Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 14:31   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

[Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Regnearket er stort og har mange tall i mange fargekoder. Nå er det en del av linjene som midlertidig, eller kanskje permanent, er uaktuelle. Disse ønsker jeg å gjøre svakere i font-fargene, slik at de fremstår mindre tydelig. Men siden det er mange forskjellige farger blir det en stor jobb hvis jeg ikke bare kan velge alle cellene dette gjelder på en gang og så velge "gjør teksten svakere i fargen uansett hvilken farge den har". Finnes det en slik mulighet?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 16:14   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Fungerar det ikkje med å merke dei aktuelle radene, høgreklikk på ei av dei merka radene og velge ein lysare skriftfarge? Dersom dei andre er svarte, velg då t.d. skriftfarge lys grå.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 22:35   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Joda, men da må jeg ta alle de forskjellige fargene hver for seg. Hele poenget er at jeg vil beholde fargene som de er, bare gjøre dem svakere, for alle fargene i en operasjon.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 23:19   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Jeg tror kanskje ikke det går, men kan det være et alternativ å f.eks legge på en lys, lys grå farge som bakgrunn? Det kan du iallfall få til samtidig som du beholder skriftfargen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 09:14   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Det bruker jeg allerede som "kode" i endel felt, så det utgår.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 09:22   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Hva med å gjennomstreke teksten eller sette den i kursiv?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 11:12   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Kursiv er oppbrukt. Men gjennomstreking er bra! Takk for godt forslag, jeg ville jo nettopp "slette" noen av dataene fra listen uten å slette dem.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 12:09   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Gjeld det ein heil rad eller kolonne? Du kan merke f.eks kolonna, høgreklikker og velge "skjul". Da forsvinn heile kolonna (kun markert som ein tjukk svart strek), slik at du kan konsentrere deg om det du vil sjå på. Du hentar opp igjen ved å velge dei to kolonnene ved sida av den som er skjult, høgreklikker, og velger "vis". Da kjem kolonna tilbake.

Men kanskje ikkje dette du trong.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 12:15   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Gjeld det ein heil rad eller kolonne? Du kan merke f.eks kolonna, høgreklikker og velge "skjul". Da forsvinn heile kolonna (kun markert som ein tjukk svart strek), slik at du kan konsentrere deg om det du vil sjå på. Du hentar opp igjen ved å velge dei to kolonnene ved sida av den som er skjult, høgreklikker, og velger "vis". Da kjem kolonna tilbake.

Men kanskje ikkje dette du trong.

Nei, men takk for innspill uansett. Gjennomstrekinga gjør susen. Jeg lager en kode og en "conditional formatting", så er det lett å switche det hele etter hvilke data jeg vil se tydelig og hvilke som skal være "utydelige".

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 13:34   #10
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Excel] Kan man gjøre tekst / font transparent(ere)?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Nei, men takk for innspill uansett. Gjennomstrekinga gjør susen. Jeg lager en kode og en "conditional formatting", så er det lett å switche det hele etter hvilke data jeg vil se tydelig og hvilke som skal være "utydelige".

Jøss.. excel er fantastisk - ante ikkje at dette gjekk an. Det må seriøst vere eit av dei mest anvendelige programma som finst - mykje meir enn word i grunn. Brukar excel til dei raraste ting, men sjeldan som rekneark...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no