Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Trampoline - underlag

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-21, 09:52   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Trampoline - underlag

Jeg har fått veldig stor parkeringsplass, og lurer litt på hva jeg skal bruke den til. Av innkomne forslag er trampoline. Jeg ser at folk i nabolaget har trampoline stående rett på asfalt, men kan man egentlig det?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 09:53   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Det skulle vel gå greit, men du bør ha noe å feste den i så den ikke blåser bort.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:18   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Jeg vet ikke hvorfor det ikke skulle gå bra. Vi har vår stående på treplatting, der har den stått i 12 år.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:30   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Jeg prøvde å Google, og fikk opp mye om at den ikke måtte stå direkte på mur eller asfalt, men det var litt gamle referanser.
Hvordan har dere festet deres?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:34   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Forsvarets sandsekker med sand fra fjæra - vi har vel en ca 35 slike sekker på beina til trampolinen. To av beina har i tillegg europaller hvor sekkene ligger oppå pallene. Hvor mye kan en slik veie tro? 15 kg? 500 kg kanskje i forankring?


Vår står på hardt underlag uten mulighet for jordspyd, det blåser innimellom hardt her vi bor, og jeg vurderer å ankre den fast i tillegg med kjetting til nærmeste tre. *livredd for at den skal blåse vekk*

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:35   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Med patentbånd over stanga som går langs bakken, skrudd fast i underlaget (som jo er treverk). Den står skjermet til for vær og vind, så ingen stor utfordring å holde den på plass.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:35   #7
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Vi tar forresten ned sikkerhetsnettet hvis vi ser at et skal blåse litt og ungene ikke skal hoppe - jeg vil prøve å unngå revner i det så lenge det lar seg gjøre...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:42   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Naboen her har festet kjettinger til trær i nærheten, etter at tauet de opprinnelig brukte ble slitt over en helg de var borte og de blåste mye. (Vår står på plen, så vi har jordspyd som vel er beregnet å tåle orkan).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 10:55   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Så da bør jeg lage hull i asfalten egentlig?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 11:18   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Jeg har hatt min i hagen uten forankring og nå står den rett på grus, uten forankring. Har aldri opplevd at trampolinen har blitt tatt tak i av vind her (har hatt i 11 år), men sier ikke at det ikke kan skje.

Appelsin: jeg hadde heller lagt sandsekker oppå beina for å forankre, enn å lage hull i asfalten.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 12:12   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Vi har vår på grus uten noen form for feste, men det blåser aldri mye her vi bor. Når det meldes ekstremvarsel, blir det kanskje liten kuling.

Den største risikoen er hvis noen faller ut av trampolinen og ned på asfalten, så sjekk tilstanden på nettet nøye og regelmessig. ( vi har opplevd at noen hoppet gjennom nettet en gang, den gutten landet heldigvis på gresset så det gikk bra.)

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 15:33   #12
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Tusen takk for gode tips! Sandsekker var genialt.
Her er vel været det man kan kalle ustabilt, store deler av året, men den delen av tomten ligger litt i le uansett vindretning.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 16:06   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Og her fikk jeg bekreftelsen på at Norge er MYE. Mye vær, mye årstider, mye av det meste. Vi har trampoline i hagen, den står på gress og står oppe hele året, og det har ikke FALT MEG INN at jeg må/bør forankre trampolina på noe vis. Ikke har den vært i nærheten av å blåse bort heller. Vår trampoline står i en del av hagen med mye le, mot skogkanten.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 17:36   #14
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Vår er naturlig forankret - stativet står ute året rundt, og etter så mange år har det nå grodd fast i plena. Det har nok sunket nedi en del, samt at gress rett og slett har slått rot over de delene som ligger langs bakken. Den er i alle fall ikke til å rikke. Vinden har aldri tatt godt der trampolina står, så det har aldri vært aktuelt å forankre den noe mer.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 17:54   #15
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Trampoliner kan så absolutt forsvinne inn i naboens hage i denne bydelen, Appelsin. Så godt feste er viktig. Eller hvorfor ikke grave hull og lage svømmebasseng!!!!!! Det kommer sikkert 3 soldager til før 2023.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 18:12   #16
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Trampoliner kan så absolutt forsvinne inn i naboens hage i denne bydelen, Appelsin. Så godt feste er viktig. Eller hvorfor ikke grave hull og lage svømmebasseng!!!!!! Det kommer sikkert 3 soldager til før 2023.

Nei altså, jeg kan jo ikke grave hull - plutselig tar jeg av inne i tinder-tråden, og trenger plassen til flere biler

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-21, 19:41   #17
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Og her fikk jeg bekreftelsen på at Norge er MYE. Mye vær, mye årstider, mye av det meste. Vi har trampoline i hagen, den står på gress og står oppe hele året, og det har ikke FALT MEG INN at jeg må/bør forankre trampolina på noe vis. Ikke har den vært i nærheten av å blåse bort heller. Vår trampoline står i en del av hagen med mye le, mot skogkanten.

Jeg tror naboene våre tenkte det samme, før den forsvant første gang. Andre gang kjøpte de kjetting.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-21, 14:52   #18
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg tror naboene våre tenkte det samme, før den forsvant første gang. Andre gang kjøpte de kjetting.

Ups.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-21, 23:35   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Jeg tror vår er solid forankret med ugress.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-23, 22:50   #20
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trampoline - underlag

Denne dukket opp da jeg googlet. Borettslaget har fordelt noenparkerings plasser til de øverste leilighetene. Nabo 1 har 3 plasser, så jeg med en i midten og så nabo 2 ved siden av meg med plass til 4 biler. Resten av hurven må bruke offentlige 24-timers plasser, som er på samme parkeringsplass.
Saken er det st naboen har plassert ei kjempetrampoline 30 cm fra min bil. Usikret. I tillegg har han tatt søppelboden sin og dratt ut slik at denne lager en vegg etter trampoline. Den er også usikret. Det vil di:
Velter søppelboden skyves trampolinen i min bil.
Tar vinden trampolinen går min bil og er til risiko for alle på plassen
Hvis barn hopper der står min bil der
Jeg kan rygge på barn
Eier har et funksjonshemmet/psykisk utviklingshemmet barn som gjerne er alene i trampolinen. Sist gang jeg så ham lå han på rygg og viftet med armene og gjentok nei, nei. Hadde han ligget utenfor trampolinen kunne jeg ha rygget over ham.

Eier vil ikke flytte den eller sikre. Det er hans plass, der kan han gjøre dom han vil sier han. Han er også styreformann i blokka.

Hva gjør jeg? Ønsker hverken ødelagte barn eller bil.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no