Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-17, 09:25   #41
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Jeg begriper det ikke, Hyacinth. Jeg reiser i skoleferien. Med tre barn, hvorav 1 er over 12. Vi har bodd kjempebra steder, som oftest hus via Housetrip eller Airbnb, hvor du får all verdens luksus for lite penger. I forfjor var vi i Spania og leide et gigantisk palass av en villa utenfor Barcelona en uke. Masse soverom, statuer og søyler, digert svømmebasseng, deilige uteområder på tomten med sittegrupper med alt fra storskjerm til grill. 7-8000,- pr familie. Komfort i massevis!

Vi har sjelden hatt avreise på syke tidspunkter, men kanskje et flybytte. Hvorfor er det så vanskelig med flybytte? Det er jo bare å gå fra en gate til en annen? Å unngå flybytte har jeg ikke stresset med noen gang, ikke en gang da jeg hadde baby, og du har jo store barn. Unger har godt av å lære seg å reise, det vil si å vente når man trenger det, løpe når man må, orientere seg og finne ut av ting, hvor er båten, hvor går vi nå, når går toget osv. Så slipper de å være helt hjelpeløse når de blir voksne og skal ut på egenhånd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:31   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Vel, vi kommer praktisk talt alltid under charterpriser. Vi bor på fine steder med bra til strålende komfort, men er villige til å ta ett flybytte på veien. Og vi bruker en god del tid på research.

For meg er det helt ubegripelig at noen f.eks. vil bo i den verste charterghettoen på Rhodos for 40-60 000 kroner for en familie på fire. Hjernen min går helt amok med bedre planer. For oss fire pleier to uker i Hellas å koste 20 000 tops for reise og losji.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:33   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Harriet: Jeg sier ikke at det er vanskelig med flybytte. Vi bytter fly hver eneste ferie i Sør-Europa. Men det er ikke sammenlignbart med direkte, det sier seg jo selv. Ungene mime er veldig vant til å reise, jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver det du gjør om reising og læring.

Heldige dere, får jeg vel si da. Vi var i Spania sommeren -15, flyet kostet i underkant av 20, muligens 15, husker ikke helt. Sånne billige boliger du nevner føler jeg "alle andre" snakker om. Vi finner dem ikke. Dette har jeg holdt på med i minst ti år, minst. Så jeg kjenner at det er et sårt punkt.

Og når du sier "per familie", så regner jeg med at dere deler hus med andre. Det er selvsagt mye billigere, jeg klarer også å finne slike boliger. Men da må man jo ha noen å dele utgiftene med.

Toffskij: Det er like ubegripelig for meg. Derfor har jo aldri dratt slike steder. Jeg regner med at du vet at charterteising også innebærer mye annet. Vi kom oss for eksempel nokså billig til Preveza for noen år siden, og vi dro fra fastlandet til en øy og bodde rimelig ganske for oss selv. Vi hadde ikke kommet oss dit med rutefly, og ikke så mange andre steder heller. Hele turen tok i tillegg 2 1/2 time, det var jo en bonus. Ofte bruker vi rundt 12 timer fra dør til dør, gjerne mer, ved reiser til Sør-Europa.

Vi reiser nesten aldri charter (og iallfall ikke til et stereotypt chartersted!) fordi det er et prinsipp for oss, men det irriterer meg at det oftest er billigere.


Sist redigert av Hyacinth : 06-01-17 kl 09:49.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:47   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Jeg har en venninne som hvert år tar med seg barn, bror og mor til Hellas på øyhopping. De får rimelige billetter fra Kjevik hvert år og bor rimelig. Nå reiser nok de til øyer hvor det er lite turister, begynner å bli godt kjent med de lokale og bor samme sted hvert år. For to år siden var de borte i seks uker, men har ikke inntrykk av at de brukte enormt mye penger (men leide riktignok ut huset sitt til Dyreparken hele sommeren for at det ikke skulle bli så helt ille).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:50   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Toffskij: Det er like ubegripelig for meg. Derfor har jo aldri dratt slike steder. Jeg regner med at du vet at charterteising også innebærer mye annet.

Selvfølgelig. Men jeg forstår ikke noe som helst av de store mengdene med folk som altså velger dette, og attpåtil til ågerpriser.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ofte bruker vi rundt 12 timer fra dør til dør, gjerne mer, ved reiser til Sør-Europa.

Vi også, men jeg synes ikke det er noe stort problem. Vi lever godt med transportetapper, og synes ofte det er ganske koselig. (Niste, bok, iPad, skravling …)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:55   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Jeg har konkludert med at det er mange her inne som rett og slett er flinkere til å scanne markedet for ferie enn jeg/vi er.

Charter derimot var vi gode på, da det var aktuelt. Vi var tidlig ute og fant svært gode priser. Fordi vi visste akkurat hva vi ville ha.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:58   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Vi (mannen) bruker enormt mye tid på det, Tjorven, men vi er åpenbart ikke særlig flinke.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:59   #48
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Akkurat denne luksusvillaen var så stor at vi delte den med en vennefamilie. Ellers har vi reist alene og hatt helt fantastiske bosteder. I Valencia hadde vi en utrolig flott leilighet med takmalerier og balkonger to gater bak katedralen. Prisen var noen skarve lapper.

Jeg fikk et klart inntrykk av at du ville unngå flybytte for en hver pris, slik du formulerte deg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:13   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Åja, beklager det. Jeg har en dårlig dag og føler at kroppen min ikke er brukbar til noe som helst, heller ikke til å bestille flybilletter... :roll:

Skulle vi unngått flybytte, hadde vi ikke kommet noen vei. Men det er klart, det er et poeng å reise litt mer raskt og komfortabelt for meg nå enn før, av helsemessige grunner. Jeg tror for eksempel ikke at interkontinentale flyginger er lurt for meg nå, og jeg er alltid dårlig etter en lang reise. Det er likevel alltid verdt det.


Sist redigert av Hyacinth : 06-01-17 kl 10:18.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:23   #50
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Vi sparte 5000,- det året vi dro til Mallorca, på å bestille fly og hotell selv. Akkurat samme hotell, samme dager som Ving kunne tilby.

Et kjapt søk nå ser jeg at vi kan få fly til både Verona og Venezia til under 10.000,- for oss 4. Verona til under 9000,- 2 uker i juli.
Det er fristende å trykke på knappen men tør ikke å begynne å mase om ferie på jobben her enda.
Jeg har 2000,- i bonuspoeng på Norwegiankortet mitt så satser på å bruke Norwegian.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:30   #51
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har selv blitt tipset om Primosten, vi skal innom der nå i sommer selv.

Takk!

Hvor bestiller du fly og evt leilighet?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:31   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

I år gjør vi det spesielt lite enkelt for oss selv.

Ferieplanen ser ut som følger:

2 barn skal dra til Kreta så snart skolen er over - det ene barnet har blitt "voksen". Siden de skal fly alene må de til denne ene flyplassen på Kreta (hvor bestefar tar dem imot).
2 voksne skal til (helst samme) flyplass på Kreta omtrentlig en uke etterpå.
Alle 4 skal fly fra Kreta til Nederland slik at vi ankommer før 20. juli.
Alle 4 skal hjem fra Nederland når Norge er ute av fotball-EM (og damlelaget kan jo faktisk finne på å gå videre), men det er godt mulig at vi heller vil ta tog slik at vi kan svinge innom Tyskland (som var slik en stor suksess på fjorårets interrail).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:38   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Jeg synes Spania har størst og billigst utvalg av utleieboliger. Du får billigere luksus der.
Men når man som nevnt er litt låst på avreise er det ikke alltid mye billige flybilletter. De fleste utleierne er fra lørdag til lørdag. Vi har jo leid nå 400 kvm hus i bitteliten landsby 20 min fra Preveza i Hellas med to vennefamilier og direktefly går kun søndager og torsdager. Dvs at vi endte opp med med to dager mindre i huset og billig hotell siste natta i tillegg. Greit nok med kort mellomlanding, men ikke timesvis, det gidder vi rett og slett ikke. Kunne flydd til Athen med 5 timers biltur derfra, men vi har i år tenkt å klare oss mer med buss/taxi enn tre leiebiler hele tiden. Huset kommer på 20 tusen pr familie og fly kr 16600 for fire voksne ( ingen av barna er nå under 11 år). Like dyrt som charter men til gjengjeld har vi stort hus med stort basseng, tennisbane, biljard, bordtennis, liten fotballbane helt for oss selv i et rolig område kontra liten leilighet på overfylt hotell til samme pris.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:42   #54
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk!

Hvor bestiller du fly og evt leilighet?

Vi kjøpte flybilletter til Split med Norwegian, og bestilte leilighetene på www.booking.com. Vi bodde i Zadar by og Vodice som er et tettsted og fint utgangspunkt for turer i nasjonalparkene Kornati øyene og Krka litt øst. Bil er nødvendig på siste sted. Men mest til bry første sted. Zadar er fin, men trangt om plassene i månedsskiftet juli/august.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:50   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Camping i Kroatia! Lei et lite hus! Beste sydenferien vi har hatt. Drar dere litt utenfor den "verste" sesongen, evt bestiller i god tid, så blir det ikke så ille prismessig. Jeg har vært her: http://www.campingrovinjvrsar.com/ca...OEQaAnHl8P8HAQ

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 12:42   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Zadar er fin, men trangt om plassene i månedsskiftet juli/august.

Det samme bekrefter naboen. De har vært to år på rad i august, nesten tre uker, før skolestart. De kjører til Torp og flyr derfra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 12:47   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det samme bekrefter naboen. De har vært to år på rad i august, nesten tre uker, før skolestart. De kjører til Torp og flyr derfra.

RyanAir flyr ikke fra Torp til Kroatia lengre. Det tok oss i underkant av 90 min å kjøre fra Split. Det går busser. Det går tog til Zadar, men ikke direkte fra Split, jeg fikk en reisetid på 5 timer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 12:48   #58
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Kroatia har vært så innmari populært de siste få årene at det er veldig mange steder som sliter med kapasiteten i høysesong. Jeg ville ligget unna fra midten av juli og ut august.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 14:02   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

RyanAir flyr ikke fra Torp til Kroatia lengre. Det tok oss i underkant av 90 min å kjøre fra Split. Det går busser. Det går tog til Zadar, men ikke direkte fra Split, jeg fikk en reisetid på 5 timer.

De fløy RyanAir for to år siden og Norwegian i fjor. Leide samme huset to år på rad, av en som bor i Kristiansand. Huset har basseng og ligger ikke på stranden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 14:08   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har sagt det før, jeg fatter ikke hvordan dere får det til. Billig fly, altså. Og å unngå Oslo-Athen på 27 timer og sånn.

Jeg kjenner folk herfra som får billige flybilletter. Det er da folk som er villige til å kjøre til Torp og den slags for å ta flyet. Og bor en natt hos venner/bekjente for å få det til å gå opp. Jeg er ikke villig til det, og har dermed innfunnet meg med å betale det flybilletter koster fra Sola.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no