Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kvinneorganisasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-18, 15:21   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinneorganisasjon?

Tror sanitetskvinnene er litt som hagelagene - noen steder - vel å merke. Det er har vært skrekkelig forgubbet og de har vært fornøyd med det og ikke tenkt på å rekruttere. Måten de har drevet på gjør det umulig for mange å være med uten å være pensjonist. Møter på dagtid? Alt skjer på papir? Man må ha perfekt hage for å få være med? Hallo?

Men det skjer generasjonsskifter i stadig flere hagelag og det begynner å bli en mer slagkraftig og interessant organisasjon. Tipper det samme skjer med sanitetskvinnene, det er jo viktige organisasjoner for samfunnet vårt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 15:36   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinneorganisasjon?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Tror sanitetskvinnene er litt som hagelagene - noen steder - vel å merke. Det er har vært skrekkelig forgubbet og de har vært fornøyd med det og ikke tenkt på å rekruttere. Måten de har drevet på gjør det umulig for mange å være med uten å være pensjonist. Møter på dagtid? Alt skjer på papir? Man må ha perfekt hage for å få være med? Hallo?

Men det skjer generasjonsskifter i stadig flere hagelag og det begynner å bli en mer slagkraftig og interessant organisasjon. Tipper det samme skjer med sanitetskvinnene, det er jo viktige organisasjoner for samfunnet vårt.


Ja det er nok riktig.
Bare få år tilbake var gjennomsnittsalderen i sanitetsforeningen veldig høy her lokalt. Fantastiske kvinner som har gjort en uvurderlig innsats i lokalsamfunnet og også utover. Det er fremdeles arbeidslag her med høy snittalder, men det største arbeidslaget som også driver litt annerledes med tanke på aktivitetet og som har snittalder på kanskje rundt 30 har over 100 medlemmer. Det er mye lokalt og det blir gjort utrolig flott arbeid.

Håper egentlig at lignende kan skje andre steder også.

Hagelag har også blitt fornyet ser jeg. Selv jeg som ikke bedriver hage i det hele tatt synes det ser fint ut å være med der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 11:13   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinneorganisasjon?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

For etpar år siden var det etpar eldre damer som ville verve meg til en kvinneorganisasjon. Må bare komme på navnet. Lurer på om det var noe med at de kjempet for kvinner i et land i Afrika. Noe på V? Husker ikke..

Nå kom jeg på det. Soroptimisten.
http://soroptimistnorway.no/aktuelt/aktuelt/

Jeg er ikke sånn person som står på krava liksom så det passer ikke meg. Men skal lese litt om Sanitetsforeningen. Mamma og "alle" mammaer var med på dette da jeg vokste opp og vi barna var med også husker jeg. De satt og stikket og når det nærmet seg Fastelaven så bandt de kvister og vi gikk rundt og solgte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 23:24   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinneorganisasjon?

Nå er det sanitetskvinner her som kan svare, men jeg mente å vite at sanitetskvinnene har en uvanlig og framoverlent organisasjonsstruktur hvor man ikke nødvendigvis har lag basert på geografi, men også kan lage lag basert på feks saksområde (?), og at man egentlig selv kan velge litt hva man engasjerer seg i, feks barn/ unge, samle inn penger til rickshaw til gamlehjemmet, en sanitetsforening her har svømming og matlaging med innvandrerkvinner osv. Tror mange lag har engasjert seg i inkludering av kvinner i nærmiljøet (?). En sanitetsforening støtter opp om en 4H-gruppe, de 4H-erne jobber vel på en måte litt som sanitetskvinnene ved at de jobber prosjektbasert, jobber for at alle skal trives og bidra og lære sammen.

Men vil man jobbe for politisk forandring er det ingenting som slår politisk parti, altså. Nominasjonen til kommunestyret er vel til høsten/ vinteren for de fleste partier. Man behøver ikke være ståpåkrava, de fleste som blir med har vel begynt fordi de var engasjert pga en skolevei, et skogholt som skulle bygges ut, en skole som skulle legges ned eller hvahardu.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-18, 12:55   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinneorganisasjon?

Apropos sanitetskvinnene.

Dere som bor i Oslo-området, sjekk dette:
https://www.sanitetskvinnene.no/file...edagen2018.pdf

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no