Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Shoppingtråd

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-08, 15:23   #721
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtråd

Jeg og.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 21:25   #722
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shoppingtråd

Det er etter et par vask at man merker at billigkjedenes "kopiklær" er akkurat det.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 21:41   #723
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shoppingtråd

Jeg er veldig glad for at billigkjedene, spes LINDEX, har klær uten fotballer og tegneseriefigurer og tall på!

Kvalitet kan da være så ymse, jeg har fått bedre kvalitet fra Lindex enn Småfolk for å si det sånn!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 21:50   #724
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shoppingtråd

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg er veldig glad for at billigkjedene, spes LINDEX, har klær uten fotballer og tegneseriefigurer og tall på!

Kvalitet kan da være så ymse, jeg har fått bedre kvalitet fra Lindex enn Småfolk for å si det sånn!

Oi, mener du det! Har akkurat motsatt erfaring, iallefall med akkurat de to merkene. Men lindex-klærne i den elefantserien (fra svensk barnetv?) har bra kvalitet.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 09:09   #725
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shoppingtråd

Det er ikke alle som har råd til å handle som deg da, Skremmer'n.

Kan jo være at vi andre også liker stilen til Småfolk, Katvig m.m., men liker ikke prisen. Setter stor pris på Lindex sine klær. Men de klærne blir fortere utvasket. Iallfall det jeg har kjøpt.

Og litt på siden. H&M kan bare gjemme seg. Har nettopp bladd gjennom vårens katalog, tror det er på tide at de skifter ut designerene sine. Makan til kjedelige klær.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 09:28   #726
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shoppingtråd

Hvorfor synes du det er forkastelig Skremmern?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 09:33   #727
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtråd

Hvorfor jeg synes det er forkastelig at noen hermer og stjeler fortjeneste? Jeg ville aldri kjøpt etterligningene til Crocs, f.eks. Ikke fordi jeg har penger nok til å kjøpe de ekte, det handler om moral. (Nå må jeg kvitte meg med spisebordet, til mitt forsvar visste jeg ikke at det var en etterligning.) Jeg synes de kan komme på sine egne greier og ikke stjele andres design.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 09:35   #728
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shoppingtråd

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvorfor jeg synes det er forkastelig at noen hermer og stjeler fortjeneste?

ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 09:36   #729
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtråd

Har lagt til litt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 09:37   #730
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtråd

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Oi, mener du det! Har akkurat motsatt erfaring, iallefall med akkurat de to merkene. Men lindex-klærne i den elefantserien (fra svensk barnetv?) har bra kvalitet.

Jeg har ikke prøvd så mye Lindex, men ikke noe tøy jeg har slår Småfolk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 09:39   #731
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shoppingtråd

Er det noen som direkte lager kopier? Det har jeg ikke sett, og da kan jeg være enig med deg. De klærne jeg har kjøpt på Lindex, for eksempel er nok inspirert av dansk retro mote, men mønstrene er egne. De har tatt etter "gjenta store figurer trenden" men jeg ser ikke at det er noe nytt. Kjedebutikker har vel alltid etterlignet de store motehusene? Det er jo "livsgrunnlaget" deres?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 10:13   #732
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtråd

Jeg for min del synes det er bra at design inspirert av dyre merker blir gjort tilgjengelig for folk flest. Spesielt til barn synes jeg det blir for heftig å handle dyre merker og liker da at jeg likevel kan kjøpe morsomme og tøffe barneklær - til en mye rimeligere penge. Jeg ser ikke problemet. Hvis Crocs taper så mye penger pga rimeligere etterligniner, så burde de selv senke prisen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 11:50   #733
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtråd

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er det noen som direkte lager kopier? Det har jeg ikke sett, og da kan jeg være enig med deg. De klærne jeg har kjøpt på Lindex, for eksempel er nok inspirert av dansk retro mote, men mønstrene er egne. De har tatt etter "gjenta store figurer trenden" men jeg ser ikke at det er noe nytt. Kjedebutikker har vel alltid etterlignet de store motehusene? Det er jo "livsgrunnlaget" deres?

Det handler stort sett om det jeg ser når jeg vandrer i butikker. Denne genseren fra KappAhl lyser det Molo av, spør du meg:



Og hva med dette jeg fant på kjøp-og-salg-forumet?

Molo:



Ikke-Molo:



Jeg kunne vist mange eksempler, men det har jeg ikke tid til nå. En ting er å hente inspirasjon, det er noe helt annet å kopiere det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 12:46   #734
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shoppingtråd

Jeg kjøpte bodyer til Rabalder på lindex som jeg i ettertid har funnet ut er direkte kopier av bodyer fra ej sikke lei.

Men stort sett er det vel inspirerte plagg. Jeg liker veldig godt stilen på lindexplaggene, men jeg synes ikke kvaliteten på bomullsplaggene med print er god, de blir blass og utvasket med en gang. Jeg synes jeg får mer for pengene ved å kjøpe lignende "merkeklær" på salg eller brukt. Men velourklærne på lindex synes jeg holder like godt som dyrere velourklær, så det varierer vel.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 14:00   #735
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shoppingtråd

Ja om det er direkte kopier skjønner jeg ikke at Molo m.fl finner seg i det. Om de er inspirert og ligner ganske mye (som flisjakken du viser Skremmeren) så synes jeg ikke det er noe verre enn det HM og andre kjeder driver med i forhold til voksenklær. Det blir bare så tydelig når det er særpregede mønstre og ikke en klassisk sort kjole.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 19:24   #736
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shoppingtråd

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja om det er direkte kopier skjønner jeg ikke at Molo m.fl finner seg i det. Om de er inspirert og ligner ganske mye (som flisjakken du viser Skremmeren) så synes jeg ikke det er noe verre enn det HM og andre kjeder driver med i forhold til voksenklær. Det blir bare så tydelig når det er særpregede mønstre og ikke en klassisk sort kjole.

Det zol sa.
Jeg synes det er supert at folk som ikke har råd eller lyst til å bruke en masse penger på klær likevel kan få tak i klær de liker. Det fører kanskje til at retro-klærne ikke blir like eksklusive lenger, selv om det står Molo eller Ej Sikke Lej på dem, men det er helt greit. De som absolutt vil ha noe zpezielt får finne på noe nytt, da. Det samme gjelder produsentene av merkeklær - man er nødt til å finne på noe nytt med jevne mellomrom, hvis man ønsker å ligge litt foran.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)

Sist redigert av Majsa : 26-10-08 kl 19:28.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 22:00   #737
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtråd

Mamma påstår at de klærne fra Katvig etc som jeg kler Hannah i nå noen ganger er klin lik de klærne vi hadde som små.
Så det har jo med mote å gjøre også. Hva som er in i tiden. Og da må jo billigkjeder få følge på mener jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 22:49   #738
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shoppingtråd

Jeg har kjøpt endel plagg på Fru Lyng og kvaliteten er i alle fall ikke noe bedre enn den fra billigkjedene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 00:13   #739
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shoppingtråd



Dette bildet illustrerer min erfaring med Småfolk sin kvalitet... Disse dressene var tettsittende etter vask og slik som dette etter en times tid.
Hehe ignorer at det ser ut som guttene driver en livsfarlig aktivitet

Hadde forøvrig ikke kjøpt fakecrocs jeg heller. Jeg tror de er dårligere.

Har kjøpt endel velour fra Lindex ja, og den er super!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 10:10   #740
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shoppingtråd

Disse har jeg bestilt, Stonz:



Også har vi fått Reima-dress i rååsa i posten i dag.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no