Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 20:38   #1
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Altså, jeg har et hjørne i stua, rett ved peisen som er innredet som et lite, lunt lesehjørne. Lampen er på plass, det lille bordet og bøkene står klare i metervis-MEN jeg mangler stolen som jeg har tenkt for meg passer inn der.

Den skal ikke være for bred, helst være en recliner slik at jeg kan sitte godt tilbakelent, være god å sitte i, den skal IKKE ha puff, og viktigst av alt- den skal være RØD.
Har vært i alle møbelbutikker, og jeg har lett på nettet. Den bør helst ikke koste mer enn rundt 5000,- kroner, men jeg har strengt tatt ikke funnet noen i det hele tatt, hverken under eller over den prisen.

Kan det være at drømmestolen min ikke finnes?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 20:41   #2
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Kikk på loppis. Det er vel noen til høsten.
Finner du en fin kan du få trukket den om hos en møbeltapetserer.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 20:51   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Living har hatt en nett liten rød recliner som jeg siklet på for et par år siden. Fant den ikke igjen nå. Men denne varjo fin.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 20:52   #4
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Bohus har en recliner som heter Living som jeg sikler på. Men jeg fant den ikke i rød desverre.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 20:59   #5
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kikk på loppis. Det er vel noen til høsten.
Finner du en fin kan du få trukket den om hos en møbeltapetserer.

Men er ikke det svinaktig dyrt?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Living har hatt en nett liten rød recliner som jeg siklet på for et par år siden. Fant den ikke igjen nå. Men denne varjo fin.

Den var stilig, men vet ikke om den er komfortabel nok.

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Bohus har en recliner som heter Living som jeg sikler på. Men jeg fant den ikke i rød desverre.

Søren og.. Mener det er noen som hadde sett en stol på Living som skulle være det jeg lette etter, men tror ikke den finnes der lenger.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:04   #6
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?


Det er noe i denne stilen jeg kunne tenke meg, men i rødt.

Det er vel denne du snakket om tror jeg Obelix?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:05   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Bohus har en recliner som heter Living som jeg sikler på. Men jeg fant den ikke i rød desverre.

Er det denne du mener?



Den fås iallefall i hele Hjellegjerdes stoffsortiment, og den har jeg sett i rødt. Både i skinn og i det semskede stoffet tror jeg.

Vi har denne stolen men med vanger som er rette og bredere enn den som er vist over her, det gir et litt mer moderne inntrykk. Klarer ikke å finne bilde. Hadde først en slik beige stol som vi slet ut, nå har vi kjøpt oss to stk. lilla. De har utrolig god sittekomfort, brede vanger (som kan brukes som musematte ), ser ikke harry ut slik de fleste reclinere gjør og tar liten plass.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:07   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Vi har denne sofaen i høyrød:



Den finnes også i stol:



Du kan bestille den i rødt, jeg skal legge ved bilde av vår sofa, så ser du.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kjellerstua.jpg (103,0 KB, 28 visninger)
__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:08   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Å, nå så jeg den du hadde lagt ut som eksempel. Da var nok ikke mitt forslag noe.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:08   #10
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Pio og Irma: Det er akkurat den jeg mente. Synes den er stilren og enkel, og ser mindre ruvende ut en andre reclinere. Og så hadde den passt perfekt i sua mi, og til kroppen min.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:09   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Pussig, jeg hadde akkurat besøk av en venninne, og vi drømte oss bort i Ikea på nett. Vi så blant annet på denne:

Karlstad svingstol kr 2850,-
Men finnes bare i grå og oransje, ikke rød.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:10   #12
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det denne du mener?



Den fås iallefall i hele Hjellegjerdes stoffsortiment, og den har jeg sett i rødt. Både i skinn og i det semskede stoffet tror jeg.

Vi har denne stolen men med vanger som er rette og bredere enn den som er vist over her, det gir et litt mer moderne inntrykk. Klarer ikke å finne bilde. Hadde først en slik beige stol som vi slet ut, nå har vi kjøpt oss to stk. lilla. De har utrolig god sittekomfort, brede vanger (som kan brukes som musematte ), ser ikke harry ut slik de fleste reclinere gjør og tar liten plass.

Me like. Vet du hva prisen ligger på, sånn ca?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:12   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?















www.designspirit.no

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:16   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Me like. Vet du hva prisen ligger på, sånn ca?

6900,- for de med standardstoff som ser litt semsket ut. Noe mer for andre typer stoff, som sagt - man kan velge blant hele sortimentet, og det er mange valgmuligheter. Et par ganger i året kjøres kampanje på Livingserien med 15% eller noe sånt. Tror vi har betalt omtrent 5900,- per stk for våre.

http://www.bohus.no/default.asp?page...2230&p2230_v=1

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:25   #15
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.















www.designspirit.no

Veldig stilig, særlig den første, men litt dyrt kanskje. :sparke. Er veldig spent på comforten på hjertestolen og den siste.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

6900,- for de med standardstoff som ser litt semsket ut. Noe mer for andre typer stoff, som sagt - man kan velge blant hele sortimentet, og det er mange valgmuligheter. Et par ganger i året kjøres kampanje på Livingserien med 15% eller noe sånt. Tror vi har betalt omtrent 5900,- per stk for våre.

http://www.bohus.no/default.asp?page...2230&p2230_v=1

Takk skal du ha. Litt over det jeg hadde tenkt til å betale, men da får jeg det jeg ønsker meg.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:32   #16
Klatremus
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 144
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Formfin har denne reclineren som virker helt super, fåes selvsagt i rødt:



Vet dessverre ikke prisen, men det er ikke høy prisklasse.

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:36   #17
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Opprinnelig lagt inn av Klatremus, her.

Formfin har denne reclineren som virker helt super, fåes selvsagt i rødt:



Vet dessverre ikke prisen, men det er ikke høy prisklasse.

Den var ikke dum! Takk skal du ha. Skal ringe den lokale møbelbutikken og høre angående pris i morgen.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:59   #18
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Men er ikke det svinaktig dyrt?

Det kan det være. Prisene varierer litt. Finner du en stol som ikke behøver å få nye fjærer og stopp blir det billigere enn om du må må skifte alt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 22:00   #19
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Vi har kjøpt to sånne (uten fotskammel - kjøpte en pall i stedet):

Delta Swing fra Brunstad...

Utrolig gode å sitte i, ikke altfor store og leveres i masse farger. Ulempen er at de er dyre.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 23:19   #20
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rød, stilig, behagelig stol. En utfordring?

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.


Det er noe i denne stilen jeg kunne tenke meg, men i rødt.

Det er vel denne du snakket om tror jeg Obelix?

Nei, det er ikke den.
Den jeg mener er i skinn og knallrød. Litt lav rygg, men høy nok og ikke en slik ruvende recliner. Men en recliner jeg fint kunne levd med og jeg synes reclinere i utgangspunktet er dritstygge.
Men den øverste røde som Skremmeren har lagt inn bilde av var jo bare griselekker da :sikle:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no