte-brusen blitt en hip greie? Så gøy!

Min er ikke opptatt av dette i det hele tatt, men noen av guttene hun kjenner, synes det er stas innimellom. Hun liker derimot å kjøpe kaffedrikker på Espresso House eller Stockfleths og til nød hos Starbucks, og gjør det nok en gang i uken omtrent. Jeg har ikke noe motforestillinger mot det. (hun er 14)

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 18:28   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Har ikke vært noe spørsmål så langt. Størstemann blir 12 i år, så tror vel muligens det kommer et spørsmål snart,

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 18:40   #38
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er boks om dagen i ferier meget begrenset? Jeg hadde ikke likt om barnet mitt (som er ferdig med barneskolen til sommeren) drakk en brusboks hver dag i ferien heller.

Samme her.

Vi har nulltoleranse. Og de får ikke kjøpt på butikken selv.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 18:48   #39
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Nulltoleranse for energidrikker, og det er først nå nylig at min nestenfemtenåring har begynt å kjøpe Cola i steden for Fanta på lørdager. Energidrikker er ikke noe tema, han vet godt at vi ikke godtar det og det respekterer han.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 18:51   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og koffeinbrus - hvordan gjør dere det?

Jeg har ingen kunnskap om dette, og jeg drikker det ikke selv, men er energidrikk verre enn kaffe? Og er det noe skummelt med Mountain Dew?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no