Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-08, 08:21   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Både 75 og 90 er norsk standard størrelse. Alle fører det.

Ja, du har helt rett. Jeg tenkte på 70 cm.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 10:02   #22
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?

Det kommer ikke an på størrelsen av senga, men på hvilket fjærsystem den har. Er du ute etter noe billig, så kan du ikke regne med å få noe annet enn LFK- eller Bonellfjæring. Selv om LFK som regel har et duosystem (mykere soner), gir hele fjærsystemet etter når man slenger seg oppi. Derfor kan man få dette med at partneren spretter opp når den andre snur seg litt for brått oppi senga.
Legg for all del i litt ekstra i madrassen, slik at dere kommer dere opp på pocketfjæringen. Pocket er et individuelt fjærsystem, som former seg etter kroppen. Den gir etter ved skulderpartiet og hoftepartiet, og støtter opp i bl.a korsryggen. Som natt og dag i forhold til LFK og Bonell.

Våkner man opp ofte om nettene, roterer 100 ganger rundt uten å finne den beste liggecomforten, våkner opp med kink i nakken og en forvridd rygg, så har man garantert feil madrass.

En god seng koster litt ekstra, men har man i bakhodet at man investerer i god søvn og helse, så er det ikke så dyrt allikevel. Tenk bare på hva man legger i en sofa, går det ikke fort en 10-20000 kr der?

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 10:06   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?

Heidi, jeg er helt med på det du sier, men vi har ikke 10-20.000 å legge i en madrass akkurat nå. Og vi sover helt strålende på våre midprice ikeamadrasser, når vi har en hver. Det er jo ikke noe must å ha en dobbelmadrass?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:04   #24
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?

Et par skikkelig skummadrasser vil gi en bedre komfort enn en billig fjærmadrass. Jeg har prøvd begge deler. Den gangen for lenge siden når jeg jobbet i en butikk som solgte madrasser, så var det anbefallingen fra leverandøren. For ordens skyld så leverte de både skummadrasser og fjærmadrasser.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:19   #25
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg en god seng, som kun er madrass og ben?

Rammemadrasser i 75 cm bredde får du for en rimelig penge på Jysk, blant annet. Er ikke lenge siden vi fikk reklamebrosjyre derfra, og du får dem vel fra rundt 1000-lappen og oppover i pris. Ta en tur innom nærmeste Jysk.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no