Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Rett til å bruke egenmelding?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-21, 16:26   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rett til å bruke egenmelding?

Regelverket sier at man kan ha 4 egenmeldinger i en 12-måneders periode (ikke IA-bedrift).

Er denne 12-måneders perioden løpende?
Eksempelvis om jeg har en egenmelding i oktober, en i november, en i februar og en i juli, da har jeg jo brukt opp mine 4 og kan ikke ha flere før i oktober igjen. Men da da, om jeg har en egenmelding i oktober - da er jo kvoten full igjen og jeg må vente til november før jeg kan bruke det igjen - og så er den full igjen og jeg har ikke lov til å bruke ny før i januar? Kan det være sånn?

Og dersom bedriften skal sende varsel om tap av rett til å bruke egenmeldinger; hvordan kan det settes en dato for når ansatt igjen kan bruke egenmelding? Må man ha en egen kalender for å følge opp at ingen har mer enn 4 de siste 12 måneder, og så sende varsel hver gang noen har brukt 4? I mitt eksempel over blir det jo da fryktelig mangle varsler?

Eller kan man følge kalenderåret? Eller telle fra første egenmelding og så si at det er fylt opp med 4 nye allerede i oktober - og så starte på nytt år fra første egenmelding som kommer etter det?


Jeg tror kanskje jeg overkompliserer dette ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-21, 17:28   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett til å bruke egenmelding?

Hos oss er det løpende. Ligger kontinuerlig oversikt på systemet hvor mange dager jeg har. Men vi har 20 enkeltdager tror jeg, har aldri brukt mer enn et par dager i året, så har ikke helt oversikten.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-21, 17:39   #3
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til å bruke egenmelding?

Det er løpende, ja - og slik du skisserer stemmer. Innen de siste 12 månedene kan man ikke ha flere enn 4 stk, og da må man telle seg 12 måneder tilbake hver gang. Man kan jo ha en rutine på å gi tilbakemelding etter hvert tilfelle? Eller tenkte du noe som var automatisert ut fra et system? Sykdom er jo sykdom, så hvis ikke egenmelding kan brukes, vil vel arbeidsgiver etterspørre sykmelding vil jeg anta

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-21, 17:40   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til å bruke egenmelding?

Av en eller annen grunn kan bedriften gi varsel om tap av egenmeldingsrett i seks måneder om man bruker egenmelding fire ganger i løpet av tolv måneder. Da går jeg ut i fra at den er «nullstilt» etter de seks månedene.

Hos oss bruker vi enkeltdager og ikke tredagers, og løpende tolvmånedersperiode.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-21, 08:52   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til å bruke egenmelding?

Tusen takk for svar dere!

Jeg har ikke noe system for dette og må følge opp manuelt, så nå må jeg vurdere hvordan lettest løse dette.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no