Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 22:01   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Siden jeg går fra spisestuemøblement fra 1880 og diger messinglysekrone til "noe moderne noe" i nytt hus er jeg stygt redd for å være fullstendig på feil jorde.

Noen som har tilbakemeldinger på dette?

Lurer på dette bordet som blir rundt til vanlig og med 3 illeggsplater til "stort", skjenk, og lampe. Aner ikke hvilke stoler jeg skal ha, men synes de fra stolab (som har bord+skjenk) blir litt kjedelige.
Jeg tenker på bord+skjenk i lakkert bjørk (uten farge). Veggene i rommet er en helt nøytral lys kaffelatteaktig farge eller lys beige eller noe i den duren. Skjenken skal stå under et vindu og må være lav. (lampen er fra designspirit.no - takk for link den som la inn den ifm røde stoler! Og takk til LaBanga for tips om supert bord)


m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 22:07   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Eller kanskje denne lampen Men jeg liker litt glitter og glæmm da...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 22:22   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Jeg tror du er på riktig jorde. I hvert fall er du på et jorde jeg ville trives på.

Jeg likte best den første lampen, uten tvil. Stolene ville jeg hatt litt stramme i fasongen, kanskje med litt farge i seg, siden resten er så pass nøytralt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 19:07   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Disse var jo fine da, men forferdelig, forferdelig dyre og passet vel strengt tatt ikke helt til bordet kanskje... (Spica fra Montis)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:07   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Eller kanskje disse stolene?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:10   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Disse er kule, men de bikker litt over grensa til det funksjonelle tror jeg... date fra Stokke:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:13   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Eller kanskje disse stolene?

Den var lekker. Jeg har forresten forelsket meg i denne:


Men den passer ikke til bordet deres.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:20   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?




Yndlingsstolen min: (men den er dyr...)


Morsom:

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:22   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Date-stolene fra Stokke ser kjempeflotte ut. Ikke sikkert de er så gærne å sitte på. Kan du ikke søke her på FP eller på NM Hjem og hobby, mener å ha sett en tråd om dem en gang i tiden?

Den lampa du viser i første innlegg er kjempeflott. Skulle skrive det igår, men så falt jeg inn i lampelinker.....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 23:54   #10
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Jeg har siklet på Date-stolen fra Stokke og Y-stolen. Selv har vi hvite Rondo-stoler fra Hilmers hus. De har fungert helt fint de, og er mye bedre å sitte i enn andre 7-er kopier.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 09:30   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Disse er kule, men de bikker litt over grensa til det funksjonelle tror jeg... date fra Stokke:

Disse er fantastisk gode!! Vi har slike, og man sitter godt i timesvis.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 10:33   #12
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Eller kanskje disse stolene?

Den var veldig fin.

Jeg innbiller meg at Date-stolene ikke er særlig gode om man er litt (for) bred over baken. Hva sier du, løve70?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 11:05   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.






Morsom:

Ratata! Den var kul!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 12:37   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Den förste lampen var kjempekul, den andre saa ut som en kopi av originalen (men jammen om jeg er sikker paa hvilken det er som virkelig er originalen). Ogsaa var den andre nöytral og sjedelig sml. med den förste.

Jeg likte ikke bordet, og bör vel derfor holde kjeft om stoler. Smak og behag og saann.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 13:34   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg likte ikke bordet, og bör vel derfor holde kjeft om stoler. Smak og behag og saann.


Dette har vi nå, så jeg føler meg ikke helt stø i stilvalget

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 14:23   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

For et bord, og for noen stoler.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 14:45   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bord, skjenk og lampe i boks - tror jeg. Er jeg helt på jordet? Hvilke stoler?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Den var veldig fin.

Jeg innbiller meg at Date-stolene ikke er særlig gode om man er litt (for) bred over baken. Hva sier du, løve70?

Vet egentlig ikke.. Har igrunnen aldri tenkt over det. Alle som har vært på besøk hos oss skryter ihvertfall av sittekomforten. Men når du sier det så ser jeg at det kan være et problem, da sitteflaten ikke er veldig bred.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no