Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-21, 12:09   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Jeg har blitt lurt.

Jeg falt for en annonse for et tilsynelatende norsk selskap som selger SUP-brett. Vi har hatt lyst på det en stund, og så slo jeg til.

Det er en tlsynelatende norsk nettbutikk, med .no-adresse, en norsktalende video som forteller om "hvem er vi" (norsk jente med DIALEKT og greier), lovnad om rask frakt og fri retur og bestillingsbekreftelse som sier sum og frakt (69 kroner i frakt, så det tyder jo også på relativt "kortreist").

https://coolsnow.no/

Det falt meg rett og slett ikke inn i måneskinn at dette kunne være et utenlandsk selskap.

Nå ser jeg at i vilkårene, laaaaaaangt nede, under masse informasjon om delbetaling og betingelser for det, så står det "du handler fra Coolsnow Aps, og det er derfor en mulighet for at det påløper importskatt", elns. Men etter det jeg hører fra andre, er dette oppdatert nylig. Jeg så det uansett ikke, men tilstår at jeg ikke finleser fjørtiørten sider med vilkår hver gang jeg kjøper noe.

Så får jeg varene, ganske røft håndtert, så det er et hull i en av baggene, men ellers fine. Og så kommer det en regning på masse penger, for import-toll! Det viser seg at selskapet er dansk, og sender fra Danmark.

Jeg ser mange har prøvd å ta dette til forbrukerrådet osv., men de henvises til Danmark og der står man.

De har masse falske, positive anmeldelser på Trustpilot, så jeg catchet ikke svindelen.

Nå prøver jeg å kansellere resten av ordren, men det er selvsagt full radiotaushet.

Jeg vet ikke helt om jeg har noen rettigheter, og hva, i så fall, hvordan gå frem? Egentlig vil jeg bare at de skal svi noe så inn i helvete.

Hvis resten av varene plutselig kommer, selv om jeg har kansellert dem, kan jeg nekte å motta dem? (Fedex)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 12:49   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Jeg ble akkurat like mye lurt som deg. Og jeg tror ikke vi kommer noen vei. Jeg har bestilt to brett, og de kom i to forsendelser via Bring, og jeg tror ikke du kan nekte å ta de i mot? Jeg har fått begge mine med en dags mellomrom men jeg har foreløpig kun fått ett sånn import-moms-krav, håper det ikke blir TO!? Jeg catchet heller ikke at det var utenlansk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 12:58   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Har ingen råd, men kan anbefale bondekompaniet for kjøp av SUP.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 12:58   #4
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Er noen av dere medlem av Huseiernes landsforbund? De har gratis juridisk rådgivning. Finn fram alt av dokumentasjon og ta kontakt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 12:58   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Å, det høres lurt ut, takk!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 13:02   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Man har også ofte rett til advokathjelp på innboforsikring. Det er dog en egenandel.

Forøvrig utrolig irriterende!! Aner ikke om man kan nekte å ta imot. Man kan det på posten, men om det er slike leveringstjenester, vet jeg ikke. Kanskje prøve å ringe dem? Og hvis du returnerer varen, kan du kreve mva tilbake, mener jeg. Litt papirarbeid, men kanskje verdt det likevel (om da ikke kostnad for returfrakten er større enn det man får tilbake...)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 13:04   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

To digre SUP-er, så da går nok vinningen opp i spinningen, ja...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 13:08   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Har du betalt med kredittkort? I såfall kan kanskje kortselskapet hjelpe?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 13:22   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Klarna. Det var også et "grønt flagg", jeg ser på dem som ganske seriøse.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 13:36   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Du er vist ikke alene https://en-gb.facebook.com/groups/715573099087277/

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 13:51   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Du er vist ikke alene https://en-gb.facebook.com/groups/715573099087277/

Jeg tenkte også på Facebook. Coolsnow annonserte så massivt på Facebook og fikk så uvanlig mange sintefjes, kommentarene ble nok fort slettet.

Utrolig sleipt å stå frem som norsk bortsett fra den bittelille underteksten. Kanskje dansk tv har en Solveig Barstad?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 14:16   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Tips en eller annen avis.

Om din sak, lenke til Facebook som er nevnt over, osv. Gjør det lett for dem å få en forside.

Foreslår Din side Dagbladet, som jobber mye med forbrukerstoff.

Dette burde være en super sommersak.

https://dinside.dagbladet.no/dinside...nside/61840072

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 15:38   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Haha, gjett hvilket selskap som kom med bannerannonse over hele Din Side?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 20:21   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?



Cookies er gøy....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 20:26   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Har du lest inne her? https://www.facebook.com/groups/715573099087277

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-21, 22:08   #16
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Solveig Barstad var også et tips; Hva med å be Tv2 hjelper deg kontakte sitt danske søsterprogram?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-21, 11:43   #17
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

https://www.telen.no/tomine-og-krist...2b89672455cabd

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-21, 10:48   #18
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Hvordan gikl det med saken din, Polyanna?

Viser seg at mannen min også falt for Coolstuff-annonsen, og kjøpte et brett.. Har ikke testet der tidligere, men foreløpig SER var og pumpe og brett greit ut. Tror ikke han reflekterte iver at det plutselig dukket opp tollkrav etc, og bare betalte. Det hender jo at vi bestiller annet fra utlandet, og betaler jevnt og trutt litt her og der

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-21, 10:54   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Coolstuff eller Coolsnow?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-21, 13:00   #20
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerhjelp - hvordan gå frem?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Coolstuff eller Coolsnow?

Er ikke det samme firma

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no