Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Får ikke laget kopi av DVD-en (eget bruk)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 10:56   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Får ikke laget kopi av DVD-en (eget bruk)

Jeg har laget kopier av noen av de mest brukte filmene våre, da de fort får riper. Men noen av fimene klarer jeg ikke å få kopiert. Det vil si, det blir en veldig hakkete kvalitet. Det er akkurat som om de er delt opp i filer på en måte som skal gjøre det vanskeligere å kopiere. Jeg er veldig dårlig på dette, er det noe lurt jeg kan gjøre for å få dette til? Det gjelder for eksempel alle LucasFilm-ene.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 10:59   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke laget kopi av DVD-en (eget bruk)

Mannen har funnet en vei rundt dette, men jeg vet ikke helt hva han faktisk gjør. På kopien laster han bare over ett språk blant annet (så den f.eks. bare kan spilles på norsk).

Vi gjør dette på alle barnefilmene våre. Orginalen blir gjemt, og så kopierer vi opp nye versjoner når kopien blir ødelagt. Ungene våre har betjent dvd-spilleren selv fra ung alder, og det går hardt utover dvd-ene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:07   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ikke laget kopi av DVD-en (eget bruk)

Kunne du hørt med ham, Tjorven?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:50   #4
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Får ikke laget kopi av DVD-en (eget bruk)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen har funnet en vei rundt dette, men jeg vet ikke helt hva han faktisk gjør. På kopien laster han bare over ett språk blant annet (så den f.eks. bare kan spilles på norsk).

Vi gjør dette på alle barnefilmene våre. Orginalen blir gjemt, og så kopierer vi opp nye versjoner når kopien blir ødelagt. Ungene våre har betjent dvd-spilleren selv fra ung alder, og det går hardt utover dvd-ene.

Så smart!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:11   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får ikke laget kopi av DVD-en (eget bruk)

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg har laget kopier av noen av de mest brukte filmene våre, da de fort får riper. Men noen av fimene klarer jeg ikke å få kopiert. Det vil si, det blir en veldig hakkete kvalitet. Det er akkurat som om de er delt opp i filer på en måte som skal gjøre det vanskeligere å kopiere. Jeg er veldig dårlig på dette, er det noe lurt jeg kan gjøre for å få dette til? Det gjelder for eksempel alle LucasFilm-ene.

Hvilken programvare prøver du å bruke? Har du flere pc-er du kan prøve i? Enkelte kopisperrer registrerer ikke dvd-drevene i enkelte pc-er.

Mange bruker vel DVD Shrink fortsatt. Får man det ikke til å funke med det kan man prøve AnyDVD HD.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:42   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får ikke laget kopi av DVD-en (eget bruk)

For Windows anbefaler jeg AnyDVD + CloneDVD fra SlySoft (Du trenger begge; AnyDVD for å «låse opp» og CloneDVD for å kopiere). De koster litt, men hvis tiden din er verdt noe er disse et mye bedre alternativ enn noen av gratisalternativene jeg kjenner til. CloneDVD er veldig enkelt å bruke, og det er lett å lage filmkopier som bare inneholder norsk tale for eksempel. Jeg anbefaler også CloneDVD mobile som gjør det veldig enkelt å lage DVD-kopier for bruk på iPhone, iPod og andre bærbare enheter.

Ben "straight from Antigua" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 18:06   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ikke laget kopi av DVD-en (eget bruk)

Jeg har nesten fått det til nå, med DVDFab. Jeg er ikke fremmed for å forsøke betalingsalternativene til vanlig, men jeg har allerede kjøpt Mobiola (?) to ganger denne måneden på grunn av rot og pc-trøbbel. :tømmer lommene:
Tusen takk for gode forslag.

Jeg mangler å få det fra pc og over på DVD, men det kan vøre noe med DVD-en.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no