Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hengegøy

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-21, 16:25   #1
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Hengegøy

Familien Glum skal kjøpe hengekøyer, siden jeg får fullstendig og komplett hetta i telt. Vi er da altså:

1. Meg, dame på 165 sånn passe avrundede centimeter. Liker å ligge på siden, kan under ingen omstendigheter ha myggnettingen hengende ned i ansiktet, og vil antagelig bruke underquilt fremfor veldig dyrt liggeunderlag, men er åpen for forslag.

2. Gubben, mann på 185 cm. Mye de samme greiene som meg.

3. Datter, 160 (eeeeep!) centimeter og mye det samme som meg. Hun kommer antagelig til å vokse endel til, så vi kan like godt gå ut fra at hun ender opp rundt 170 cm.

Vi tror vi har til sønnen enn så lenge.

Har sett på Draumr og Haven tent, men det er så dyrt...

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 16:28   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy.

Mannen kjøpte disse til seg og barna i fjor (jeg driver ikke med sånt ) og de er fornøyde i alle fall. Ser de er på tilbud i tillegg, så superbillig. Ingen myggnetting nedi ansiktet, men de var i alle fall like godt til 8-åringen som til mannen på 188.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 17:00   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy

Jeg har denne og er veldig fornøyd.
https://www.xxl.no/mackenzie-hiking-...172985_1_style

Obs har billige hengekøyer for tiden, men det følger ikke med myggnetting og tarp. Det kan kjøpes separat da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 17:12   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hengegøy.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Mannen kjøpte disse til seg og barna i fjor (jeg driver ikke med sånt ) og de er fornøyde i alle fall. Ser de er på tilbud i tillegg, så superbillig. Ingen myggnetting nedi ansiktet, men de var i alle fall like godt til 8-åringen som til mannen på 188.

Eg har kjøpt sånn for å teste. Første natt var den glimrande, andre natt rakna stoffet … Eg tenker å investere i noko meir solid.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 17:27   #5
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har denne og er veldig fornøyd.
https://www.xxl.no/mackenzie-hiking-...172985_1_style

Holdes myggnettingen oppe av mønesnor? Og er det sort?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 18:06   #6
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hengegøy

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Holdes myggnettingen oppe av mønesnor? Og er det sort?

Ja og ja

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 18:37   #7
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Ja og ja

Takk. =)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 18:47   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hengegøy

Sønn (14 år, ca 165 cm) og jeg (170 cm) sov i Hengegøy i helgen. Jeg sov kjempegodt, og det holder i massevis til vårt bruk - som er 1-2 netter om sommeren. Jeg har hørt at de kan oppleves litt for korte hvis man er høy.
Veldig praktisk med fastmontert myggnetting som åpnes med glidelås. Jeg har kjøpt lengre opphengsstropper, for de som følger med er litt korte.
Anbefaler underquilt i stedet for liggeunderlag.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 18:48   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hengegøy

Bor dere i nærheten av Oslo så kan dere få låne våre og teste før dere evt kjøper. Vi har to stk.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 18:52   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Holdes myggnettingen oppe av mønesnor? Og er det sort?

Det er en snor og nettingen er svart.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 18:53   #11
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hengegøy

Jeg har fra HengeGøy. Jeg er 175 og hadde mer å gå på i begge ender av køya. Tipper det er de samme de har på Celis, bare med påtrykt logo.
Jeg syns dessverre de har møkkdårlige nettsider, med null oversikt over hva de faktisk har inne og ikke. Jeg prøvde først å bestille i de fargene jeg ville ha, det brukte de ti dager på å fortelle meg at de ikke kunne levere før en måned. Da fortalte de også hva de hadde inne. Jeg kansellerte ordren, og la inn ny bestilling på det som var på tilbud den dagen, da leverte de veldig kjapt. De er veldig aktive i sosiale medier, med daglige giveaways, så jeg ble ordentlig muggen av sendrektigheten. Jeg sa til dem at de godt kan bruke et par kalorier til på betalende kunder, uten at de ville høre på det.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 18:53   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy

Obs har forresten hengekøye med myggnetting.
https://www.obs.no/sport-og-fritid/t...-7070784171305

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 18:56   #13
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hengegøy

Hengegøy hadde håpløst lang leveringstid i fjor, og de var elendige på informasjon også. Aner ikke hvordan det funker hos dem i år.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 19:05   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hengegøy

Obs og Coop butikkene har tilbud på hengekøyer nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 19:07   #15
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hengegøy

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Hengegøy hadde håpløst lang leveringstid i fjor, og de var elendige på informasjon også. Aner ikke hvordan det funker hos dem i år.

Jeg bestilte nå i mai.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 20:33   #16
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hengegøy

Vi har hengekøyer fra Ticket to the moon, men myggnetting fra Obs. Funker helt supert!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-21, 00:32   #17
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hengegøy

Jeg har to slike fra Celis som det er linket til over her. De er som noen sa litt korte hvis de skal brukes mye, men helt greie for å teste om man liker konseptet. Jeg er 1.70. Cluet er å greie å stramme dem nok til at de ikke får bananfasong i løpet av natta. De er geniale med integrert myggnetting og er veldig enkle å henge opp. Mine har holdt i mange overnattinger nå.

Mannen har en Hennesy asymmetrisk eller noe sånt. Den er det mye bedre plass i, men den er også vesentlig nye dyrere.

Etter å ha tilbragt nok netter i celis-hengekøyene til å være trygg på at jeg likte hengekøyekonseptet, så oppgraderte jeg til Amok Draumr. For meg som sover på siden eller magen så er det som å komme til himmelen. Den kan også gjøres om til sittestol på dagen. Den er et pes å komme seg inn og ut av, da..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-21, 12:34   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy

Jeg burde også hatt en Draumr. Men den er altfor dyr for min lommebok.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-21, 15:27   #19
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Bor dere i nærheten av Oslo så kan dere få låne våre og teste før dere evt kjøper. Vi har to stk.

Jeg mistenker at vi bor nokså nære hverandre utfra det jeg har lest her inne. Jeg bor på Bøler i Oslo. Er jeg på bærtur?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-21, 15:28   #20
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengegøy

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg har fra HengeGøy. Jeg er 175 og hadde mer å gå på i begge ender av køya. Tipper det er de samme de har på Celis, bare med påtrykt logo.
Jeg syns dessverre de har møkkdårlige nettsider, med null oversikt over hva de faktisk har inne og ikke. Jeg prøvde først å bestille i de fargene jeg ville ha, det brukte de ti dager på å fortelle meg at de ikke kunne levere før en måned. Da fortalte de også hva de hadde inne. Jeg kansellerte ordren, og la inn ny bestilling på det som var på tilbud den dagen, da leverte de veldig kjapt. De er veldig aktive i sosiale medier, med daglige giveaways, så jeg ble ordentlig muggen av sendrektigheten. Jeg sa til dem at de godt kan bruke et par kalorier til på betalende kunder, uten at de ville høre på det.


Sånt irriterer meg overmåte.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no