Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kirkebesøk på julaften?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: I kirken på julaften?
Ja, går i kirken hver julaften og ofte ellers også 6 6,98%
Ja, går hver julaften og ellers i bryllup, dåp o.l. 10 11,63%
Ja, en og annen gang hender det jo. 14 16,28%
Nei 56 65,12%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-06, 13:32   #81
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

JJeg er en ateist som liker salmer.

Samme her. Som jeg sikkert har sagt før, er jeg for et skille mellom kirke og kirkemusikk. (Stat og kirke blir en helt underordnet problemstilling.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 13:33   #82
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg er også en ateist som liker salmer. Pene salmer. Jeg hører på melodien og harmoniene, ikke ordene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 13:41   #83
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei gjør ikke det,går ikke ellers heller, utenom bryllup,dåp ,begravelser...

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 13:42   #84
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei vi går ikke i kirken.

 
Gammel 22-12-06, 15:36   #85
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



Så dere driver å pynter Solsnu-treet og pakker inn de siste Solsnu-gavene dere nå da?

Ha en riktig god solsnu og et godt nytt år!

*Prøver intenst å ikke være så konservativ*

Jeg feirer Jul! Man trenger ikke finne på et nytt ord for det, selv om man ikke feirer jesu fødsel, jul er i seg selv et førkristent ord. Fra de feiret Jólablot.

Det er sånn sett mer logisk på engelsk, hvor det jo heter Christmas. Kristmesse?

*vanskelig*

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 22-12-06, 15:52   #86
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg har aldri vært i kirken på julaften før, men skal i år.
Det har av en eller annen grunn blitt svært viktig for både meg og min mann at vi går i kirken der Sigurd ble begravet fra på julaften.
Da får vi tid til litt ettertanke..

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 23-12-06, 15:11   #87
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Vi går ikke i kirken julaften. Jeg er oppvokst med å gjøre det, men da var mamma alltid hjemme og ordnet med maten. Nå er det jo jeg som steller da og det blir ikke tid. Mannen min er ikke oppvokst med kirkebesøk, så da blir det litt unaturlig å sende ham avgårde.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 24-12-06, 10:47   #88
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei, jeg er ateist. Mannens familie går (men ikke han), det hender Ulvejenta blir med dem hvis hun har lyst. Jeg har gått en sjelden gang, hvis det har vært noe spesielt (f.eks at mannens lillebror har sunget solo etc.), og det har betydd mye for svigermor eller andre at jeg har vært der. Men jeg har litt kontaktallergi mot kirken, og jo mere jeg er der jo verre blir det...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv  
Gammel 24-12-06, 11:10   #89
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

En sjelden gang, var ifjor med min søster, men jeg blir så lettrørt i kirken, så jeg ble nesten litt deppa.
Forbinder mest kirken med begravelser.

Anne er ikke aktiv  
Gammel 24-12-06, 11:24   #90
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Det er avlyst....

Mazungen kom halvdårlig inn til oss i natt, så vi har måttet gjøre endringer i planer, morsom julenatt....

Maz er ikke aktiv  
Gammel 25-12-06, 21:14   #91
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei, det minner for mye om begravelsen til Nicholas. Han ble gravlagt 20 desember og det var jo midt oppi julen så det frister ikke.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv  
Gammel 27-12-06, 00:01   #92
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Nei, jeg går ikke i kirken på julaften, har gjort det en eneste gang i voksen alder. Da var jeg bortreist fra familien og søkte kirken for å ha en slags feiring eller noe. Det er en av de mest minnerike julaften jeg har hatt.

Synes det blir så travelt å gå i kirken julaften kl 16 (som er her i vårt sokn).

Señora er ikke aktiv  
Gammel 27-12-06, 00:14   #93
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nei, her går vi ikke i kirka. Jeg er utmeldt av statskirka og medlem i Human-Etisk Forbund, så i kirka går jeg bare hvis det er dåp, bryllup eller begravelse.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 13:02   #94
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Ja.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 13:07   #95
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Jeg svarte NEI, men 20 min før gudstjenesten bestemte jeg meg for å dra likevel.. mamma og bestemor skulle (bestefaren vår døde nå like før jul) - og jeg følte liksom plutselig for å dra.

Så kledde på datteren på 16 mnd og dro ivei
Og hun endte opp med å stå fremme sammen med kirketjeneren ved alteret

Men en fin gudtjeneste.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 13:12   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kirkebesøk på julaften?

Gudstjenesten her var veldig flott, men det var litt for mye folk. Ungene koste seg med preken som var tilpasset dem med mange flotte barnetegniger som ble vist til prekenen.

Chanett er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no